Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg pleier heller ikke få innkallingsbrev. Men jeg ser jeg har fått det i fm vannscanning, og der er det mulig trykke på svar inne på helsenorge.
Så bra. Jeg har ikke hatt andre undersøkelser ved Riksen, så har ingenting å trykke på :( Jeg regner med at de har mye sykefravær eller noe, men dette må virkelig løses kjapt. Det fungerer jo ikke å ha 6 dager ventetid for folk som er i behandling!?

Så bra. Jeg har ikke hatt andre undersøkelser ved Riksen, så har ingenting å trykke på :( Jeg regner med at de har mye sykefravær eller noe, men dette må virkelig løses kjapt. Det fungerer jo ikke å ha 6 dager ventetid for folk som er i
Kjipt! Håper de snart får kontroll på dette. Hadde fryseforsøk i august, og da var det 2-3 dager før de ringte tilbake, og da ble jeg skikkelig fortvilet. Nå er det tydeligvis blitt enda verre. Ett forsøk er jo svært psykisk belastende. Når vi i tillegg må vente i mange dager for å få svar, blir det rett og slett uutholdelig. Jeg går i hvert fall konstant med tlf i hånda når jeg venter på tlf fra dem. Jeg skal ha fryseforsøk igjen i oktober, og håper for guds skyld at jeg slipper å vente på svar i 6 dager.

Kjipt! Håper de snart får kontroll på dette. Hadde fryseforsøk i august, og da var det 2-3 dager før de ringte tilbake, og da ble jeg skikkelig fortvilet. Nå er det tydeligvis blitt enda verre. Ett forsøk er jo svært psykisk belastende. Når vi i tillegg må vente i mange dager for å få svar, blir det rett og slett uutholdelig. Jeg går i hvert fall konstant med tlf i hånda når jeg venter på tlf fra dem. Jeg skal ha fryseforsøk igjen i oktober, og håper for guds skyld at jeg slipper å vente på svar i 6 dager.
Krysser fingrene for at det bedrer seg snart! Jeg valgte å slutte på medisinene idag, er 18 dpo og har hatt negative tester hele veien. Føles ikke riktig å holde tilbake blødningen noe mer. Men det skal jo ikke være sånn egentlig...

Ser at telefonlinjene ble stengt i dag på ubestemt tid og de viser til Helsenorge. Hvordan skal vi som ikke har fått elektronisk innkalling ta kontakt?

Ser at telefonlinjene ble stengt i dag på ubestemt tid og de viser til Helsenorge. Hvordan skal vi som ikke har fått elektronisk innkalling ta kontakt?
Det er det store spørsmålet... Jeg tenkte prøve å ringe til sekretær for å spørre idag, vet ikke om den linjen er åpen. Har du testet det?

Krysser fingrene for at det bedrer seg snart! Jeg valgte å slutte på medisinene idag, er 18 dpo og har hatt negative tester hele veien. Føles ikke riktig å holde tilbake blødningen noe mer. Men det skal jo ikke være sånn egentlig...
Det var akkurat det samme jeg gjorde i august. Jeg pleier jo vanligvis å følge sånne ting slavisk, men til slutt ville jeg ikke vente lenger med å slutte med medisiner.

Det var akkurat det samme jeg gjorde i august. Jeg pleier jo vanligvis å følge sånne ting slavisk, men til slutt ville jeg ikke vente lenger med å slutte med medisiner.
Ja samme her. Føles ikke riktig å stoppe, men ikke heller riktig å holde på noe som ikke er der. Jeg får litt panikk innimellom når jeg tenker på det, for tenk OM jeg plutselig har blitt en av dem som bare får positiv test på blodprøve. Men det må jo være ekstremt usannsynlig, særlig siden jeg har fått uslag på hcg tidligere.

Hva skjer på Riksen om dagen? Ringte de to min over 12 i går. De har fortsatt ikke ringt tilbake.. Venter på svar på en blodprøve, og holder på å bli sprø. Jeg er jo ikke gravid (har testet hjemme), men får meg jo ikke til å slutte med medisiner uten å få det bekreftet fra dem. Enda ett døgn på medisiner frister minimalt.
Hei, er det slik at du har vaginisme? Leste på ene innlegget at du skrev det? :) jeg har det, derfor jeg lurer :)

Hei, er det noen som tilfeldigvis har spurt Riksen om hvorfor de setter in blasto på dag 7 med progesteron ved fryseforsøk, istedenfor dag 6 som de fleste andre klinikker ser ut å gjøre? Har hengt meg skikkelig opp i dette etter å ha lest alt for mange artikler om emnet. Så vidt jeg forstår så er dag 6 bedre... Men jeg regner med at det er en grunn til praksisen, og jeg skal i hvert fall spørre neste gang jeg er på kontroll.

Er det flere som har opplevd å bli lovet forsøk i en måned på Riksen fir deretter å høre at det er fullt? De sier: ‘Ring neste gang du får mensen, så setter vi deg opp på forsøk og starter medisiner’. Men når jeg ringer for å melde mensen, så sier de at det er fullt og at jeg må ringe neste gang jeg får mensen igjen. Jeg skulle opprinnelig hatt egguttak i august og nå sier de at det ikke er ledig kapasitet før januar!! Jeg blir så frustrert. Jeg kaster bort måned etter måned med å vente på forsøk som jeg aldri får, mens jeg bare blir eldre og eldre…

Er det flere som har opplevd dette??

Er det flere som har opplevd å bli lovet forsøk i en måned på Riksen fir deretter å høre at det er fullt? De sier: ‘Ring neste gang du får mensen, så setter vi deg opp på forsøk og starter medisiner’. Men når jeg ringer for å melde mensen, så sier de at det er fullt og at jeg må ringe neste gang jeg får mensen igjen. Jeg skulle opprinnelig hatt egguttak i august og nå sier de at det ikke er ledig kapasitet før januar!! Jeg blir så frustrert. Jeg kaster bort måned etter måned med å vente på forsøk som jeg aldri får, mens jeg bare blir eldre og eldre…

Er det flere som har opplevd dette??
Tror desverre det er totalt kaos der nå i høst. Jeg har heldigvis hatt egg på frys, så jeg har fått gjennomført som planlagt. Men tlf-køene er jo lange som ett vondt år. Ventet 4 dager på å få svar på en blodprøve. De skal jo sette deg opp i planen. Kanskje du bør skrive ett brev og klage. Det skal jo ikke være sånn.

Jeg kjenner jeg er så stresset av at de tidvis stenger telefonen. Jeg skal ringe inn mensen for å booke innsett denne uka. Jeg har ikke muligheten til å sende melding via helsenorge heller.

Jeg skal begynne på progynova første dag med TR. Kan jeg begynne på medisinene selv om jeg ikke har fått kontakt med sykehuset?

Jeg spotter kun så langt, så jeg venter på at TR melder full ankomst. Hvis jeg får TR på lørdag sitter jeg med samme problem.

Noen som har vært igjennom dette tidligere som vet?

Jeg kjenner jeg er så stresset av at de tidvis stenger telefonen. Jeg skal ringe inn mensen for å booke innsett denne uka. Jeg har ikke muligheten til å sende melding via helsenorge heller.

Jeg skal begynne på progynova første dag med TR. Kan jeg begynne på medisinene selv om jeg ikke har fått kontakt med sykehuset?

Jeg spotter kun så langt, så jeg venter på at TR melder full ankomst. Hvis jeg får TR på lørdag sitter jeg med samme problem.

Noen som har vært igjennom dette tidligere som vet?
Hei, skjønner stressen. Det er veldig uheldig at de ikke har bedre kapasitet på telefonen. Men du kan bare starte med progynova siden det allerede er avtalt, ingen problem. Så ringer du inn ved første anledning. Du kan også ringe til sekretær og be om at de sender deg et brev på helse Norge slik at du kan sende meldinger der.

Hei, skjønner stressen. Det er veldig uheldig at de ikke har bedre kapasitet på telefonen. Men du kan bare starte med progynova siden det allerede er avtalt, ingen problem. Så ringer du inn ved første anledning. Du kan også ringe til sekretær og be om at de sender deg et brev på helse Norge slik at du kan sende meldinger der.
Nå fikk jeg endelig ordentlig mensen. Hvordan gjør jeg det med progynova når det er så sent på dagen? Skal ta 2 morgen og 1 kveld. Bør jeg poppe 2 nå også en rett før jeg legger meg senere i kveld?

Nå fikk jeg endelig ordentlig mensen. Hvordan gjør jeg det med progynova når det er så sent på dagen? Skal ta 2 morgen og 1 kveld. Bør jeg poppe 2 nå også en rett før jeg legger meg senere i kveld?
Jeg ville nok ha startet med kveldsdosen senere i kveld. Tror ikke du skal ta 3 tabletter på så kort tid. Noen klinikker starter progynova senere enn dag 1, så tror det går helt fint å komme igang skikkelig dag 2.

Jeg må bare spørre her, for finner ingen informasjon noe sted. Noen som vet om det er ulike regler for søskenforsøk avhengig av om det er TIN eller nytt uttak? Fikk nettopp brev om at jeg er godkjent for TIN, men ikke vil få nye ferske forsøk. Uten noen forklaring på hvorfor. Ordlyden var også ganske krass, og brevet ble sendt kun til meg og ikke mannen også, så jeg sitter med en uggen følelse her.

Trenger å lette litt på frustrasjonen og håper dette er rett sted å gjøre det. Vi hadde time på riksen i august og ble forespeilet at vi kunne starte behandling i forkant av november menstruasjon med uttak i desember, men da jeg ringte i oktober som avtalt fikk vi vite at de er fullbooket. Vi ble da satt opp for uttak første uke i januar og ble bedt om å ta kontakt ved november menstruasjon for videre oppfølging. Vel, mensen kom på lørdag og jeg sendte melding på helsenorge. Jeg fikk svar i dag, men nå sier de at jeg må ta kontakt igjen neste måned og at uttak er i slutten av januar. Jeg har spurt flere ganger om timen for uttak har blitt flyttet av en eller annen grunn, men de unngår å svare på spørsmålet og virker mest irritert over at jeg spør. Jeg begynte å lure på om det var jeg som hadde misforstått helt til samboer minnet meg på at vi fikk spesifikk beskjed om å holde oss i Oslo over jul fordi vi måtte inn på ulike kontroller. Jeg er så utrolig frustrert og lei meg. Både over hva som skjer og måten det blir håndtert på. Hvorfor unngår de å svare på spørsmålene mine og later som om dette var planen hele tiden? Jeg vet at vi ikke har ventet lenge alt tatt i betraktning og med tanke på hvor lang tid dette kan ende opp med å ta, men det å vente på å starte er helt jævlig. Spesielt når vi blir forespeilet en startdato og når vi endelig når den blir den flyttet igjen og igjen.

Back
Topp