Jeg fikk en oversikt over når de ulike kontrollene skal være da jeg var på første kontroll hos lege. Jeg kunne selv velge om jeg ville gå annen hver gang hos lege og jordmor eller kun til lege eller jordmor. Men måtte selv sørge for å bestille alle timene. Jeg bestilte time til jordmor i uke 16, og hun satt så opp neste time hos henne. I uke 28 skulle jeg til lege men måtte selv bestille time i god tid for å få den i rett uke (lang ventetid hos legen). Jordmor satte så opp alle timene hos henne frem til termin når jeg var der i uke 32, men dersom jeg skulle mer til lege så måtte jeg bestille time selv.Eg bestilte første time. Men etter det har jeg alltid fått time ved lege besøk el ved time på sms.
Men nå var jo legen min vekke sist og jeg fikk en vikar og dermed avtalte vi ikke ny time. Gikk da ut i fra eg ville bli innkalt når legen mente det var tid. Eg vet ikke hva som er vanlig og hvor ofte man skal gå
Så det er nok opp til den gravide og sørge for at man vet nårtid kontrollene skal være og at man får time i riktig uke.