Skravletråd for oss prøvere!

Tja, det varierer nok fra gyn til gyn.

Jeg har bare vært hos gyn en gang, da med henvisning fra legen så det var "kommunal" som du sier, og jeg fikk pergoresept uten et blunk, og beskjed om 3 pergokurer, og deretter henvisning til ivf. (men ble gravid med respeten på pergo i skuffen samme syklus som jeg var hos ham)
Det er nok forskjellig ja :) Jeg kommer uansett til å starte på letrozol nå, som hun private mente. Men har hørt det er skikkelig dyrt. 1200 kr for en pakke. Men det er 30 tab da :)

Ikke dumt. Blir nok d på oss og. Å evnt ha en bedre stående hos svigers i tillegg..

Når vi var hos svigers fikk hun klare seg med den. Det var altså den sommeren da hun var 5 mnd det var da vi vel egentlig burde hatt noe mer, vi er der bare et par ganger i året. De gangene vi var hos mine foreldre, inntil vi altså flyttet hit for 2 år siden, lånte vi vogn av min bror. Fint når det ordner seg. og så snart vi kunne klare oss uten vogn, vips, enklere. Vi hadde med vogna i fjor sommer også, da var hun 2,5, men rett og slett pga at vi skulle en tur i Hunderfossen, greit å ha med vogn da. nesten så jeg er usikker i sommer også jeg, om det blir parktur...

Vært borte i hele dag da, så da blir det vanskelig med skravlings. Men 500 klarer jeg ihvertfall.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Klart 500 tar du greit. Det er mange dager igjen, og noen er man jo bare ikke her.

Men skru opp tempoet bittelitt en annen dag, så er du der :)

Når vi var hos svigers fikk hun klare seg med den. Det var altså den sommeren da hun var 5 mnd det var da vi vel egentlig burde hatt noe mer, vi er der bare et par ganger i året. De gangene vi var hos mine foreldre, inntil vi altså flyttet hit for 2 år siden, lånte vi vogn av min bror. Fint når det ordner seg. og så snart vi kunne klare oss uten vogn, vips, enklere. Vi hadde med vogna i fjor sommer også, da var hun 2,5, men rett og slett pga at vi skulle en tur i Hunderfossen, greit å ha med vogn da. nesten så jeg er usikker i sommer også jeg, om det blir parktur...
Vi pleier være en helg i mnd ca hos Svigers. Men varierer jo, alt etter hvor travle tider det er hjemme... så jeg tenker det er fint og få de til å kjøpe en brukt eller noe:)

Jeg tar kvelden jeg :) Sov godt jenter!

Jeg tror det avhenger en del av når man får barn, for et vinterbarn på 7-8 mnd, da er det sommer, og man trenger bare et teppe, ikke pose.

En baby på 4 mnd som ikke passer i en bag har antakelig en pose.

Men jeg googlet mb-baggen, og om det er den jeg fant, så er den 74 cm lang. Det er vel en gjennomsnittelig lang 7-8 mnd gammel unge. (4 mnd er i snitt 65 cm i følge percentilskjema for gutt som jeg sjekka nå, så følgelig må den ungen ha hatt behov for en ganske tykk pose for å ikke passe i vogna som var ca 10 cm lenger enn ham)

Vi har altså emmaljungavogn med citybag, som ifølge nettsidene til emmaljunga er 75 cm lang (edge og mondial er 79 cm) og min augustunge lå i den ut februar, altså 6,5 mnd gammel, med vinterpose.
Han var veldig lang, men han passa uten posen men når det er midt på vinteren og kjempe kaldt var de avhenig av en ganske stor pose

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Vi pleier være en helg i mnd ca hos Svigers. Men varierer jo, alt etter hvor travle tider det er hjemme... så jeg tenker det er fint og få de til å kjøpe en brukt eller noe:)

Det er jo såpass ofte at det er greit å ha ei vogn til baby, ja.

Han var veldig lang, men han passa uten posen men når det er midt på vinteren og kjempe kaldt var de avhenig av en ganske stor pose

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Midt på vinteren må man ha pose ja. Og varme klær. Alt tar plass. Og lang unge i tillegg, så... ja.

men det er bare 5 cm forskjell på den mb-baggen og edge/mondial, og en pose klarer fylle ganske mye. Men 5 cm er 5 cm.

Da er det for min del litt viktig at sittedelen er "lun" og rommelig, med liggestilling og (FOR MEG) at ungen vender mot meg. Sånn siden man risikerer en ganske liten baby oppi der. Det utelukker derved alle trehjulinger for meg. Jeg vil ha sportsvogna med ungen vendt mot meg. Mine ble aldri gamle nok til å sitte vendt fra meg så lenge de brukte vogn. De, og jeg, likte å kunne snakke sammen. De ville se meg, høre meg, kommunisere. Altså vendt mot meg.

Kveldene går altfor raskt. Også er det så deilig med alenetid og stillhet. Selv om man aldri ville vært uten barna, selvfølgelig.

Nettopp.

Deg har jeg forresten ikke fått inn på lista mi, du er med på konkurranseskravling, er du ikke?

Ja mannen mentw ihvertfall det. Å det blor vel uansett fult nok i bilen kan jeg tenke meg...

fullt i bilen blir det uansett. Unger er små. De tar mye plass i bilen likevel. kan ikke pakke noe i baksetet lenger, ungen bruker små klær, men må ha med mange skift. bleier, kluter, leker, alt tar plass.

Har akkurat skrevet i tråden din. Jeg har en tendens til å forsvinne en liten stund når TR kommer, så vi får se:)

vi får se, ja. Det gjelder vel de fleste av oss.

Satte deg nå opp på lista mi jeg :) Så blir du med neste gang jeg oppdaterer.

Back
Topp