Hei,
vi hadde to samtaler med lege, først etter første forsøk og fjerde innsett med bare kjemiske, og så etter andre forsøk og åttende innsett. Angret bittert etter det første møtet, fikk bare et medlidende fjes og fraser som «jeg skjønner at det er tøft å ikke lykkes, men...» - altså, fint med empatiske leger, men vi ville jo ha utredning, ikke medlidenhet. Det andre, som forøvrig jeg ikke deltok på - kun min mann (telefonmøte, hvor legen ringte 1,5 time etter oppsatt tid, ref. posten over her) var ikke noe konstruktivt heller. Hun hadde knapt sett på journalen vår før første møtet, og underveis kom hun med kommentarer som «hmm, ja dere hadde jo veldig fine blastocyster her da - det var litt rart».
Hvis jeg kan gi et innspill basert på våre erfaringer, så er det at dere ikke bør forvente noe særlig, og om de er villige til å utrede, så er det kjempebra. Mitt inntrykk er at de er lite villige til å utrede, men muligens endre behandlingsopplegg noe?
Om dere kan gjøre utredning privat, så gjør det. Og hvis dere har hatt to innsett, så ville jeg kanskje tenkt at statistisk sett er det nødvendigvis ikke behov for så mye utredning - kanskje dere bare trenger et innsett til før dere lykkes?
I alle fall, masse lykke til!