Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hmm, skjønner ikke helt hvorfor jeg måtte gå færre dager med cyclogest :confused:
Jeg tipper ulike sykehus/klinikker opererer ulikt, men også at det er individuelt. Livmorslimhinnen var ikke tykk nok enda hos meg, så det er kanskje en vurdering legen gjorde av hvor mye østrogen jeg trenger for å komme dit vi vil?
 
Jeg tipper ulike sykehus/klinikker opererer ulikt, men også at det er individuelt. Livmorslimhinnen var ikke tykk nok enda hos meg, så det er kanskje en vurdering legen gjorde av hvor mye østrogen jeg trenger for å komme dit vi vil?
Hun hører også til på Riksen. Men ja, det kan jo kanskje ha med slimhinnen å gjøre. Takk for svar :happy:
 
Som regel gjør de fryseforsøk i styrt syklus. Hvis du har en fungerende syklus så er eneste grunnen til dette at avdelingen skal kunne planlegge bedre... (de kan lettere flytte innsett eller kontroll noen dager hit eller dit ved behov). Så det er litt kjipt. Men forskning viser like gode resultater i naturlig og styrt syklus for de fleste, så sånn sett er det ikke negativt. Etter min erfaring så kan naturlig syklus vurderes hvis det er medisinske grunner, eller hvis man har hatt mange innsett i styrt uten å lykkes. Men som regel må man da be om samtale med lege for å diskutere saken, ellers blir det gjerne det samme opplegget om igjen.
Var ikke redd for å si ifra hvis du får mye bivirkninger av progynova. Det finnes en dyrere medisin (estradot - plaster) du kan få som ofte gir mindre bivirkninger.
Lykke til!
Tusen takk for svaret! Har bestilt en legesamtale før jeg starter med progynova, har ei lite mistanke at jeg har endometriose. Men tenker også at siden jeg har såvidt startet mes hele opplegget, kan godt prøve alt som er standart. Ingen vet jo ka som skal funke eller ikke. Syns det e så syyyyyykt at man skyter så i blindet her. Men it is what it is
 
Hei, der høres lenge ut ja. Har du endometriose? Da kan man ibland settes på lang nedregulering, men da er det gjerne enda lengre tid. Hvis ikke er det nok timekabalen dette dreier seg om. Skal ikke være negativt å stå på det litt lengre for resultatet, men er jo ikke så gøy da..
Hei, lang protokoll med gonapeptyl her. Har første kontroll etter tre uker med nedregulering. Er dog første møte med IVF så vet ikke hva som er normalt og ikke. Men heller mer mot logistikk hos de på Riksen:)

Snakket med dem nå, og det viste seg at jeg bare ikke hadde fått all info i posten enda. Siden det ikke var noe problemer med nedregulering sist, så settes jeg ikke opp på kontroll før etter en uke på Menopur - ikke mellom nedregulering og stimuleringsoppstart som sist i tillegg. Så da er heldigvis alt etter planen likevel - tre, ikke fire, uker på nedregulering og uttak i planlagt uke. Puh!
 
Hei.

Forsamtalen på Riksen, blir man veid? Har skrevet vekt på henvisningen, og har noen kilo for mange. Men akkurat innenfor bmi på 33.
 
Takk for svar men har du bmi i grenseland?
Hadde det ikke da vi egentlig skulle igang med IVF og hadde forsamtale, men har hatt et svangerskap i mellom (ikke fullgått), også vært inn på kontroll+samtale igjen (grunnet avbrutt svangerskap). Har ikke mistet de kiloene jeg la på meg og gått opp noen kilo i tillegg så er i grenseland nå.
Min forståelse er at de ikke henger seg opp i det med mindre man har en tydelig overvekt som kan indikere utfordringer for behandlingen.
 
Hei.

Forsamtalen på Riksen, blir man veid? Har skrevet vekt på henvisningen, og har noen kilo for mange. Men akkurat innenfor bmi på 33.
Hei, da jeg hadde forsamtale for ca tre år siden fikk jeg beskjed om å veie meg der. Hadde da BMI på ca 30.

Må jo innrømme at det er føltes veldig sårbart og kjipt, men ble jo godkjent og har aldri fått noen kommentarer på vekt etter det - men har et par ganger blitt bedt om å oppgi nåværende vekt.
 
Last edited:
Jeg har blitt veid, ikke bare en gang, men flere. Og fått det laaaange foredraget om vekt og alt det drar med seg hver gang.
 
Hei, da jeg hadde forsamtale for ca to år siden fikk jeg beskjed om å veie meg der. Hadde da BMI på ca 30.

Må jo innrømme at det er føltes veldig sårbart og kjipt, men ble jo godkjent og har aldri fått noen kommentarer på vekt etter det - men har et par ganger blitt bedt om å oppgi nåværende vekt.
Er normalvektig (helt gjennomanittig) og måtte gi “nåværende vekt” mange ganger. Og har fått beskjed å veie meg.
Påvirker sikkert også protokollen/doseringen?
 
Takk for svar angående veiing på forsamtalen. Løy litt på vekta på henvisningen for å ikke få avslag. Nå er henvisningen vurdert, og venter på time. Ringte riksen forrige dagen, og mest sannsynlig får vi forsamtale allerede i desember hadde sett for meg 6 mnd jeg, slik at jeg hadde god tid på vektnedgang.

Så nå er alle kluter satt inn, lavkalorimat fremover slik at jeg går ned mest mulig før samtalen. Og så håper jeg at de gir meg litt tid etter samtalen til å gå ned resten mens vi kan vente på behandling må ned 15 kg. Så nå er det bare å leve strengt på matveien fremover for å gå de ned fort
 
Jeg ble veid før innsett også. Gikk ned 10 kg, enda jeg var nesten på grensa. Men fikk masse kjeft for og være stor og ramsa opp alt som kunne gå galt og hende. Det var ikke gøy. Hadde vel 31 i Bmi, litt mindre også da jeg var i gang. Men de veier ofte, sånn for og si ifra
 
Med minstemann veide jeg det jeg veier nå når jeg ble gravid(privat klinikk). Satt på 3 innsett. Så er bare tull at de skal skjefte sånn. Gikk helt fint det svangerskapet.

Ny samboer nå, derfor mulig å søke offentlig igjen. Får håpe det går fint.
 
Private er ikke så firkanta. Riksen er ekstreme.
Mi og satt på 3 forsøk, men 4.innsett.
 
Takk for svar men har du bmi i grenseland?
Hei igjen:)
Stusset sånn på hvorfor andre har blitt veid så ofte og skjønte nå at du sikkert mente grenseland ift IVF :bag: jeg har nettopp bikket over til overvekt, og tenkte du mente grenseland mellom normal/overvekt osv.
Sorry, da gjelder sikkert ikke min opplevelse for deg..
Men må bare nevne igjen at jeg ikke har blitt veid en eneste gang hittil og har planlagt uttak neste uke.
 
Back
Topp