Skravletråd for oss prøvere!

Hei! Ser ut som vi to er i ganske samme båt! Er ikke offisielt prøver ennå jeg heller, men mannen er på gli for å prøve på nr. 2 her også... tenkte å begynne etter neste mens her da, så får vi bare se.

Vi fikk første i juni 21, og det var også fulltreffer på første runde med prefert hos oss! Så morsomt. :joyful: Har akkurat bestilt inn nye tester til fertilitetsmonitoren og ny prefert her, jeg ga resten av boksen min videre til ei venninne sist. Hun fikk også klaff på første runde med den, men jeg føler ikke for å spør om å få den tilbake, vil ha littegranne prøvetid uten å annonsere det for omverden :angelic:

Oi, så artig at flere har hatt suksess med Prefert! Jeg kan egentlig tenke meg en sensommer/tidlig høstbaby neste år, så da må vi helst få det til i perioden slutten av oktober til desember;)
Vi får vel se hvor giret vi blir når vi først er i gang med prøving, om vi bare fortsetter utover vinteren eller tar en prøvepause til utpå vårparten. Er jo litt voldsomt å sløse bort 4-5 PP bare for å få en baby født tidlig på året vs seint, sånn egentlig;p

Har mest lyst til å prøve å gå høygravid i sommerhalvåret, siden jeg ikke gjorde det sist.. sikkert teit grunn, og ikke usannsynlig at jeg angrer dersom det blir en heit sommer, haha

Ja ikke sant, jeg har så troen på at det skal funke nå også så jeg kommer sikkert til å bli kjempeskuffa hvis det ikke gjør det. :hilarious: Men dte passer veldig bra hvis det funker godt - for jeg syntes det var heeelt perfekt å få baby rett før sommerferien sist, og må virkelig få opp farten hvis det skal skje igjen, da må vi jo treffe på første forsøk! :hilarious: Bør vel kanskje senke forventningene her en liten smule, det tok oss vel 7 pp sist hvis jeg ikke husker feil, så preferten kan jo ha vært helt tilfeldig også!

Mannen er lærer, så at vi fikk i juni betyr at han først fikk 2 uker fri, var litt på jobb og så fikk han jo hele 7 uker med oss i sommerferien, så det var en så flott start for oss akkurat det der.

Vi var på sykehuset akkurat under en hetebølge i starten av juni, og alle vinduer og alt på barsel sto åpent, det var helt intenst :joyful: Heldigvis funka airconditionen på føden bra, haha!

Jeg tror ikke vi kommer til å ta hensyn til hva som blir termindato når vi først kommer i gang, jeg er 38 og kjenner at klokka tikker mer og mer, så da får babyen heller komme når den kommer. Men skjønner godt tanken med at noen tider av året er kjekkere enn andre å sikte seg inn på altså! Det eneste jeg aller helst vil unngå er desember, er ikke det da det blir så vanskelig med barnehageplass?

Hvilke apper bruker folk nå forresten, for å holde oversikt på mens, eggløsning etc.? Jeg skal i gang med fertilitetsmonitor men synes det er greit å ha en app i tillegg. Er Flo en av de som er greie å bruke?

Hvilke apper bruker folk nå forresten, for å holde oversikt på mens, eggløsning etc.? Jeg skal i gang med fertilitetsmonitor men synes det er greit å ha en app i tillegg. Er Flo en av de som er greie å bruke?
Bruker Flo og er veldig fornøyd!

Har ikke vært borti Flo, men bruker WomanLog og Ovia og er fornøyd med dem :)

Sa til gubben i går kveld at jeg kunne tenke meg en sensommer/tidlig høstbaby neste år, hvorpå han stoppet halvveis i trappa, snudde seg og sa «oi! Det må jeg tenke litt på ja…!»

Det tar jeg virkelig positivt!! Tidligere han jo blankt avvist at der var på tide med ny baby, hehe!

Premom, fertility friend og flo har jeg. Bruker egentlig bare premom for å tracke EL tester, og flo brukte jeg bare for å holde en viss styr på syklusen.. fertility friend brukes mest akkurat nå. Men det er fordi jeg temper

Sa til gubben i går kveld at jeg kunne tenke meg en sensommer/tidlig høstbaby neste år, hvorpå han stoppet halvveis i trappa, snudde seg og sa «oi! Det må jeg tenke litt på ja…!»

Det tar jeg virkelig positivt!! Tidligere han jo blankt avvist at der var på tide med ny baby, hehe!

Så hyggelig :) Klaffet det fort på forrige forsøk?

Så hyggelig :) Klaffet det fort på forrige forsøk?

Vi brukte 4-5 sammenhengende PP før det klaffet sist, men han jobbet på anlegg og var borte halve uka i den perioden.. så ble ikke helt optimalt tidspunkt på alle PP.
Det trodde jeg ikke det ble den gangen det klaffet heller riktignok;)
Nå jobber han ikke på anlegg, så hver dag er en mulighet!
Jeg satser på å begynne å tempe og sjekke med EL tester fra neste CD1:D

Vi brukte 4-5 sammenhengende PP før det klaffet sist, men han jobbet på anlegg og var borte halve uka i den perioden.. så ble ikke helt optimalt tidspunkt på alle PP.
Det trodde jeg ikke det ble den gangen det klaffet heller riktignok;)
Nå jobber han ikke på anlegg, så hver dag er en mulighet!
Jeg satser på å begynne å tempe og sjekke med EL tester fra neste CD1:D

Da klaffet det jo sånn sett relativt fort, så får håpe det gjør det denne gangen også; tenkte bare mtp planlegging av når babyen skal komme :)

Jeg jobber kveldsvakt. Når jeg kommer hjem er det å legge seg til å sove, og vips er jeg 2DPO :love017

Kveldsvakt er så kjedelig :/
Hater det, selv.
Uff ja! Hadde vært mye bedre med bare dagvakter :angry3

I morgen har jeg dagvakt. Etter jobb er det henting av unger på bhg og sfo, og så middagslaging. Deretter må jeg ta med unga for å kjøpe sko. Plutselig har 2DPO-dagen gått også :joyful: I helga skal vi på camping igjen. Da er det plutselig blitt mandag og 6DPO :angelic: Da er det bare igjen 3 dager til 9DPO. Fristende å ta en test 9DPO, ettersom jeg har testet positiv på 9DPO før :angelic: :lurking: :hilarious:

Uff ja! Hadde vært mye bedre med bare dagvakter :angry3

I morgen har jeg dagvakt. Etter jobb er det henting av unger på bhg og sfo, og så middagslaging. Deretter må jeg ta med unga for å kjøpe sko. Plutselig har 2DPO-dagen gått også :joyful: I helga skal vi på camping igjen. Da er det plutselig blitt mandag og 6DPO :angelic: Da er det bare igjen 3 dager til 9DPO. Fristende å ta en test 9DPO, ettersom jeg har testet positiv på 9DPO før :angelic: :lurking: :hilarious:

Ser den. Herlig å være over i dpo i alle fall!
Skulle gjerne hatt bare dagvakter i alle fall... Kveldsvaktene suger sjela ut av deg, fysj.. O.o

Nå skal jeg sove...i 3 timer, før vi kjører til Trondheim.

Ligget her i hotell sengen, med en finger i øret på babyen, og HÅPER på at jeg begynner å blø i natt.

Ligget her i hotell sengen, med en finger i øret på babyen, og HÅPER på at jeg begynner å blø i natt.
Krysser fingra for blødning så slipper du den lange reisa, som har vært mer enn lang nok fra før :yuck:

Back
Topp