Skravletråd for apriljentene

Har babyen i magen noe "tidsskjema" på når han / hun er aktiv?

Her har hun ei heftig runde i åtte / ni tiden. Styrer rundt i et tiden igjen (når jeg sløver i sofaen og hekst vil sove litt) og vi kan nesten stille klokka på at klokka ni på kvelden er det full fres :-P

Ikke noe tidsskjema her heller... Her er det veldig varierende, noe som har skapt mange bekymringer gjennom siste delen av svangerskapet... Han kan være nesten helt rolig i et par dager i strekk hvor jeg bare kjenner antydning til at han er der, men så setter han igang og da er det en konstant romstering der inne... I dag tenkte jeg at det var på tide å kontakte føden for en sjekk, men da satte han igang og siden har det vært full fres der inn... Litt trangt tror jeg, så ikke så mye spark, men han forsøker å strekke på seg og vrir og vender på seg så en eller annen kroppsdel stikker alltid ut et eller annet sted :p

Ikke noe tidsskjema her heller... Her er det veldig varierende, noe som har skapt mange bekymringer gjennom siste delen av svangerskapet... Han kan være nesten helt rolig i et par dager i strekk hvor jeg bare kjenner antydning til at han er der, men så setter han igang og da er det en konstant romstering der inne... I dag tenkte jeg at det var på tide å kontakte føden for en sjekk, men da satte han igang og siden har det vært full fres der inn... Litt trangt tror jeg, så ikke så mye spark, men han forsøker å strekke på seg og vrir og vender på seg så en eller annen kroppsdel stikker alltid ut et eller annet sted :p

Samme som her faktisk, og det skal ikke mye til før mora blir bekymra :p Ser jo andre gravide som legger ut film av magene sine der babyen omtrent kommer ut av huden, sånn har det sldri vært her, men likevel er det mye romstrering og dulting og bevegelse, så hva som er grunnen til det aner jeg ikke..

Samme som her faktisk, og det skal ikke mye til før mora blir bekymra :p Ser jo andre gravide som legger ut film av magene sine der babyen omtrent kommer ut av huden, sånn har det sldri vært her, men likevel er det mye romstrering og dulting og bevegelse, så hva som er grunnen til det aner jeg ikke..

Når han først setter igang kommer han omtrent utigjennom magen, men har litt ekstra polstring så ikke mulig å se like godt som hos enkelte andre... Men ser tydelig at det er en eller annen kroppsdel som stikker ut... Men så blir det stille i lang lang tid... Kan merke litt forsiktig bevegelse og litt hikke innimellom... Og jeg blir bekymra :p må være mitt forsiktig med det søte også pga svangerskapsdiabetes så kan ikke spise så mye av det for å få opp aktivitetsnivået, men drikker mye kalt vann og dytter i magen, da får jeg litt respons :p

Når han først setter igang kommer han omtrent utigjennom magen, men har litt ekstra polstring så ikke mulig å se like godt som hos enkelte andre... Men ser tydelig at det er en eller annen kroppsdel som stikker ut... Men så blir det stille i lang lang tid... Kan merke litt forsiktig bevegelse og litt hikke innimellom... Og jeg blir bekymra :p må være mitt forsiktig med det søte også pga svangerskapsdiabetes så kan ikke spise så mye av det for å få opp aktivitetsnivået, men drikker mye kalt vann og dytter i magen, da får jeg litt respons :p
Har akkurat det samme selv med mini. Har aldri hatt de kraftige sparkene som folk snakker om, men det har alltid vært liv. Nå er det for det meste enten hikke par ganger om dagen eller at mini strekker seg ut slik at hun buler ut på høyre siden av magen og noe som ligner en arm eller fot kommer ut på venstre. Blir ofte litt ubehagelig så da kan jeg bare stryke litt på magen der hun ligger og så slapper hun av etter en stund. Legen sier det ikke er unormalt, bare at ungen er bedagelig så får satse på at hun blir slik når hun kommer ut også. Rolig og snill :)

Så artig :) Jeg kunne godt tenkt meg enda mer bevegelse, men vet jo at han har det bra, og at han er aktiv flere ganger for dag :) Hikking merker jeg også, kjempemorsomt :p Isbitvann er en god erstatning for søtt når du vil ha bevegelse ;)

Jeg har hatt 3 forskjellige. En veldig rolig sin jeg sjeldent kjente spesielt godt (var på sykehuset mange ganger for å sjekke status), en passe aktiv og ei som prøver å p komme seg ut gjennom magen...
Foretrekker nr 2!
Mine to har vært ganske like med mye aktivitet. Hadde også foretrukket din nr 2 ;)

Så artig :) Jeg kunne godt tenkt meg enda mer bevegelse, men vet jo at han har det bra, og at han er aktiv flere ganger for dag :) Hikking merker jeg også, kjempemorsomt :p Isbitvann er en god erstatning for søtt når du vil ha bevegelse ;)

Har prøvd isbitvann, men han reagerer ikke så veldig på det har jeg funnet ut :p

Morsomt når det er mye bevegelse da og veldig betryggende :)

Jeg har hatt 3 forskjellige. En veldig rolig sin jeg sjeldent kjente spesielt godt (var på sykehuset mange ganger for å sjekke status), en passe aktiv og ei som prøver å p komme seg ut gjennom magen...
Foretrekker nr 2!
Jeg hadde passe aktiv sist...denne prøver å bryte seg ut gjennom navlen. :o Er spent på om det er noen sammenheng med aktivitetsnivået når han kommer på utsiden!

Min som var roligste i magen, er definitivt mest aktiv utenfor!
Så snedig!

Mi er fortsatt normalt aktiv...bare litt lettere hyperaktiv i snakketøyet. :p

Men da er det altså enda håp for et normalt rolig barn, selv om han holder det gående inni magen mesteparten av dagen og det nesten er skummelt å kjøre bil fordi de hardeste sparkene er så vonde. :o :)

Har prøvd isbitvann, men han reagerer ikke så veldig på det har jeg funnet ut :p

Morsomt når det er mye bevegelse da og veldig betryggende :)

Kanskje han liker kulde ? Hehehe :D Ja litt morsomt at jeg sa det igår, for litt etter jeg våkna idagtidlig var jeg sikker på han skulle komme seg ut gjennom magen, tok helt av inni hula si :p

Kanskje han liker kulde ? Hehehe :D Ja litt morsomt at jeg sa det igår, for litt etter jeg våkna idagtidlig var jeg sikker på han skulle komme seg ut gjennom magen, tok helt av inni hula si :p

Ja kanskje... Lik pappa'n sin da :p

Er det ikke morsomt å se på når magen blir helt deformert av mye baby på vei utigjennom :) fantastisk!! :)

Ja kanskje... Lik pappa'n sin da :p

Er det ikke morsomt å se på når magen blir helt deformert av mye baby på vei utigjennom :) fantastisk!! :)

Der har vi det ;) Jo, helt snålt, blir plutselig helt "tomt" på ene siden når han gjør alt han kan for å komme seg ut gjennom magen :p

Der har vi det ;) Jo, helt snålt, blir plutselig helt "tomt" på ene siden når han gjør alt han kan for å komme seg ut gjennom magen :p

Ja sånn er det her også... Og han liker seg best langt ut til høyre så magen ser jo helt deformert ut til tider :p

Ja sånn er det her også... Og han liker seg best langt ut til høyre så magen ser jo helt deformert ut til tider :p

Hehe ja jeg la akkurat ut et bilde på skjult, der lå han å slappa av før han plutselig tar i og spenner seg oppover og utover :p

Per blodtrykket fint og de ikke finner noe i urin så vil jeg tro det bare er ufarlig ;) men skader aldri å høre med jordmor eller lege neste gang du er på kontroll hvis du uroer deg :)
Ødemene skyldes det økte belastningen på bla hjertet
Ja oki. Jeg har ikke fått noe ny time til kontroll.så bør kanskje ringe å høre om å få en time. Var sist 2 mars. Men da hadde eg ikke så mye vann i beina.

Ja, savner virkelig ikke å kjenne rivinga drama fra morgen til kveld hver dag! Nå kjenner jeg det mest hvis jeg gjør noe fysisk. det er ille nok igrunn, men værre tidl når jeg kunne sitte en time å kjøre bil mens det reiv framme :s
Godt med pust i bakken. Vi har holdt på å kaste boss og kjørt litt flyttelass idag. Så her er det kveld med ekstreme smerter :/

Back
Topp