Skravletråd for apriljentene

Men damer, vi må huske å ikke skrive ting i fødelistetråden ! Trodde plutselig det var 6 stk som hadde født, men 4 av innleggene var andre ting :p
Kanskje det må lages et innlegg hvor folk som har spørsmål til fødelisten kan spørre om de lurer på noe?! For det var vist ikke så lett å ikke kommenter:)

Kanskje det må lages et innlegg hvor folk som har spørsmål til fødelisten kan spørre om de lurer på noe?! For det var vist ikke så lett å ikke kommenter:)
Spørsmål til fødeliste er jo en ting, det kan være relevant, men at folk ikke kan slutte å gratulere er litt frustrerende. Hjelper jo ikke å ha en egen tråd når folk ikke respekterer den opprinnelige heller :(

ImageUploadedByBV Forum1458119858.302745.jpg

Betyr dette at denne stolen kan brukes både med og uten isofix? Skulle gjerne ringt barnas hus og spurt, men de tar ikke telefonen i dag.

Google IT ;) du finner sikkert info om stolen på maxicosi sine sider e.l.

Ja, fant ut av det til slutt. Tror jeg :p Treffene som kom på mobil var bare ikke så informative. Men tror det skal være muligheter for å brukes på begge måter. Mannen har hvertfall fått beskjed om å dra på Barnas Hus i ettermiddag for å kjøpe, så får han bare dobbeltsjekke der :)

Maxi cosi easyfix basen kan festes både med belte og isofix ja :) enkelt og godt sete ;)

Så bra! :) Vurderte besafe izi go også, men der kunne visst basen bare festes med isofix, så da er jo maxi cosi bedre når basen kan brukes med og uten. Mamma sin bil har ikke isofix så er greit å kunne bruke base når vi er der også :)

Så bra! :) Vurderte besafe izi go også, men der kunne visst basen bare festes med isofix, så da er jo maxi cosi bedre når basen kan brukes med og uten. Mamma sin bil har ikke isofix så er greit å kunne bruke base når vi er der også :)
Utrolig greit sete om en skal bruke det i flere biler ja :) her har vi kjøpt besafe med to baser til bruk i våre biler, og et brukt maxi cosi som besteforeldre skal bruke ( fra svigerfamilien) :) vi orker ikke flytte om på basen hver gang vi skal bruke setet i en annen bil da bhg til storebror er 20 min unna og vi bytter på hvem som henter og leverer :p

Vi har 2 eks av sete nr 2 til vår sønn, men tror vi prøver å bare ha 1 babysete, de er jo litt lettere. Men vi vurderer faktisk å kjøpe en ekstra base

Vi har også bare et babysete. Det vi har scorer veldig bra i test uten base også, så om jeg og babyen skal være med i en annen bil mens mannen har vår bil og base på jobb så festet setet enkelt og trygt med bilens belter. :)

Nr 2 setet har besteforeldrene et sett hver av, og nå har de også hver sin beltestol. Kjekt når de skal hente i barnehagen og sånn.

Trenger litt tips. Bekkenet er så j**** vondt for tiden. Og jeg sliter med å rekke toalettet om natten. Jeg er på do alt fra 2-4g pr natt.og når eg våkner så sliter eg med å snu meg,så kaster jeg beina ut av sengen.men har problemer å sitte meg opp. Deretter er kampen mot skap håndtaket.så kan jeg halte meg inn. Veldig tissetrengt,i halv svime eg blir gal.... hvordan kommer du deg opp? Sover du? Trenger sårt tips ☺

Brukte også første setet sist gang kun med belter, men siden vi bor såpass langt ute på landet og kjører mye føler jeg det er uaktuelt denne gangen. Men det er bare baser vi har to av ;) ett andre sete har vi allerede etter storebror som er over på sete med bilens belter, og når hun skal over i det er jo han i teorien 9 år om ikke hun blir veldig lang. Og da kan han bytte til pute. Så da sparer vi litt penger selv om vi må ha dobbelt.

Trenger litt tips. Bekkenet er så j**** vondt for tiden. Og jeg sliter med å rekke toalettet om natten. Jeg er på do alt fra 2-4g pr natt.og når eg våkner så sliter eg med å snu meg,så kaster jeg beina ut av sengen.men har problemer å sitte meg opp. Deretter er kampen mot skap håndtaket.så kan jeg halte meg inn. Veldig tissetrengt,i halv svime eg blir gal.... hvordan kommer du deg opp? Sover du? Trenger sårt tips ☺

Hjelper det ikke å drikke mindre på ettermiddag/kveld heller?
Jeg er "heldigvis" veldig vandt til den nattedogåingen fra før så den tenker jeg lite på, men høres trasig ut hvis du er så ødelagt i bekkenet :( håper noen andre har noen tips som kan funke <3

Burde hatt tau i taket til å trekke deg i, var faktisk ei venninne som hadde det :-) Kan mannen hjelpe deg opp? Min mann måtte hjelpe meg forrige svangerskap :-)

Kan du ligge på noe sateng-lignende stoff som er glatt? Da er det kanskje enklere å "snurre" seg ut av senga?

Et litt glattere laken kan hjelpe med å få deg ut av senga. Det finnes laken med sklifelt som brukes av funksjonshemmede, men jeg vet dessverre ikke om man kan kjøpe de i vanlige butikker.
Det er vanskelig nå på slutten for oss med vondt bekken og jeg må ofte lene meg på dørkarmer etc for å komme meg dit jeg skal hjemme.

På slutten av svangerskapet med førstemann gikk jeg på do en gang i timen hver natt, da i forbindelse med at jeg måtte snu meg i senga. Det kan være et godt råd; at hver gang du våkner på natten går du på do, selv om du ikke føler at det er nødvendig.
Alternativt kan du kjøpe Tena-bind på apoteket i tilfelle du skulle lekke litt, så slapper du av litt mer.

Lykke til!

Back
Topp