Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Trådstarter her. Tenk at denne tråden ble så stor. Det er koselig og se, nesten fire år etter at den ble laget.
Vi har levert søknad om søskenforsøk nå, så det blir spennende :)
 
Tråden ble laget presis 2 år før vi lå på sykehuset med nyfødt jente i armene. På dagen.
Det er litt spesielt.
 
Hei! Jeg skal nå i gang med IVF etter noen runder med inseminasjon som ikke har ført til noe. Og har egentlig først fått plass i april, som jeg jo synes er en evighet å vente. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor vanlig det er å få plass tidligere når man står på venteliste til tidligere måneder. Pleier det å bli ledige plasser så det faktisk er et poeng å håpe på å komme i gang tidligere?
 
Hei! Jeg skal nå i gang med IVF etter noen runder med inseminasjon som ikke har ført til noe. Og har egentlig først fått plass i april, som jeg jo synes er en evighet å vente. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor vanlig det er å få plass tidligere når man står på venteliste til tidligere måneder. Pleier det å bli ledige plasser så det faktisk er et poeng å håpe på å komme i gang tidligere?
Jeg hadde anbefalt deg og ringe innimellom og høre om det er noen avbestillinger som har kommet inn, jeg fikk time i mai 2022 men fikk plass i starten av februar 2022, og det KUN fordi jeg ringte inn og spurte pent om de ikke tilfeldigvis hadde fått inn avbestillinger før mai ☺️ lykke til
 
Jeg hadde anbefalt deg og ringe innimellom og høre om det er noen avbestillinger som har kommet inn, jeg fikk time i mai 2022 men fikk plass i starten av februar 2022, og det KUN fordi jeg ringte inn og spurte pent om de ikke tilfeldigvis hadde fått inn avbestillinger før mai ☺️ lykke til
Takk! Da skal jeg gjøre det! Er det sekretær eller sykepleier du ringte da?
 
Vi hadde forsamtale i oktober. Vi fikk vite at vi må ringe i januar og så får vi egguttak etter påske. Jeg ringte i januar og ble satt i kø til slutten av mars. Så ringte riksen meg førrige uke og nå tar jeg allerede medisiner - egguttak i februar.
Jeg har ikke ringt eller purret selv.
 
Vi hadde forsamtale i oktober. Vi fikk vite at vi må ringe i januar og så får vi egguttak etter påske. Jeg ringte i januar og ble satt i kø til slutten av mars. Så ringte riksen meg førrige uke og nå tar jeg allerede medisiner - egguttak i februar.
Jeg har ikke ringt eller purret selv.
Så bra! Da krysser jeg fingrene for at ventetiden ikke blir SÅ lang likevel.
 
Holder på gjøre klart søknad til søskenforsøk, har politiattest i orden og søknaden er skrevet hos legen. Men så oppdaget jeg dette: Egenerklæring for par ved assistert befruktning.
Skal vi fylle ut den også som skal sendes inn?! Står om vi har vært sykemeldt de siste års å sånt.
 
Jeg sendte den inn jeg :happy:
 
Holder på gjøre klart søknad til søskenforsøk, har politiattest i orden og søknaden er skrevet hos legen. Men så oppdaget jeg dette: Egenerklæring for par ved assistert befruktning.
Skal vi fylle ut den også som skal sendes inn?! Står om vi har vært sykemeldt de siste års å sånt.
Ja det må fylles ut. Vi gjorde det ikke første gang og fikk avslag pga manglende erklæring (vi bare visste ikke om det). Så ble hele prossessen nesten 1 år forsinket.
 
Har nettopp avsluttet Meriofert etter 14 dager med sprøyter. Blir veldig oppblåst, tror jeg har gått opp fire kilo eller noe sånt. Ellers synes jeg det har gått greit.
Egguttak på Riksen i morgen. Noen som har erfaringer å dele på det? Første gang og jeg gruer meg litt
 
Det står mye om egguttak om du søker litt rundt her. Jeg har hatt tre stykker på riksen.
Ett i 2018 og to i 2019. Så er ei stund siden nå.
 
Har nettopp avsluttet Meriofert etter 14 dager med sprøyter. Blir veldig oppblåst, tror jeg har gått opp fire kilo eller noe sånt. Ellers synes jeg det har gått greit.
Egguttak på Riksen i morgen. Noen som har erfaringer å dele på det? Første gang og jeg gruer meg litt
Hvordan gikk det idag? :)
 
Hvordan gikk det idag? :)
Beklager, så ikke denne meldingen før nå!

Takk som spør
Det gikk litt så som så. Synes det var ganske vondt på den ene siden, men så måtte vi plutselig avbryte fordi det var fare for å punktere tarmen.. så det ble bare hentet ut 3 egg, mens det egentlig kunne blitt mange flere. Var ganske fortvila en stund, men alle 3 ble befruktet, et ble satt inn for noen dager siden og ett klarte seg fint og ble fryst ned.
Nå i kveld har jeg fått smerter på venstre side, i det jeg tipper er eggstokken. Kjenner jeg er litt redd for overstimulering, så jeg google og googler Har vært oppblåst og øm siden uttaket, men ikke altfor ille før smertene kom nå. Får gi det litt tid og se om det gir seg. Synes det er litt frustrerende at man ikke kommer gjennom på telefon hos avdelingen på Rikshospitalet..
 
Altså, hvordan holde ut alle dagene frem til blodprøve!? Blir småsprø av å gå å vente, og innbiller meg at jeg har forskjellige symptomer på tidlig graviditet Har ikke testet og tenker i utgangspunktet det er best å la være, men jeg vingler fælt her nå altså!
 
Back
Topp