Skravletråd for oss prøvere!

Jeg prøver å unngå testing for jeg blir bare stressa av det. Testa mye både etter EL og i nesten hele dpo perioden. Det resulterte i motløshet, tristhet, mindre sexlyst, dårligere humør og følelsen av å gi opp hver eneste prøveperiode vi ikke lyktes.

Uten testing slipper jeg presset om å MÅTTE ha sex så det føles bedre å slippe pliktsex. Vet jo at jeg må ha sex i visse perioder i syklusen men det hjelper å ikke vite akkurat når det må skje pga testing.

Får det også bedre psykisk av å ikke teste fordi testinga gir forhåpninger om at "nå klaffer det sikkert for nå traff vi godt på timinga". Blir bare trist hver gang det likevel ikke gikk. Sitter alltid igjen med mange spørsmål og masse bekymringer om hva som er galt siden det ikke gikk denne gangen heller til tross for at vi hadde sex på riktige dager osv. Uten testing forsvinner de negative tankene litt for da innbiller jeg meg at grunnen for misslykket forsøk er at vi kanskje ikke traff riktig dager for sex.

Føler meg roligere i kroppen og i hodet ved å koble ut all testinga. Tester ikke i dpo land lenger heller. Har gitt meg forbud mot testing før ikm og kjøper kun inn 1 test dagen før ikm for å bruke da. Har jeg flere liggende begynner stresset tidlig og skuffelsene kommer på løpende bånd hver gang jeg tester. Så for min egen del så måtte jeg kutte ut alt for å få det bedre i hverdagen. Gikk konstant rundt med triste følelser i meg og det er ikke godt over lang tid.
Jeg kjenner meg så igjen det med å bli ekstra skuffa når jeg egentlig vet at vi traff godt på eggløsning. Føler ikke noe på pliktsex egentlig, men det er det med å bli skuffa som er verst.

Nå vet jeg ifølge eggløsningskalkulator at min fertile periode er fra starten og til og med midten av neste uke, så da prøver vi å legge inn sex ekstra i disse dagene.

Har bare ikke ennå bestemt meg for om hver dag er best, eller annenhver dag. Hva gjør dere andre?

Noen som har erfaring med å forlenge lutealfasen eller fremskynde eggløsning? Utenom progesterontilskudd finner jeg kun kjerringråd, noe jeg egentlig ikke er fan av siden jeg liker å vite at det jeg prøver faktisk har en bevist effekt, men så er det jo dette med hva som er forsket på da.. Vurderer å i hvert fall starte med pyridoksin (B6) ettersom jeg tenker det er ganske harmløst. Lutealfasen min nå er bare 8 dager tror jeg, og det er jo kritisk kort.

Superglad for å prøve neste syklus, men så har mannen plutselig fått kalde føtter:shifty::wacky: får de hva det blir til, vil ikke presse han:nailbiting:

Superglad for å prøve neste syklus, men så har mannen plutselig fått kalde føtter:shifty::wacky: får de hva det blir til, vil ikke presse han:nailbiting:
Opplevde det samme første syklusen vi skulle prøve igjen etter at vi mistet. Viktig å prate sammen og ha en god kommunikasjon, så kanskje de kalde føttene blir litt varmere etterhvert ❤️ Man kan jo ikke presse disse mennene, men det er viktig å snakke om følelsene deres rundt det

Jeg kjenner meg så igjen det med å bli ekstra skuffa når jeg egentlig vet at vi traff godt på eggløsning. Føler ikke noe på pliktsex egentlig, men det er det med å bli skuffa som er verst.

Nå vet jeg ifølge eggløsningskalkulator at min fertile periode er fra starten og til og med midten av neste uke, så da prøver vi å legge inn sex ekstra i disse dagene.

Har bare ikke ennå bestemt meg for om hver dag er best, eller annenhver dag. Hva gjør dere andre?
Her har vi sex både hver dag og annenhver dag litt om hverandre i den fertile perioden. Ikke sikker på hva som er best. Har hørt at for ofte gir for lite sædceller fordi det tar litt tid å samle seg opp, og at de får dårligere kvalitet hvis det går for lang tid mellom hver levering. Så vi gjør litt begge deler med både hver og annenhver dag.

Oh! Jeg er så teit! Nå som TR kom, ser jeg at vi la inn gode aksjer rundt og akkurat på sannsynlig eggløsningsdag. Vet jo at det ikke garanterer for noe som helst, men om vi ikke hadde truffet så godt, ville jeg jo visst årsaken. I tillegg ser jeg at dersom det stemmer at jeg har så lange sykluser, er eggløsning på julaften. Som om det blir noe hos svigers… jaja, da får jeg kanskje ikke brukt for haugen med g-teser jeg kjøpte på en stund heller :p (som om jeg ikke kommer til å teste likevel, haha)…

Opplevde det samme første syklusen vi skulle prøve igjen etter at vi mistet. Viktig å prate sammen og ha en god kommunikasjon, så kanskje de kalde føttene blir litt varmere etterhvert ❤️ Man kan jo ikke presse disse mennene, men det er viktig å snakke om følelsene deres rundt det
Ja, vi har nettopp hatt en fin prat:joyful: Er godt å få delt litt tanker.
Åh, kjedelig. Har det blitt for mye mas tror du?
Nei, det tror jeg egentlig ikke. Vi kjenner hverandre godt, så jeg vet å holde alle tanker for meg selv ellers hadde det blitt for mye for han ja:hilarious:

Noen som har erfaring med å forlenge lutealfasen eller fremskynde eggløsning? Utenom progesterontilskudd finner jeg kun kjerringråd, noe jeg egentlig ikke er fan av siden jeg liker å vite at det jeg prøver faktisk har en bevist effekt, men så er det jo dette med hva som er forsket på da.. Vurderer å i hvert fall starte med pyridoksin (B6) ettersom jeg tenker det er ganske harmløst. Lutealfasen min nå er bare 8 dager tror jeg, og det er jo kritisk kort.

Wild yam kan også hjelpe på. Men når lutealfasen er på bare 8 dager, så ville jeg heller ymtet til resept på progesteronstøtte..
Å fremskynde EL.. Salvie-te funker for veldig mange. Men veldig lite sånt finner du beviselige effekter på. Kvinnehelse er ikke så veldig prioritert i utgangspunktet, så at det skal være grundig forsket på... :P
.. så da er det i så fall bare vanlig reseptbelagte medisiner som gjelder.

Wild yam kan også hjelpe på. Men når lutealfasen er på bare 8 dager, så ville jeg heller ymtet til resept på progesteronstøtte..
Å fremskynde EL.. Salvie-te funker for veldig mange. Men veldig lite sånt finner du beviselige effekter på. Kvinnehelse er ikke så veldig prioritert i utgangspunktet, så at det skal være grundig forsket på... :p
.. så da er det i så fall bare vanlig reseptbelagte medisiner som gjelder.
Tusen takk! Ja, du sier noe der. Prøvde å få progesteronstøtte i en digital henvendelse til Aleris i går uten hell. Tror det skal godt gjøres å få støtte før vi har prøvd ett år eller mer

Tusen takk! Ja, du sier noe der. Prøvde å få progesteronstøtte i en digital henvendelse til Aleris i går uten hell. Tror det skal godt gjøres å få støtte før vi har prøvd ett år eller mer

Hvis du kan dokumentere syklusen din, så kan du nok veldig godt få progesteronstøtte hos en privat gynekolog. Men tipper de vil ha en faktisk undersøkelse først altså. Kanskje ta noe blodprøve også.

Hvis du kan dokumentere syklusen din, så kan du nok veldig godt få progesteronstøtte hos en privat gynekolog. Men tipper de vil ha en faktisk undersøkelse først altså. Kanskje ta noe blodprøve også.
Mm, de mente bare at EL-tester ikke var god nok dokumentasjon, og jeg vet at hodet mitt ikke kommer til å tåle å begynne med temping i tillegg fordi jeg blir så oppslukt i det..

Mm, de mente bare at EL-tester ikke var god nok dokumentasjon, og jeg vet at hodet mitt ikke kommer til å tåle å begynne med temping i tillegg fordi jeg blir så oppslukt i det..

Da er nok blodprøve ca ei uke etter antatt eggløsning en grei indikasjon. Men ville hørt med privat gynekolog (ikke digital konsultasjon). At du mistenker kort lutealfase, og prøver bli gravid.

Er det noen her som har opplevd at testen allerede har en blå strek? Har det blir og si? Kastet opp natt til onsdag og i natt. Kun når jeg er syk eller gravid. Er ikke syk, men har jo hatt mensen siden oktober. Kjøpte test i dag og negativ, men begge hadde allerede negativ blå strek når jeg åpnet de. Husker ikke liksom... den kvalme smaken sitter i ennå.. håper på hjelp XD

Er det noen av dere som har gått på p-sprøyte som vet hvor lang tid det tar før ting normaliserer seg? Jeg fikk mensen etter 12 uker etter å sluttet med den. Brukte den 3,5 år og uten mensen i 3 år. Men nå er mensen min ustabil. Kjøpt el tester for å teste, men når starter jeg å ta disse? :) er på syklusdag 8 idag. Han er mye borte, så tenkte det var greit å kontroll på når jeg har eggløsning :)

Er det noen av dere som har gått på p-sprøyte som vet hvor lang tid det tar før ting normaliserer seg? Jeg fikk mensen etter 12 uker etter å sluttet med den. Brukte den 3,5 år og uten mensen i 3 år. Men nå er mensen min ustabil. Kjøpt el tester for å teste, men når starter jeg å ta disse? :) er på syklusdag 8 idag. Han er mye borte, så tenkte det var greit å kontroll på når jeg har eggløsning :)

Jeg ville bare startet nå. Med ustabil syklus så vet du jo aldri, du kan få eggløsning på dag 10, eller på dag 40, liksom.

Jeg vet ikke med p-sprøyter, da jeg ikke har prøvd selv.. men leser det kan ta opp mot året å stabilisere etter slutt. Forhåpentligvis går det fortere for deg, for er veldig kjedelig med ustabilitet..

Selv om man får eggløsning og menstruasjon etter noen måneder, så kan det ta tid før hormonene kommer på rett kjør. Etter p-piller, så fikk jeg mens og eggløsning relativt fort, men merket at hormonene hang etter, i et halvår etterpå.
Etter 6 mnd, så ble jeg akutt frisk fra depresjon bl.a., etter å ha vært slitt i over et tiår. :bag: :hilarious:

Jeg ville bare startet nå. Med ustabil syklus så vet du jo aldri, du kan få eggløsning på dag 10, eller på dag 40, liksom.

Jeg vet ikke med p-sprøyter, da jeg ikke har prøvd selv.. men leser det kan ta opp mot året å stabilisere etter slutt. Forhåpentligvis går det fortere for deg, for er veldig kjedelig med ustabilitet..

Selv om man får eggløsning og menstruasjon etter noen måneder, så kan det ta tid før hormonene kommer på rett kjør. Etter p-piller, så fikk jeg mens og eggløsning relativt fort, men merket at hormonene hang etter, i et halvår etterpå.
Etter 6 mnd, så ble jeg akutt frisk fra depresjon bl.a., etter å ha vært slitt i over et tiår. :bag: :hilarious:
Jeg må bare vente på testene i posten det som er gøy er at partneren min er like gira som meg! Jeg hadde el slim nå sist, så håper det er godt tegn :)

Jeg merker at kroppen min er mer glad for å ikke bruke noe

Jeg må bare vente på testene i posten det som er gøy er at partneren min er like gira som meg! Jeg hadde el slim nå sist, så håper det er godt tegn :)

Jeg merker at kroppen min er mer glad for å ikke bruke noe

Gøy:)
Men da kan du forsåvidt bare begynne når du får testene da. Når man ikke aner når i syklusen EL kommer, så blir det litt sånn at man bare får begynne litt tidlig :)

Back
Topp