Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei, jeg er ganske ny i dette gamet, men har vært på oppstartssamtale med lege på ullevål, og er "booket inn" for egguttak i uke 14. Denne datoen ble satt før jul og var da første ledige som passet med min syklus. Nå har jeg hatt en syklus som har vært to dager lenger og jeg tror nå eggløsning i den aktuelle måneden bikker over til uka etter jeg er satt opp til uttak.

Er det noen som har erfaring med å få eggløsning litt senere enn man har antatt? Kan jeg risikere å miste den plassen når jeg melder mens i måneden før og det viser seg at jeg er litt senere enn antatt, eller ordner det seg med ledig kapasitet?
Velkommen❤️Du mister ingen plass tror jeg. De ser utifra stimuleringen om du behøver mer stimulering eller om det blir egguttak. Du får ovitrelle eggløsningssprøyte som du tar på en bestemt dato på slutten. Så får du kanskje fyremadel for å holde fra at kroppen får eggløsningen før det mens du stimuleres. De kalkulerer som regel ganske bra. Gikk fint her på kort protokoll og måtte stimuleres i noen dager ekstra. Måtte bruke 5pk fyremadel. Masse lykketil❤️

Kort protokoll!
Det var det jeg hadde også. Hvilken dato du starter med medisiner vil avhenge av når du får mensen (du starter på mensdag 2). Nøyaktig dato for egguttak vil avhenge av hvordan du responderer på medisinene. En sen eggløsning nå gjør ikke nødvendigvis at hele syklusen blir forskjøvet. Hva er avtalen nå? at du skal ha sprøyteopplæring og så melde fra om når mensen kommer? Du starter vel behandlingen med den menstruasjonen som kommer ca i uke 12 da, hvis de tenkte uttak i uke 14? Pass på at du gir beskjed i litt god tid. Jeg var sen med å gi beskjed om at jeg trengte behandlingsplan og opplæring. Da måtte de ta meg inn på en lørdag for opplæring, ellers hadde alt blitt utsatt til april.

Tusen takk❤️Den var bare litt ubehagelig når de skulle gjøre det klart for innsett. Selve innsettet gikk fort og kjente ingenting❤️Klem tilbake!
Så godt å høre :Heartpink Da håper jeg min cervix ikke slår seg vrang og slipper dem greit inn:smiley-ashamed008 Har litt skrekken for den tangen de bruker til å holde den fast hvis det er vanskelig.

Så godt å høre :Heartpink Da håper jeg min cervix ikke slår seg vrang og slipper dem greit inn:smiley-ashamed008 Har litt skrekken for den tangen de bruker til å holde den fast hvis det er vanskelig.
Visste ingenting om tangen. Så ble rimelig overrasket. Det går fort over den tangen der. Når den settes så gjør det vondt og ubehagelig. Sikkert fordi jeg var så anspent også. Må bare huske å puste når den skal inn. Også ingen smerter etterpå. Det går så fort. Håper det går fint når din tid kommer❤️

Visste ingenting om tangen. Så ble rimelig overrasket. Det går fort over den tangen der. Når den settes så gjør det vondt og ubehagelig. Sikkert fordi jeg var så anspent også. Må bare huske å puste når den skal inn. Også ingen smerter etterpå. Det går så fort. Håper det går fint når din tid kommer❤️
Takk :Heartpink Ja, kanskje det ikke er så ille. Det er jo en slik tang som gjerne brukes ved innsett av spiral også.

Oppdatering: Hadde bare 1 egg klart til idag for innsett. Får håpe dette er gullegget❤️Resten gikk det ikke så bra med. Får skikkelig svar imorgen.
Sånn var det med meg etter mitt første uttak også. Fikk ut 17 egg, 11 var modne, 8 ble befruktet og vi satt igjen med det ene den dagen det var innsett (satt inn 2-dagers). Hun er 5 år nå. Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for deg :Heartpink

Synes det går sakte jeg også.. kjenner litt murring og endringer i kroppen, men det kan jo like gjerne være Cyglogest som noe annet. Vanskelig å vite. Når skulle du ta prøve? Jeg skal teste på fredag :Heartpink

Synes det går sakte jeg også.. kjenner litt murring og endringer i kroppen, men det kan jo like gjerne være Cyglogest som noe annet. Vanskelig å vite. Når skulle du ta prøve? Jeg skal teste på fredag :Heartpink
Jeg skal teste på onsdag. Så er du bare to dager unna meg igjen❤️Cyclogesten tuller litt med hormonene og når ovitrellen har gått ut tuller litt mer. Er spent hva blodprøven vil si. Er redd for dårlige nyheter. Håper på gode nyheter for oss begge❤️

Jeg skal teste på onsdag. Så er du bare to dager unna meg igjen❤️Cyclogesten tuller litt med hormonene og når ovitrellen har gått ut tuller litt mer. Er spent hva blodprøven vil si. Er redd for dårlige nyheter. Håper på gode nyheter for oss begge❤️
Å, så spennende!! Ja, det nærmer seg veldig :Heartpink Leste at Ovitrelle kan gi falsk positiv i opptil 10 dager, men har litt lyst til å teste likevel... må prøve å la være.
Krysser fingrene for oss begge:Heartbigred

Å, så spennende!! Ja, det nærmer seg veldig :Heartpink Leste at Ovitrelle kan gi falsk positiv i opptil 10 dager, men har litt lyst til å teste likevel... må prøve å la være.
Krysser fingrene for oss begge:Heartbigred
Tror det beste er å vente til blodprøven❤️Lyst å teste selv, men har forstått at det ikke er så lurt. Krysser for oss også❤️

Back
Topp