Skravletråd for oss prøvere!

Føler meg litt redusert i dag. Litt småsyk. Også er det litt.. "er det hormoner, er jeg blitt syk, eller er det ryggen som tuller med hele meg?"
Satser på hormoner, for er blitt veldig kvisete også.

Så bra :happy: Har startet på Provera? Eller ventet du?
Jeg ventet, siden provera er falsk progesteron, så vil jeg ikke risikere at blødningen stopper opp igjen, for å så få ny blødning om 13-17 dager :p også er den jo for å fremprovosere blødning, så.. hvis kroppen ordner selv, så bør det ikke være nødvendig, tipper jeg..?

Får heller vurdere det om blødningen stopper opp eller annet tull. :)

Jeg ventet, siden provera er falsk progesteron, så vil jeg ikke risikere at blødningen stopper opp igjen, for å så få ny blødning om 13-17 dager :p også er den jo for å fremprovosere blødning, så.. hvis kroppen ordner selv, så bør det ikke være nødvendig, tipper jeg..?

Får heller vurdere det om blødningen stopper opp eller annet tull. :)
Skjønner, lurt :happy: Du kan jo se an et par dager hvert fall

Skjønner, lurt :happy: Du kan jo se an et par dager hvert fall

Ja, tenker se det an i alle fall til mandag. Regner med at blødningen kommer til å være annerledes enn en normal mens, men hvis jeg blør samme mengde som i dag, frem til minst mandag, så burde det være ok.

Merker på, eh, *kremt*, konsistensen, at det må være slimhinne som kommer ut med blodet, så håper virkelig det ordner seg nå!! Tror jaggu jeg må dra oftere til han gynekologen her i Trondheim, for kroppen min ordner opp selv hver gang jeg drar hit. x)
i 2016 dro jeg til ham for en second opinion på fertilitetsutredningen i det offentlig. Kom hjem med resept på letrozol og lutinus... Og positiv test :p
Nå kommer jeg inn for å sjekke status, siden jeg visste EL ikke har vært.. får resept på provera... Og begynner å blø like etterpå.

Vært til frisøren i dag. Altså, 'bare' en sånn hurtigtime hos cutters, men fikk bli kvitt en god del av mitt MEGET tykke hår. Og det er så digg..!!

Fy flate. Nordmenn, ass.. Egoisme lenge leve, finnes så utrolig mye dritt der ute.. VELDIG mye "jeg jeg jeg".

Har vært på ferie, og det er bare.. flere tilfeller. Altså, alt fra å prøve å kreve til seg en heis for seg selv (når det er kun én heis i drift, og 5-6 min ventetid på heis; og mange etasjer), til "fløtt dåkk!!" Fordi vedkommende hadde PLANER om å kutte hjørner for å gå dit de skulle (uten at man blokkerte noe som helst, altså. Bare forstyrret der vedkommende hadde forhåndsplanlagt å gå?)..
Og sist, det som irriterte litt ekstra, var når det ikke gikk an å svinge bilen rundt vår bil, men *måtte* kjøre akkurat der vi stod; i en gruslagt innkjøring, som en nødstopp, for å tørke spy ut av bilen. Var plass til sikkert tre biler der, så var ikke som om det var vanskelig å kjøre rundt (ville gått raskere også). Mye bedre å sitte og tute i bilen sin, helst.
Var ganske tydelig at det var et barn med noe form for uhell, så.. Går an å oppføre seg litt.
Hadde vi blokkert hele veien, og gjort det kjempetrangt å komme forbi, kunne jeg forstått det; selv om at jeg mener man kan prøve å være litt grei på generelt basis. Men vi måtte da altså heller rygge sånn at vi stod midt i denne innkjøringen istedet, så når det kom en lastebil noen minutter senere, så stod vi ganske klart i veien >< (hadde vært plass til en bil på hver side, men en lastebil er litt breiere og med høyere svingradius :p
men han greide i det minste å stoppe og vente litt, sånn at jeg fikk ryddet vekk litt unge og greier).

Joda, kunne sikkert ha gjort noe annerledes mtp den stoppen, men.. det var en nødstopp; på en lite trafikkert innkjøring, så jeg mener egentlig at han godt kunne fortjent å fått hele posen med spyrester inn i bilen . ><

Har vært på ferie, og det er bare.. flere tilfeller. Altså, alt fra å prøve å kreve til seg en heis for seg selv (når det er kun én heis i drift, og 5-6 min ventetid på heis; og mange etasjer), til "fløtt dåkk!!" Fordi vedkommende hadde PLANER om å kutte hjørner for å gå dit de skulle (uten at man blokkerte noe som helst, altså. Bare forstyrret der vedkommende hadde forhåndsplanlagt å gå?)..
Og sist, det som irriterte litt ekstra, var når det ikke gikk an å svinge bilen rundt vår bil, men *måtte* kjøre akkurat der vi stod; i en gruslagt innkjøring, som en nødstopp, for å tørke spy ut av bilen. Var plass til sikkert tre biler der, så var ikke som om det var vanskelig å kjøre rundt (ville gått raskere også). Mye bedre å sitte og tute i bilen sin, helst.
Var ganske tydelig at det var et barn med noe form for uhell, så.. Går an å oppføre seg litt.
Hadde vi blokkert hele veien, og gjort det kjempetrangt å komme forbi, kunne jeg forstått det; selv om at jeg mener man kan prøve å være litt grei på generelt basis. Men vi måtte da altså heller rygge sånn at vi stod midt i denne innkjøringen istedet, så når det kom en lastebil noen minutter senere, så stod vi ganske klart i veien >< (hadde vært plass til en bil på hver side, men en lastebil er litt breiere og med høyere svingradius :p
men han greide i det minste å stoppe og vente litt, sånn at jeg fikk ryddet vekk litt unge og greier).

Joda, kunne sikkert ha gjort noe annerledes mtp den stoppen, men.. det var en nødstopp; på en lite trafikkert innkjøring, så jeg mener egentlig at han godt kunne fortjent å fått hele posen med spyrester inn i bilen . ><
Ah skjønner. Ja dessverre hender det man møter på sånne folk. Og det er ofte mange av dem på sommeren i fellesferien :playful:

Nå håper jeg TR snart er ferdig, og vi kan begynne på ny runde, forhåpentligvis MED EL ❤️

Litt sliten og giddesløs i dag, har bare stelt litt i 'stallen' og brettet noe klær. Ungene har vært litt ekstra på i dag. Lyst til å plukke bær snart.. Lurer på om det blir ok vær i morgen, OG om bærene begynner se modne ut. Ripsbuskene er begynt å bli røde i alle fall. :)
Ikke verst bare det, for bukkene som står her har spist omtrent halvparten av hver busk.

Ååh, det er så kjipt når man har bestemt seg for at det er på tide å prøve på en baby til, at man har lyst MED ÉN GANG!! Planen er å vente til oktober med å prøve.. jeg må minne meg på årsakene til det daglig nå!

1: Det passer best å få barn sensommer eller senere neste år, fordi det ryktes at svigermor skal spandere tur til Island i forbindelse med svigerfars bursdag.

2: Ei god venninne skal gifte seg midt i oktober, og det er utdrikningslag måneden før.. Det er langt unna og vi må overnatte i byen, så jeg har ingen andre unnskyldninger til å ikke drikke alkohol. Dermed vil jeg måtte avsløre graviditeten mye tidligere enn jeg ønsker.

3: Jeg vil kjenne litt på «friheten» nå som vesla starter i barnehagen, og få litt tid til å pleie min egen helse og komme ovenpå igjen før neste runde med «forfall»/graviditet og spedbarnsperiode.

Vil vel si dette er en ganske fornuftig liste, eller hva? Jeg burde klare å vente til oktober med å prøve..?!

Back
Topp