Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Takk for svar ❤️ har ikke vært verdens beste helg dette! Prøver å tenke at hvis det var dårlige nyheter så hadde de ringt men man vil jo gjerne vite hvordan det har gått og når de tenker innsett

Takk for svar ❤️ har ikke vært verdens beste helg dette! Prøver å tenke at hvis det var dårlige nyheter så hadde de ringt men man vil jo gjerne vite hvordan det har gått og når de tenker innsett
Skjønner jeg så godt❤️ Håper du får tak i de raskt i dag slik at du slipper å lure❤️

Tusen takk for svar! Slutten av august er jo ikke krise synest jeg, med tanke på sommeren.. Legen jeg var hos sa ikke noe om dette, men håper samme for oss Vi skal ha kort protokoll så slipper nesespray, men skal du gjøre det hele sommeren? Tøffe tak!!

Jeg skal visst på lang protokoll. Men jeg er helt nuub på ivf, så har ikke helt forstått meg på medisinering eller hva kort/lang protokoll vil si :joyful: Blir spent på hvordan kroppen vil reagere eller om jeg vil få noen plager med medisineringen :wtf:

Et spørsmål til dere som har hatt innsett av blasto i styrt syklus - hvor mange dager gikk dere på progresteron før innsett? Jeg skal ha innsett på 7:e dagen med crinone og stusset litt på det siden den er 5-dagers blasto. Men det har kanskje ikke noe å si at man går lenger.

Hei! Er det slik at man uansett mottar brev fra riksen om antall egg på frys etter uttak? Gjelder det for eksempel også om man ikke får egg på frys? Og, er det noen som husker hvor lenge man må vente på et slikt brev?

Hei! Er det slik at man uansett mottar brev fra riksen om antall egg på frys etter uttak? Gjelder det for eksempel også om man ikke får egg på frys? Og, er det noen som husker hvor lenge man må vente på et slikt brev?
Den første gangen jeg hadde innsett fikk jeg ikke egg på frys. Tror heller ikke jeg fikk noe brev da. Andre gang jeg hadde innsett fikk jeg to egg på frys, og da fikk jeg med meg en lapp da jeg dro fra sykehuset dagen for innsett

Hei dere ❤️

Noen som vet ventetid når man «er i systemet» på riksen.? Er det like lang ventetid for forsøk nr 2 med IVF ?

Hei dere ❤️

Noen som vet ventetid når man «er i systemet» på riksen.? Er det like lang ventetid for forsøk nr 2 med IVF ?
Jeg vet ikke hva ventetidene er nå, men mener jeg måtte vente 2 mnd ved siste egguttak, som var i høst. Spørs nok litt hvordan du kommer ut i forhold til ferier og slikt. Du havner ikke i køen til de som venter på behandling.

Heisann,
Under egguttak for første forsøk ventet ikke legen lenge nok til lokalbedøvelsen funket og prosessen ble et smertefullt kaos.
Når det gjelder innsett har disse også vært svært smertefulle, samboeren ønsket å avbryte innsettet sist gang siden jeg hadde så vondt. Legen sa at jeg kan be om morfin ved innsett neste gang, noen som har fått det?

Noen som vet om det er ekstrem ventetid på tlf på Riksen om dagen? Ringte inn i går kl 12:01. De har fortsatt ikke ringt tilbake..

Noen som vet om det er ekstrem ventetid på tlf på Riksen om dagen? Ringte inn i går kl 12:01. De har fortsatt ikke ringt tilbake..
Det var rart. Har bare opplevd at det tar så lang tid de gangene de har glemt meg :meh: Men da har det dreit seg om at de skulle sjekke noe neste dag og så ringe tilbake. Jeg ville nok ha ringt igjen imorgen hvis du ikke hører noe på formiddagen. Håper du kommer igjennom snart!

Skjønner at du stusser. Jeg har opplevd en gang eller to det siste året at de først har ringt tilbake neste dag, men ikke å vente lenger enn det. Men kan hende har de ekstra stor pågang nå etter ferien. I appen deres kom følgende melding 4. august: «Vi har stor pågang på telefonen. Hvis du har lagt igjen nummeret ditt og ikke fått svar, ikke ring pånytt. Vi svarer så fort vi kan.».

Det var rart. Har bare opplevd at det tar så lang tid de gangene de har glemt meg :meh: Men da har det dreit seg om at de skulle sjekke noe neste dag og så ringe tilbake. Jeg ville nok ha ringt igjen imorgen hvis du ikke hører noe på formiddagen. Håper du kommer igjennom snart!
Skjønner at du stusser. Jeg har opplevd en gang eller to det siste året at de først har ringt tilbake neste dag, men ikke å vente lenger enn det. Men kan hende har de ekstra stor pågang nå etter ferien. I appen deres kom følgende melding 4. august: «Vi har stor pågang på telefonen. Hvis du har lagt igjen nummeret ditt og ikke fått svar, ikke ring pånytt. Vi svarer så fort vi kan.».
Takk for svar. De ringte tilbake i går ettermiddag. Tydeligvis veldig travelt der nå.

Hei!
Vi har begynt å snakke om barn nr 3, og at vi ønsker å starte på nyåret. Vi har to egg på frys. Er det bare å ringe inn (i god tid selvfølgelig) og avtale oppstart? Har to barn vha icsi hvor jeg måtte bruke primolut for å få mens til «riktig tid». Har pcos og uregelmessige sykluser. Aldri hatt egg på frys før, så vet ikke hvordan det fungerer.

Hei!
Vi har begynt å snakke om barn nr 3, og at vi ønsker å starte på nyåret. Vi har to egg på frys. Er det bare å ringe inn (i god tid selvfølgelig) og avtale oppstart? Har to barn vha icsi hvor jeg måtte bruke primolut for å få mens til «riktig tid». Har pcos og uregelmessige sykluser. Aldri hatt egg på frys før, så vet ikke hvordan det fungerer.
Hei! Dere må få ny henvisning av fastlege og sende inn denne sammen med politiattest og nye infeksjonsprøver av deg. Anbefaler å ikke drøye prosessen for lenge da det er litt ventetid selv på fryseforsøk, og dere må inn til en samtale først.

Hei! Dere må få ny henvisning av fastlege og sende inn denne sammen med politiattest og nye infeksjonsprøver av deg. Anbefaler å ikke drøye prosessen for lenge da det er litt ventetid selv på fryseforsøk, og dere må inn til en samtale først.
Tusen takk for godt svar :D Da skal jeg ta kontakt med fastlegen om ikke lenge!

Hei gode damer. Vi gjør oss klar for ny runde stimulering på riksen, forventer mens om et par dager. Mannen har nå fått feber og blitt ganske dårlig form☹️ Åpenbart ikke bra for sædkvaliteten, men det jeg lurer på er om det står noe om dette i papirene fra riksen? Vi har akkurat flytta og alt er litt kaos her‍

Hei. Er det noen som har opplevd ar sykehuset har klart å ødelegge embryoene…? Lurer på hva jeg kan kreve

Jeg hadde ferskforsøk, det ble dessverre ikke noe graviditet. Hadde noen toppkvalitets embryoer som skulle fryses. Men sykehuset ringte og beklaget og sa at det hadde skjedd en teknisk feil, og at embryoene var ødelagt. Jeg ble helt knust. Så ringer de igjen og sier at ett har overlevd allikevel, dog med litt redusert kvalitet. Men de har troa på det, og fryser det ned. Nå er saken den at jeg ønsker nytt egguttak, mens de mener jeg må bruke det jeg har på frys før jeg får nytt uttak. Jeg vil ha flere barn enn ett, så vil gjøre nytt uttak nå først. Vil også hente ut egg mens jeg er så ung som mulig…

Noen som har erfaring…?

Hva skjer på Riksen om dagen? Ringte de to min over 12 i går. De har fortsatt ikke ringt tilbake.. Venter på svar på en blodprøve, og holder på å bli sprø. Jeg er jo ikke gravid (har testet hjemme), men får meg jo ikke til å slutte med medisiner uten å få det bekreftet fra dem. Enda ett døgn på medisiner frister minimalt.

Back
Topp