Skravletråd for oss prøvere!

Ååh, det er så kjipt når man har bestemt seg for at det er på tide å prøve på en baby til, at man har lyst MED ÉN GANG!! Planen er å vente til oktober med å prøve.. jeg må minne meg på årsakene til det daglig nå!

1: Det passer best å få barn sensommer eller senere neste år, fordi det ryktes at svigermor skal spandere tur til Island i forbindelse med svigerfars bursdag.

2: Ei god venninne skal gifte seg midt i oktober, og det er utdrikningslag måneden før.. Det er langt unna og vi må overnatte i byen, så jeg har ingen andre unnskyldninger til å ikke drikke alkohol. Dermed vil jeg måtte avsløre graviditeten mye tidligere enn jeg ønsker.

3: Jeg vil kjenne litt på «friheten» nå som vesla starter i barnehagen, og få litt tid til å pleie min egen helse og komme ovenpå igjen før neste runde med «forfall»/graviditet og spedbarnsperiode.

Vil vel si dette er en ganske fornuftig liste, eller hva? Jeg burde klare å vente til oktober med å prøve..?!

1 er gyldig grunn, vil jeg si. Kjipt å være alene hjemme mens alle andre er på ferie.
2 ... Må man ha en god grunn til å si 'jeg har mest lyst på brus'? :P Skjønner det går litt på vaner, altså; men det har alltid undret meg at det ikke skal være lov å si nei takk. Ingen som hever et øyenbryn om du takker nei til te/kaffe, eller brus :p
3 veldig greit å være litt fri sånn sett. Men jeg tenker selv; ETTER man er ferdig med unger blir man jo friere og friere, istedenfor å "rykke frem til start' hver gang.

:P
Hehe.
Er ikke så heldig at jeg kan planlegge terminen så alt for hardt, så her blir det bare å gønne på når man kan :p Tror aldri jeg ville klart å vente, det høres faktisk kjempefrustrerende ut!

Ååh, det er så kjipt når man har bestemt seg for at det er på tide å prøve på en baby til, at man har lyst MED ÉN GANG!! Planen er å vente til oktober med å prøve.. jeg må minne meg på årsakene til det daglig nå!

1: Det passer best å få barn sensommer eller senere neste år, fordi det ryktes at svigermor skal spandere tur til Island i forbindelse med svigerfars bursdag.

2: Ei god venninne skal gifte seg midt i oktober, og det er utdrikningslag måneden før.. Det er langt unna og vi må overnatte i byen, så jeg har ingen andre unnskyldninger til å ikke drikke alkohol. Dermed vil jeg måtte avsløre graviditeten mye tidligere enn jeg ønsker.

3: Jeg vil kjenne litt på «friheten» nå som vesla starter i barnehagen, og få litt tid til å pleie min egen helse og komme ovenpå igjen før neste runde med «forfall»/graviditet og spedbarnsperiode.

Vil vel si dette er en ganske fornuftig liste, eller hva? Jeg burde klare å vente til oktober med å prøve..?!
Nr 1 og 2 hadde jeg ikke brydd meg noe om, men nr 3, ja :joyful:

Vi skulle starte i oktober, men så ble det brått august isteden. Mannen som maste, og ei dame med eggløsning som i tillegg gleder seg til graviditet og fødsel hadde vansker med å stå i mot… :stop: Gjenstår å se om jeg er gravid da. Er 7DPO i dag.

Blir spennende å se hva du/dere ender opp med :hilarious:

Er bare på CD6, og forventer ikke EL på enda to uker ish. Men, åh, begynner bli syk. Vondt i halsen. Tett i hodet. Mine to yngste er snørrete som juling..
Lurer på å ta en koronatest; ikke fordi det endrer så mye, men da vet jeg at jeg kan forvente at alle sammen får feber og snørr. Vi hadde det hele gjengen i mars

Vedlegg

• F69EC1F5-BCDF-4673-85B8-84D8866AEBFA.jpeg
    F69EC1F5-BCDF-4673-85B8-84D8866AEBFA.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 65
  • 743DCC5B-C20A-434C-9D7E-631E1AB454E2.jpeg
    743DCC5B-C20A-434C-9D7E-631E1AB454E2.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 64
  • F07F3B41-0D9D-4961-A06A-FFC92B7681F4.jpeg
    F07F3B41-0D9D-4961-A06A-FFC92B7681F4.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 66
  • 16CA5DCC-D2D0-431F-909E-E2D557F5980C.jpeg
    16CA5DCC-D2D0-431F-909E-E2D557F5980C.jpeg
    2,9 MB · Visninger: 69
Ja :) Har hatt andre bøker med dem: «gravidjournalen» og «min svangerskapsdagbok». Synes denne ser best ut :)

Herlig. Må jo være greit å se tilbake på. Jeg har ikke skrevet med de andre :p

Bare en liten uke til TR! Da begynner den siste syklusen før vi starter med PP1 for nummer 2…!

Er såå fristet til å starte prøvingen med én gang nå.. puh

Bare en liten uke til TR! Da begynner den siste syklusen før vi starter med PP1 for nummer 2…!

Er såå fristet til å starte prøvingen med én gang nå.. puh

Ser den. Her har gubben uttrykket at vi bør pause prøvingen (dvs,ikke innsett av egg) hvis det ikke klaffer denne mnd, pga sommertermin. Jeg er uenig D:

Ser den. Her har gubben uttrykket at vi bør pause prøvingen (dvs,ikke innsett av egg) hvis det ikke klaffer denne mnd, pga sommertermin. Jeg er uenig D:
Ååh.. det er ikke gyldig grunn nei, er det?!

Har egentlig ikke helt gode grunner for å vente en PP her heller, men blir kanskje bursdagstur for svigerfar til Island neste (for)sommer, som jeg gjerne vil være med på! Og så er det et bryllup i oktober.. men jeg måå sef ikke drikke der;) Skulle gjerne rukket å trene meg opp litt før ny graviditet da! Det er kanskje den viktigste grunnen, men er vel begrenset hva man rekker på én måned uansett!;)

Ååh.. det er ikke gyldig grunn nei, er det?!

Har egentlig ikke helt gode grunner for å vente en PP her heller, men blir kanskje bursdagstur for svigerfar til Island neste (for)sommer, som jeg gjerne vil være med på! Og så er det et bryllup i oktober.. men jeg måå sef ikke drikke der;) Skulle gjerne rukket å trene meg opp litt før ny graviditet da! Det er kanskje den viktigste grunnen, men er vel begrenset hva man rekker på én måned uansett!;)
Sommertermin betyr at han kanskje ikke kan være med på fødsel. Så jeg ser den, da. Men jeg vil ikke vente :p

Det er vel en salgstråd en eller annen plass her, men tenkte jeg bare kunne skrive det inn her. Siden jeg ble så fort gravid, så har jeg masse bidronninggele og grapefruktkjerneekstrakt jeg gir bort. Bergensområdet. Så hvis noen vil ha, så er det bare å skrike ut :dance008 Rakk ikke å bruke denne gangen, men funket sist jeg ble gravid:)

Sommertermin betyr at han kanskje ikke kan være med på fødsel. Så jeg ser den, da. Men jeg vil ikke vente :p
Oi, ja da skjønner jeg.. min hadde sikkert vært glad om han slapp å være med på fødsel, men han hadde ikke fått lov til å slippe, haha… Neida. Jeg tror ikke han syntes det var så verst sist, men hadde han fått valget da hadde han ikke blitt med;) Premien i enden var nok belønning nok til at han vil være med på opplevelsen igjen!

Oi, ja da skjønner jeg.. min hadde sikkert vært glad om han slapp å være med på fødsel, men han hadde ikke fått lov til å slippe, haha… Neida. Jeg tror ikke han syntes det var så verst sist, men hadde han fått valget da hadde han ikke blitt med;) Premien i enden var nok belønning nok til at han vil være med på opplevelsen igjen!

Det er vel helst den siste delen han vil være med på :p
Sjansen for at det skal klaffe selv er jo ikke så høy for oss, og i tillegg, når forrige syklus var uten eggløsning, så vet jeg jo ikke hvordan denne blir. :S
Så.. å vente virker uutholdelig..!

Back
Topp