Skravletråd for oss prøvere!

Åå, skjønner deg godt! Kan ikke syklusen holde seg stabil i det minste, så slipper man de der ekstra ventedagene! Men krysser fingrene for at det dukker opp noen streker snart da ❤️
Tvilar sterkt på at eg er gravid i vert fall. Sjølv om tr snart er ei veke forsinka. Har tatt eit lite hav med tidlegtestar frå babyplan, siste i dag, og alle har vert like negative. Når eg vart gravid med minien, fikk eg positiv test 9 dpo, ca 5 dagar før forventa mens. Såååå eg skjønar eigentleg ingenting no. Sist tr var så forsinka, var rett etter eg hadde korona i vår, ellers har den vert ganske så spot on.

Ingen TR og negativ test i dag igjen. Fortsatt murring. Men holy makaroni, synes jeg så en tynn svak strek, men det var synsbedrag. Da er vi på CD 40. Lurer på om jeg har hatt eggløsning :p

Dere andre prøvere: Hvordan finner dere motivasjon hver gang mensen kommer? Jeg fikk mensen i dag, etter å ha hatt et bittlite håp, og kjenner meg egentig bare knust. Etter å ha mistet to ganger i år og den enorme sorgen jeg kjenner på, hadde jeg liksom fått håpet opp pga. av en tullete skyggestrek på mandag. Og så er jeg 41, og lurer på om jeg kanskje ikke har noen flere gode egg igjen.

Hvordan klarer dere andre dette? Det virker sikkert veldig overdramatiserende det jeg skriver, beklager det, vet at andre har opplevd mye verre.

Dere andre prøvere: Hvordan finner dere motivasjon hver gang mensen kommer? Jeg fikk mensen i dag, etter å ha hatt et bittlite håp, og kjenner meg egentig bare knust. Etter å ha mistet to ganger i år og den enorme sorgen jeg kjenner på, hadde jeg liksom fått håpet opp pga. av en tullete skyggestrek på mandag. Og så er jeg 41, og lurer på om jeg kanskje ikke har noen flere gode egg igjen.

Hvordan klarer dere andre dette? Det virker sikkert veldig overdramatiserende det jeg skriver, beklager det, vet at andre har opplevd mye verre.
Åh, så leit :(
Jeg sender deg masse lykkeønskninger for neste :)

Håper ikke jeg blir misforstått her, skrev dette litt kjapt - så tolk meg med godvilje er dere greie :Heartred
Selv om andre har opplevd "mer" dramatiske og vonde ting skal ikke du måtte unnskylde din egen sorg og spørsmål, det er heldigvis ikke sånn verden fungerer (i mine øyne i hvert fall). Satt på spissen kan jeg jo aldri være lei meg eller klage hvis jeg f.eks. knekker foten da, fordi det er så mange i verden som har det mye verre enn det - for det er det jo helt unektelig :Heartred
Vi må ha takhøyde for hverandre, så jeg synes det er helt innafor å spørre om hvordan andre takler månedlige håp som igjen blir bom og triste følelser. Jeg har ikke så sykt mange gode tips da dessverre, annet enn å la deg selv få lov til å bli knust og lei deg i det minste! :Heartred

Tror de aller, aller fleste her skjønner deg så godt. Det er ikke lett å styre følelsene.

Noen som har opplevd/hørt om at el kan bli forsinket ved to modne egg? Har aldri opplevd å få el så sent før (vanligvis cd 15/16, men ikke senere enn cd 18), denne syklusen hadde jeg det på cd 21 (i går). Gyn sa på mandag at jeg hadde to modne egg som hun trodde ville slippe typ på onsdag, men de/det slapp som sagt ikke før i går. Lurer på om det er pga to egg istedenfor ett :bag:

Jeg lurer på om alle her tester etter eggløsning hver syklus? Jeg har testet nå de siste to syklusene (etter at mens kom tibake etter SA), men ikke blitt gravid ennå. Men når jeg har testet har jeg jo fått vite ca. når eggløsning er. Så nå vurderer jeg å kutte ut å teste denne syklusen, bare prøve å ha sex mye rundt de dagene jeg er ganske sikker på at eggløsning kommer.

Blir det mindre eller mer stress av å ikke teste?

Jeg lurer på om alle her tester etter eggløsning hver syklus? Jeg har testet nå de siste to syklusene (etter at mens kom tibake etter SA), men ikke blitt gravid ennå. Men når jeg har testet har jeg jo fått vite ca. når eggløsning er. Så nå vurderer jeg å kutte ut å teste denne syklusen, bare prøve å ha sex mye rundt de dagene jeg er ganske sikker på at eggløsning kommer.

Jeg testet en del denne syklusen, men antakelig for tidlig så de ble ikke positive. Jeg synes det ble stress, men kjøpte nå likevel nye tester og planlegger å finne EL denne syklusen, hehe.

Merker også at jeg ble mindre giret på sex når testene var negative, synes det på en måte påvirket meg mer enn jeg ønsker. Tenker kanskje det er greit å ha sex 3 pluss ganger i uka, og håpe på at det er nok jeg. Kanskje mer når man forventer eggløsning, hvis det passer.

Jeg testet en del denne syklusen, men antakelig for tidlig så de ble ikke positive. Jeg synes det ble stress, men kjøpte nå likevel nye tester og planlegger å finne EL denne syklusen, hehe.

Merker også at jeg ble mindre giret på sex når testene var negative, synes det på en måte påvirket meg mer enn jeg ønsker. Tenker kanskje det er greit å ha sex 3 pluss ganger i uka, og håpe på at det er nok jeg. Kanskje mer når man forventer eggløsning, hvis det passer.
Har og lest det du skriver der; at sex tre ganger i uka skal holde. Likevel kommer vi nok til å ha sex litt oftere. Har sett på ulike eggløsningskalkulatorer som oppgir at eggløsning vil være rundt 6, 7 eller 8. desember.

Har også lest ulike ting om hvor ofte er for ofte? Noen kilder sier at hver dag er fint, mens andre sier at man må "spare opp" og heller satse på annenhver dag.

Hva er egentlig riktig? Det kommer vel ut sædceller hver gang mannen ejakulerer uansett? Eller er det for få om man har sex hver dag i den fertile perioden?

Sikkert litt tidleg å bli stressa enda, men tr har enda ikkje komt. Skulle normalt komt mellom dag 23-25, no er vi komt til dag 31. Og det einaste som er, er tidvis med blankt slim som kan minne om eggløsningsslim. Men både graviditet- og eggløsningstestane er alle negative. Vi skulle jo begynt på pp6 no...

Og sidan det ofte er så innmari med ventetid hos legen, har eg på forhånd bestilt meg ein time til midten av desember. Så skal tr få litt tid på seg enda, så har eg timen i tilfelle den ikkje er komt til då heller.
Eg. Blir. Gal.

Jeg droppet å teste forrige syklus, men kjente at jeg nesten ble mer stresset av å ikke vite hvor mange dpo jeg var og når tr skulle komme. Jeg får ikke noe særlig tegn på el..

Jeg droppet å teste forrige syklus, men kjente at jeg nesten ble mer stresset av å ikke vite hvor mange dpo jeg var og når tr skulle komme. Jeg får ikke noe særlig tegn på el..
Jeg får eggløsningsslim, og litt murring, men det får jeg ved mens og litt ellers og. Så ja, ikke helt lett å finne ut akkurat når det skjer. Men sex i dagene med slim og i en dag eller to etter gjør kanskje at vi treffer ganske godt?

Jeg har prøvd å teste et par sykluser, og for meg virket det stressende. Har nå også en 3 åring som støtt og stadig skal være med meg på do, så var ikke bare bare å få tatt de testene heller :playful:

Kommer derfor ikke til å teste etter el igjen, men heller prøve å ha sex et par ganger i de dagene flo kalkulerer el og prøve å følge med på kroppens egne symptomer. Selvom den forvirrer meg stadig:bag:

Jeg prøver å unngå testing for jeg blir bare stressa av det. Testa mye både etter EL og i nesten hele dpo perioden. Det resulterte i motløshet, tristhet, mindre sexlyst, dårligere humør og følelsen av å gi opp hver eneste prøveperiode vi ikke lyktes.

Uten testing slipper jeg presset om å MÅTTE ha sex så det føles bedre å slippe pliktsex. Vet jo at jeg må ha sex i visse perioder i syklusen men det hjelper å ikke vite akkurat når det må skje pga testing.

Får det også bedre psykisk av å ikke teste fordi testinga gir forhåpninger om at "nå klaffer det sikkert for nå traff vi godt på timinga". Blir bare trist hver gang det likevel ikke gikk. Sitter alltid igjen med mange spørsmål og masse bekymringer om hva som er galt siden det ikke gikk denne gangen heller til tross for at vi hadde sex på riktige dager osv. Uten testing forsvinner de negative tankene litt for da innbiller jeg meg at grunnen for misslykket forsøk er at vi kanskje ikke traff riktig dager for sex.

Føler meg roligere i kroppen og i hodet ved å koble ut all testinga. Tester ikke i dpo land lenger heller. Har gitt meg forbud mot testing før ikm og kjøper kun inn 1 test dagen før ikm for å bruke da. Har jeg flere liggende begynner stresset tidlig og skuffelsene kommer på løpende bånd hver gang jeg tester. Så for min egen del så måtte jeg kutte ut alt for å få det bedre i hverdagen. Gikk konstant rundt med triste følelser i meg og det er ikke godt over lang tid.

Jeg har prøvd å teste et par sykluser, og for meg virket det stressende. Har nå også en 3 åring som støtt og stadig skal være med meg på do, så var ikke bare bare å få tatt de testene heller :playful:

Kommer derfor ikke til å teste etter el igjen, men heller prøve å ha sex et par ganger i de dagene flo kalkulerer el og prøve å følge med på kroppens egne symptomer. Selvom den forvirrer meg stadig:bag:
Enig i at det er forvirrende ja. :) Prøver å ikke teste denne syklusen, så får vi se. Små sjanser uansett for min del.

Back
Topp