Skravletråd for Mars -26

For meg gjorde overgangsstønaden at jeg hadde mulighet til å jobbe 50% en periode uten å tape penger på det. Som enslig var det redningen, for jeg hadde egentlig ikke råd til å jobbe mindre enn 100%, men det gikk bare ikke med fulle dager i barnehagen.

Tror kanskje nav har en overgangsstønadskalkulator eller noe. Eventuelt anbefaler jeg å ta en telefon til dem og høre om mulighetene. Jeg har bare positive erfaringer med den delen av NAV
Takk for info. Da må jeg ta en prat med dem :happy:

Fordelen med marsbaby nå er at jeg slipper mensen hele sommeren :laughing002 fint med starten av året og forhåpentligvis ikke iskaldt på første trilletur :)

Her har jeg fått termin på bursdagen til min lillesøster, så hadde blitt veldig stas om den kom da! Det hadde hun elsket!

Vi har hatt familiebursdag i dag for minste som ble 2 år den 16 Juli. Jeg er så oppblåst at jeg har holdt inn magen hele tiden, men selv da føler jeg at magen er større enn det den har vært. Så sier eldste på 12 år i bursdagen «Mamma, jeg ønsker meg en lillebror, jeg» :bag: :hilarious:

Vi har hatt familiebursdag i dag for minste som ble 2 år den 16 Juli. Jeg er så oppblåst at jeg har holdt inn magen hele tiden, men selv da føler jeg at magen er større enn det den har vært. Så sier eldste på 12 år i bursdagen «Mamma, jeg ønsker meg en lillebror, jeg» :bag: :hilarious:
Gøy - kanskje det er lillebror som venter denne gang? ;)
Vi skal ha bursdag i morgen :p

Gøy - kanskje det er lillebror som venter denne gang? ;)
Vi skal ha bursdag i morgen :p
Har en sterk følelse på jente, men man vet jo aldri. Men vi er bare jenter i familien, så klarer liksom ikke å se for meg at det kommer en liten gutt heller :p

Så gøy - Tiden har flydd så fort! Tenk 2 år allerede :Heartred

Hei damer! Litt vel tidlig å begynne med drømmer om neste sommer, selv om jeg virkelig håper på at vi har en liten i hus da. Men hva tenker dere om ferietur med en liten en som er født på mars? Er det bare å glemme, eller kan det funke? Vi er veldig glade i å reise begge to, og har ikke sett for oss å slutte med det pga barn. Men vi kommer selvsagt til å ta hensyn og velge tid og sted som fungerer for en liten en også :love7 noen med erfaringer?

Har en sterk følelse på jente, men man vet jo aldri. Men vi er bare jenter i familien, så klarer liksom ikke å se for meg at det kommer en liten gutt heller :p

Ja, bare jenter her og, jeg tør ikke tenke på at det kan bli gutt engang. :p

Ja, minstemor fyllte år den 10., men nå den 20. er det ei som fyller 8 år her hjemme :) Satser på det blir en bra dag ❤️

Vi også har bare jenter i familien, så var et stort sjokk når jeg fikk en gutt sist. Ingen visste hva de skulle gjøre. Mamma har 3 jenter, mormor har 6 jenter, alle tanter har 3/4 jenter. Vokst opp med én fetter blant 26 kusiner. Veldig spent på hva vi skal ha nå, jeg vil helst ha jente sånn at vi får en av hver - blir sannsynligvis ikke mer enn 2..

Hei damer! Litt vel tidlig å begynne med drømmer om neste sommer, selv om jeg virkelig håper på at vi har en liten i hus da. Men hva tenker dere om ferietur med en liten en som er født på mars? Er det bare å glemme, eller kan det funke? Vi er veldig glade i å reise begge to, og har ikke sett for oss å slutte med det pga barn. Men vi kommer selvsagt til å ta hensyn og velge tid og sted som fungerer for en liten en også :love7 noen med erfaringer?
Vi har en født i januar og en født i april fra før og vi planlegger en ganske vanlig sommer for vår del. Vi drar nok en uke eller to på hytta på Sørlandet og en uke til Sverige. Samt noen turer til diverse parker. Jeg ser for meg at den neste sommeren blir lettere enn sommeren etter. Så lenge babyen klarer å sove i vogn/ikke har noen spesielle behov som gjør det vanskelig å dra avgårde.
Jeg er usikker på om jeg hadde dratt til typ syden med en så liten en om sommeren siden det kan bli ganske så varmt der.

Vi også har bare jenter i familien, så var et stort sjokk når jeg fikk en gutt sist. Ingen visste hva de skulle gjøre. Mamma har 3 jenter, mormor har 6 jenter, alle tanter har 3/4 jenter. Vokst opp med én fetter blant 26 kusiner. Veldig spent på hva vi skal ha nå, jeg vil helst ha jente sånn at vi får en av hver - blir sannsynligvis ikke mer enn 2..
Høres veldig ut som min familie :p Men så gøy, men skjønner at du ønsker deg jente denne gangen da :love017 Jeg tror jeg ønsker meg jente faktisk, men samtidig hadde det vært gøy med en gutt også

Spørs litt på formen din og ungen. I verste fall har du en unge som ikke sover, som spyr bare den ser på bilen og som ammer helst hver 20 minutt :p Men hvis formen din er fin, og ungen ikke sliter med noe, så er det forsåvidt greit å reise når lille er immobil fremdeles.

Jeg å har begynt tenke litt på det, har feriehus i syden så er liksom bare billett som må kjøpes. Men tror jeg venter med å reise til syden til nærmere høsten til neste år pga varmen. I år er ikkje varmen her nede den verste, men vanligvis ligger varmen på 37-40 grader de siste årene tror det blir litt i varmeste laget for begge to

I utgangspunktet en ganske grei tid å reise neste sommer, siden barnet ikke er nyfødt men heller ikke større enn at behovene er ganske basic. Meeen jeg hadde nok sett an barnet først, og også hvordan man er som foreldre. Tror mange har tenkt at man skal fortsette å leve livet som før, men så innser man at man får helt andre behov som forelder. Men å begynne å lage drømmeplaner er jo bare kjekt da, og så kanskje vente med å bestille så mye? :happy: Hvilken type ferie ser dere for dere?

I utgangspunktet en ganske grei tid å reise neste sommer, siden barnet ikke er nyfødt men heller ikke større enn at behovene er ganske basic. Meeen jeg hadde nok sett an barnet først, og også hvordan man er som foreldre. Tror mange har tenkt at man skal fortsette å leve livet som før, men så innser man at man får helt andre behov som forelder. Men å begynne å lage drømmeplaner er jo bare kjekt da, og så kanskje vente med å bestille så mye? :happy: Hvilken type ferie ser dere for dere?
Absolutt! Kommer ikke til å bestille noe med det første. Det blir uansett noe spontant ut i fra hva situasjonen tillater. Sant som du sier, kanskje vi bare har lyst til å være hjemme også. Eller reise til familie i Norge på besøk. Hvem vet? :happy:
Jeg å har begynt tenke litt på det, har feriehus i syden så er liksom bare billett som må kjøpes. Men tror jeg venter med å reise til syden til nærmere høsten til neste år pga varmen. I år er ikkje varmen her nede den verste, men vanligvis ligger varmen på 37-40 grader de siste årene tror det blir litt i varmeste laget for begge to
Enkelt når det bare er fly man trenger! Det hørtes deilig ut :happy: Temperaturen har jo litt
å si, så veldig ålreit om man kan ta ting litt på sparket
Spørs litt på formen din og ungen. I verste fall har du en unge som ikke sover, som spyr bare den ser på bilen og som ammer helst hver 20 minutt :p Men hvis formen din er fin, og ungen ikke sliter med noe, så er det forsåvidt greit å reise når lille er immobil fremdeles.
jaa du sier noe der! Aner ikke hvordan formen blir eller hvordan ungen er. Så det må nok bli noe spontant i så fall! Uansett ferie eller ei, vi kommer nok til å gjøre det som føles best når den tid kommer. Krysser fingrene for at dette faktisk blir et lite dilemma :Heartred

Her har vi mistet strømmen, så jeg sitter i mørket med junior og venter i spenning på å kunne gå på do

Hvor tidlig forteller dere det til deres leder på jobb at dere er gravid?
Ved positiv test. :hilarious: (er gift med ham, nemlig).

Men tidligere har jeg gjerne ventet symtomene ble såpass at jeg måtte ha sykemelding (7-10 ish tror jeg). Du MÅ ikke fortelle før sånn.. midten av svangerskapet, (husker ikke hvordan det var, men er antall uker før permisjon liksom) hvis sjefen er en dust og du ikke trenger tilrettelegging. Trenger man tilrettelegging eller må taes ut av arbeid etter kort tid, så må man jo før uansett.

Ved positiv test. :hilarious: (er gift med ham, nemlig).

Men tidligere har jeg gjerne ventet symtomene ble såpass at jeg måtte ha sykemelding (7-10 ish tror jeg). Du MÅ ikke fortelle før sånn.. midten av svangerskapet, (husker ikke hvordan det var, men er antall uker før permisjon liksom) hvis sjefen er en dust og du ikke trenger tilrettelegging. Trenger man tilrettelegging eller må taes ut av arbeid etter kort tid, så må man jo før uansett.
Da skjønner jeg at du forteller lederen din det såå tidlig

Mener jeg har lest et sted at en bør/må fortelle det 3 mnd før termin, men usikker altså. Jeg kjenner at jeg ikke vil fortelle det før 4/5 mnd ut i svangerskapet, men samtidig vil jeg ikke vært kjip å fortelle sent heller.

Back
Topp