Skravletråd for apriljentene

Hjelper det ikke å drikke mindre på ettermiddag/kveld heller?
Jeg er "heldigvis" veldig vandt til den nattedogåingen fra før så den tenker jeg lite på, men høres trasig ut hvis du er så ødelagt i bekkenet :( håper noen andre har noen tips som kan funke <3
Begrenser drikkingen på kvelden veldig.
Og er på do før eg legger meg. Men gutten er så aktiv og presser mye på kveld/natt.så sikkert derfor eg må gå hele tiden. Do gåing i seg selv er ikke det verste. Problemet er smertene ved å komme seg opp :/ skal bli godt å bli ferdig :P

Burde hatt tau i taket til å trekke deg i, var faktisk ei venninne som hadde det :) Kan mannen hjelpe deg opp? Min mann måtte hjelpe meg forrige svangerskap :)
Er redd eg river av hele skap døren da :D hehe.
Noen ganger må jeg vekke mannen. Og da hjelper han meg.hele venstre side er så full i smerter. Men fikk ett tips om å bytte side i sengen. Siden jeg nå ligger på venstre og må opp den veien. Høyre side er ikke like vondt. Prøve det en natt. Men da må eg kanskje ha tau fra vinduet ☺

Kan du ligge på noe sateng-lignende stoff som er glatt? Da er det kanskje enklere å "snurre" seg ut av senga?
Bekkenet blir så låst at det blir "limt" fast i sengen. Og det å sitte seg opp er så smertefult.men skal prøve å bytte side i sengen i natt kanskje jeg kommer meg lettere opp da :-)

Et litt glattere laken kan hjelpe med å få deg ut av senga. Det finnes laken med sklifelt som brukes av funksjonshemmede, men jeg vet dessverre ikke om man kan kjøpe de i vanlige butikker.
Det er vanskelig nå på slutten for oss med vondt bekken og jeg må ofte lene meg på dørkarmer etc for å komme meg dit jeg skal hjemme.

På slutten av svangerskapet med førstemann gikk jeg på do en gang i timen hver natt, da i forbindelse med at jeg måtte snu meg i senga. Det kan være et godt råd; at hver gang du våkner på natten går du på do, selv om du ikke føler at det er nødvendig.
Alternativt kan du kjøpe Tena-bind på apoteket i tilfelle du skulle lekke litt, så slapper du av litt mer.

Lykke til!
Det eneste jeg har funnet ut jeg kan få tak i er sånn sateng. Men det blir så klamt,og bekkenet er på en måte låst fast i sengen. I natt satt jeg å sov. Så det gjorde det litt bedre. Men skulle allikevel ut av sengen og inn på badet. Hadde ikke slike plager med førstemann. Men nå er det helt grusomt. Tror det kommer av at det har gått i ett siden desember. Ikke lyttet godt nok til kroppen.og nå får eg svi for det :/

Trenger litt tips. Bekkenet er så j**** vondt for tiden. Og jeg sliter med å rekke toalettet om natten. Jeg er på do alt fra 2-4g pr natt.og når eg våkner så sliter eg med å snu meg,så kaster jeg beina ut av sengen.men har problemer å sitte meg opp. Deretter er kampen mot skap håndtaket.så kan jeg halte meg inn. Veldig tissetrengt,i halv svime eg blir gal.... hvordan kommer du deg opp? Sover du? Trenger sårt tips ☺

Set flere har anbefalt glattere laken. Jeg fikk tilbud fra fysioterapeuten om stikklaken som man skal kunne gli lettere på... Dette er noe man kan få fra hjelpemiddelsentralen kanskje.... Går du hos fysioterapeut? Du kan jo spørre der, men kanskje ulikt fra sted til sted det der... Jeg takket nei da det var tidlig i svangerskapet, men kjenner jeg angrer litt nå når magen har blitt så stor :p må liksom ta tak i madrassen å dra meg rundt og kynnerne hagler på når jeg forsøker å snu meg...

Set flere har anbefalt glattere laken. Jeg fikk tilbud fra fysioterapeuten om stikklaken som man skal kunne gli lettere på... Dette er noe man kan få fra hjelpemiddelsentralen kanskje.... Går du hos fysioterapeut? Du kan jo spørre der, men kanskje ulikt fra sted til sted det der... Jeg takket nei da det var tidlig i svangerskapet, men kjenner jeg angrer litt nå når magen har blitt så stor :p må liksom ta tak i madrassen å dra meg rundt og kynnerne hagler på når jeg forsøker å snu meg...
Huff ja er tungt og ett slit nå.
Jeg har gått til fysio siden uke 16. Men plutselig så sluttet hun å gi meg timer.så har ikke vært hos henne på over 3 uker :/ skjønner ikke helt hvorfor..men det tar vel uansett tid å søke om slikt laken? Jeg har jo termin om 9 dager

Huff ja er tungt og ett slit nå.
Jeg har gått til fysio siden uke 16. Men plutselig så sluttet hun å gi meg timer.så har ikke vært hos henne på over 3 uker :/ skjønner ikke helt hvorfor..men det tar vel uansett tid å søke om slikt laken? Jeg har jo termin om 9 dager

Trengte ikke søke her da... Kunne bare dra opp å hente... Jeg fikk en stil jeg skulle bruke til middagslaging etc... Fungerte riktignok ikke, men jeg kunne bare dra opp å hente den samme dag... Nå bor jeg i en liten kommune da... Vet ikke hvordan ordningene er andre steder...

Men ni dager går forhåpentligvis fort da... Bare du slipper å gå så mye over :)

Nettopp vært hos legen og har forhøyet blodtrykk. Det har ligget lavt hele graviditeten og holdt seg lavt hele tiden med førstemann. Så nå har jeg kontroll hver uke frem til termin og skal ringe føden hvis jeg får smerter i øvre bryst, hodepine eller influensalignende symptomer.

Er på vei inn i en forkjølelse og hadde smerter øverst i brystet på tirsdag kveld. Ringer jeg da føden nå eller vente litt til? Blir så innmari usikker :(

Skader ikke å ringe Føden, det blir jo først og fremst for å orientere om symptomer også blir det jo de som vurderer sammen med deg :-)
Bare ring, så slipper du gruble hjemme :-)

Trengte ikke søke her da... Kunne bare dra opp å hente... Jeg fikk en stil jeg skulle bruke til middagslaging etc... Fungerte riktignok ikke, men jeg kunne bare dra opp å hente den samme dag... Nå bor jeg i en liten kommune da... Vet ikke hvordan ordningene er andre steder...

Men ni dager går forhåpentligvis fort da... Bare du slipper å gå så mye over :)
Men da søkte du via lege el fysio? Kunne jo prøvd å se om eg får ordnet. Har gått lenge med vondt nå. Så blir det plutselig overtid på meg også.så har jeg ikke mye lyst å gå rundt sånn i 3 uker til... kunne tenkt med føde idag eg :) hehe...

Men da søkte du via lege el fysio? Kunne jo prøvd å se om eg får ordnet. Har gått lenge med vondt nå. Så blir det plutselig overtid på meg også.så har jeg ikke mye lyst å gå rundt sånn i 3 uker til... kunne tenkt med føde idag eg :) hehe...

Ja, hadde time hos fysio og hun foreslo sånne laken. Da jeg fikk stolen tok hun bare en telefon til hjelpemiddelsentralen (heter kanskje ikke det nå, men iallefall samme prinsippet) og så kunne jeg hente samme dag... Om du ikke har fått flere timer til fysio kan du jo eventuelt bestille en eller kanskje høre med lege... Avhjelper jo sikkert litt uansett om du har en eller tre uker igjen :) så får vi håpe det kun er snakk om dager nå :)

Skader ikke å ringe Føden, det blir jo først og fremst for å orientere om symptomer også blir det jo de som vurderer sammen med deg :-)
Bare ring, så slipper du gruble hjemme :-)
Endte opp med å ringe, men ikke av den grunn. Dro på legevakta for sjekk av lyskevondt og der tok de blodtrykket tre ganger, som ikke var like høyt som da jeg var hos legen. Så er litt roligere nå :)

Ja, hadde time hos fysio og hun foreslo sånne laken. Da jeg fikk stolen tok hun bare en telefon til hjelpemiddelsentralen (heter kanskje ikke det nå, men iallefall samme prinsippet) og så kunne jeg hente samme dag... Om du ikke har fått flere timer til fysio kan du jo eventuelt bestille en eller kanskje høre med lege... Avhjelper jo sikkert litt uansett om du har en eller tre uker igjen :) så får vi håpe det kun er snakk om dager nå :)
Ja takk for tips. Ringer å undersøker i morgen. Hadde vært fint å kunne gjøre natten litt lettere om det er mulig :-)

Vondt i ryggen !! Påtide at den store magen blir normal i gjen så eg kan sove på rygg.. Grusomt og sove med denne magen. Å enda værre om eg sover ei stund så er ryggen ødelagt når eg vokner... Blæ.. Dagens syting.. Gleda meg til og vaske litt på soverommet og gjør klar babyen si seng. Men det kan mannen min få gjør senere i dag kjenner eg :p

Vondt i ryggen !! Påtide at den store magen blir normal i gjen så eg kan sove på rygg.. Grusomt og sove med denne magen. Å enda værre om eg sover ei stund så er ryggen ødelagt når eg vokner... Blæ.. Dagens syting.. Gleda meg til og vaske litt på soverommet og gjør klar babyen si seng. Men det kan mannen min få gjør senere i dag kjenner eg :p

Jeg skal vaske litt på soverommet i helga og gjøre klar babysenga :) gleder meg :)

Ikke lenge igjen nå for noen av oss :)

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Har termin 26mars og har ikke fått ny time til kontroll.
Var sist 2 mars. Syns jo jeg gjerne skulle hatt en time før termin vel?

Skjønner deg godt. Og er godt å få klaget litt.
Jeg var så sikker på at jeg fikk rier i natt, men var kroppen min som ikke likte at jeg lå på ryggen. Merkelig nok sovner jeg på siden og våkner på ryggen. Vært en kamp i natt :/

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Har termin 26mars og har ikke fått ny time til kontroll.
Var sist 2 mars. Syns jo jeg gjerne skulle hatt en time før termin vel?
Jeg fikk timer frem til termin fra første gang jeg var. Har en gang i uken de 3 siste ukene nå! Trodde det var islutten det var viktigst o.O

Endte opp med og vaske med vond i ryggen. Så ryggen blei værre .. Så nå tar eg helg og lar mannen ordne resten av dagen :p

Bra mannen kan stille opp litt :p vi har ikke så veldig stort soverom så skal ta fatt på vaskingen i morgen eller søndag tenker jeg... Må bare kjenne litt på bekkenet da det ikke er så veldig sammarbeidsvillig om dagen :p så får vi se hvor lenge det holder før mannen må ta over :)

Back
Topp