Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Altså, hvordan holde ut alle dagene frem til blodprøve!? Blir småsprø av å gå å vente, og innbiller meg at jeg har forskjellige symptomer på tidlig graviditet Har ikke testet og tenker i utgangspunktet det er best å la være, men jeg vingler fælt her nå altså!
❤️❤️
Jag har alltid testet 6 dager etter innsett. Klarte ikke å vente men jeg hadde også blødninger.
Håper du får gode nyheter snart!! Når er testdagen? Neste uke?

Har min første uttak i Riksen i morgen.
Gir Riksen nok smertestillende?
 
❤️❤️
Jag har alltid testet 6 dager etter innsett. Klarte ikke å vente men jeg hadde også blødninger.
Håper du får gode nyheter snart!! Når er testdagen? Neste uke?

Har min første uttak i Riksen i morgen.
Gir Riksen nok smertestillende?
I 2019 fikk jeg bare Paracet og Voltaren. Og en kvart beroligende som jeg ble skikkelig dårlig av.
Men jeg har ganske høy smerteterskel og synes det var helt ok. Synes innsett var vondere enn uttak. Men det ble bedre etter hystoroskopi og en god del tøying under den.
 
I 2019 fikk jeg bare Paracet og Voltaren. Og en kvart beroligende som jeg ble skikkelig dårlig av.
Men jeg har ganske høy smerteterskel og synes det var helt ok. Synes innsett var vondere enn uttak. Men det ble bedre etter hystoroskopi og en god del tøying under den.
Hadde uttak i dag.
Fikk 1g paracet, 50mg voltaren, 3,75mg dormicum.
Trengte mer smertestillende etter uttaket. Tror da fikk jeg ketamin. Har ikke smerter nå.
Men er trøtt og skal sove.
 
Hvor lenge måtte dere vente fra samtale til oppstart nå?
Dere andre i tråden her?
 
Beklager, så ikke denne meldingen før nå!

Takk som spør
Det gikk litt så som så. Synes det var ganske vondt på den ene siden, men så måtte vi plutselig avbryte fordi det var fare for å punktere tarmen.. så det ble bare hentet ut 3 egg, mens det egentlig kunne blitt mange flere. Var ganske fortvila en stund, men alle 3 ble befruktet, et ble satt inn for noen dager siden og ett klarte seg fint og ble fryst ned.
Nå i kveld har jeg fått smerter på venstre side, i det jeg tipper er eggstokken. Kjenner jeg er litt redd for overstimulering, så jeg google og googler Har vært oppblåst og øm siden uttaket, men ikke altfor ille før smertene kom nå. Får gi det litt tid og se om det gir seg. Synes det er litt frustrerende at man ikke kommer gjennom på telefon hos avdelingen på Rikshospitalet..
Regner med du har testa nå? :)
 
Hei, er det noen som har erfaring med utredning og oppfølging av habituell abort i forbindelse med ivf ved Riksen? Har de gjort noe annorledes ved påfølgende forsøk?
 
Hei, er det noen som har erfaring med utredning og oppfølging av habituell abort i forbindelse med ivf ved Riksen? Har de gjort noe annorledes ved påfølgende forsøk?
Jeg fikk blodfortynnende på aller siste forsøk, etter og ha masa masse. Og hysteroskopi. Men da måtte jeg mase meg til og få mer hjelp.
Dette var i 2018-2019.
 
Jeg fikk blodfortynnende på aller siste forsøk, etter og ha masa masse. Og hysteroskopi. Men da måtte jeg mase meg til og få mer hjelp.
Dette var i 2018-2019.
Takk for svar. Jeg gikk til privat gyn og fikk blodfortynnende som jeg brukte under siste forsøk, men vet ikke om jeg tør å si det til Riksen..
 
Regner med du har testa nå? :)
Jeg tok blodprøver forrige uke, og har hcg i blodet. Dessverre var nivået lavt, på bare 19. Så fikk jeg en blødning samme dag som jeg regnet med var SA. Tok nye blodprøver 5 dager etter, og hcg hadde steget til 81. Veldig forvirrende for en førstereis. Skal tilbake i morgen for blodprøver en tredje gang. Veldig slitsomt mentalt dette her. Det er jo lite sannsynlig med et heldig utfall, men så lenge det pågår så klarer hjernen å holde på et bitte lite håp allikevel, og det er så vondt at det strekker ut og ikke bare får det avklart
 
Takk for svar. Jeg gikk til privat gyn og fikk blodfortynnende som jeg brukte under siste forsøk, men vet ikke om jeg tør å si det til Riksen..
Jeg fikk masa meg til det av de på Riksen. Satte i 80 dager før jeg turde og slutte. Så jeg ble en kløpper på og stikke meg selv.
 
Vi har samtale i slutten av mars. Veldig spent på hvor lang tid det vil ta!
Vi har 17.april, så noen uker etter.
Første barnet hos deg? Andre her, så vil havne bak i køen. De prioriterer vel de uten barn først.
 
Jeg fikk albyl e av gyn, så det var ikke de store greiene. Var det Klexane du fikk?
Jeg fikk Fragmin. Som er ca det samme. Satte en sprøyte om dagen i 80 dager. Eller 70 sammenhengende også skulle jeg ikke slutte brått.
Så tok 10 over 2-3 uker.
 
Skal prøve på nr. 3, så vi også havner nok langt bak i køen
Det blir ikke så mange her. Alderen tikker for oss og samboer ønsker ikke tre.
Men sett for meg tre hele livet. Men når det tar 14 år på første, så blir det litt sånn.
 
Back
Topp