Skravletråd for apriljentene

Da er du flinkere enn meg hvertfall! Har ikke kommet meg på de tidlige forelesningene fordi jeg har slitt sånn med søvnen.
Vi får håpe 2. trimester fører med seg mer energi til både forelesninger og lesing :)
Jeg er også veldig stresset:nailbiting: masteren skal inn en måned etter termin:nailbiting: blir nok utsettelse/ permisjon på meg;)

Eg og sliter med å få lest det eg skal. Studerer via nettet, så "heldigvis" må eg sende inn ganske mange oppgåver under vegs (viss eg berre skulle lest sjølv og så møtt opp på eksamen hadde det nok vore verre). Men det er tungt no med kvalme og trøtthet, kjenner det er tidvis veldig vanskelig å konsentrere seg - og demotiverande når eg får dårlegare tilbakemelding på oppgåvene enn det eg gjorde før sommaren. Håpar berre eg gjer det brukbart på eksamen i november.

Eg og sliter med å få lest det eg skal. Studerer via nettet, så "heldigvis" må eg sende inn ganske mange oppgåver under vegs (viss eg berre skulle lest sjølv og så møtt opp på eksamen hadde det nok vore verre). Men det er tungt no med kvalme og trøtthet, kjenner det er tidvis veldig vanskelig å konsentrere seg - og demotiverande når eg får dårlegare tilbakemelding på oppgåvene enn det eg gjorde før sommaren. Håpar berre eg gjer det brukbart på eksamen i november.
Mitt problem har egentlig vært at jeg har jobbet for mye (i tillegg til for lite energi), så det vil jo bli mye bedre da jeg kutter ned på jobben nå :-)

Mitt problem har egentlig vært at jeg har jobbet for mye (i tillegg til for lite energi), så det vil jo bli mye bedre da jeg kutter ned på jobben nå :-)
Ja, ein må vel berre innsjå at det kan vere vanskelig å få til alt på lik linje som før svangerskapet.

Kjenner at alt tar meir energi så det er mindre til overs for studiene.

Jeg er også veldig stresset:nailbiting: masteren skal inn en måned etter termin:nailbiting: blir nok utsettelse/ permisjon på meg;)

Åh, hjelp. Det høres så stressende ut!
Skulle egentlig skrevet master til våren jeg også, men bestemte meg nå før ferien at jeg dropper/utsetter det. Går egentlig lektor, men nå satser jeg heller på å ta nok fag slik at jeg blir adjunkt med opprykk. Kjenner jeg er veldig glad for å ikke måtte stresse med master i disse tider.

[QUOTE="snarttobarnsmor92, ]Mitt problem har egentlig vært at jeg har jobbet for mye (i tillegg til for lite energi), så det vil jo bli mye bedre da jeg kutter ned på jobben nå :)[/QUOTE]

Har du fått sykemelding eller går du ned i stilling? For jeg merker også at jobbinga mi(30% stilling) går utover skolegangen, de dagene jeg skal på jobb får jeg ikke gjort noe annet enn å sove/spise før jeg drar opp dit. Men vet at sjefen ikke går med på å kutte stillinga mi dersom jeg spør.
Får høre hva jm sier om delvis sykemelding fra jobben, for det er jo egentlig utdanningen som er min faste jobb..

Ja, ein må vel berre innsjå at det kan vere vanskelig å få til alt på lik linje som før svangerskapet.

Kjenner at alt tar meir energi så det er mindre til overs for studiene.
Det viktigste er å kjenne på kroppen sin og ta ting i sitt tempo. Prøver å snu min "flinke-pike"-tankegang til at det ikke er krise om jeg ikke får lest alt. I verstefall må jeg ta opp litt mer av studiene enn hva jeg hadde tenkt :-)

[QUOTE="snarttobarnsmor92, ]Mitt problem har egentlig vært at jeg har jobbet for mye (i tillegg til for lite energi), så det vil jo bli mye bedre da jeg kutter ned på jobben nå :)

Har du fått sykemelding eller går du ned i stilling? For jeg merker også at jobbinga mi(30% stilling) går utover skolegangen, de dagene jeg skal på jobb får jeg ikke gjort noe annet enn å sove/spise før jeg drar opp dit. Men vet at sjefen ikke går med på å kutte stillinga mi dersom jeg spør.
Får høre hva jm sier om delvis sykemelding fra jobben, for det er jo egentlig utdanningen som er min faste jobb..[/QUOTE]
Går ned fordi jeg ba om det. Har jobbet 100% + ar jeg er heltidsstudent, og det LAR SEG ikke gjøre, selv da jeg ikke er gravid. Skal også i praksis, og da blir det bare fokus på praksisplassen, og min jobb i helgene :-) om ryggen blir verre i forhold til jobb, så kommer jeg etterhvert til å tenke på sykemelding fra jobben. Tar det litt som det kommer :-)

Får høre hva jm sier om delvis sykemelding fra jobben, for det er jo egentlig utdanningen som er min faste jobb..
Går ned fordi jeg ba om det. Har jobbet 100% + ar jeg er heltidsstudent, og det LAR SEG ikke gjøre, selv da jeg ikke er gravid. Skal også i praksis, og da blir det bare fokus på praksisplassen, og min jobb i helgene :) om ryggen blir verre i forhold til jobb, så kommer jeg etterhvert til å tenke på sykemelding fra jobben. Tar det litt som det kommer :)[/QUOTE]

Herrefred, nei da skjønner jeg at du føler du sliter ja! Jeg sliter jo som sagt med min 30% stilling i disse dager :o Å være i praksis er jo også det samme som en fulltidsstilling stort sett, så da er det hvertfall vanskelig å kombinere med så mye jobb.

Går ned fordi jeg ba om det. Har jobbet 100% + ar jeg er heltidsstudent, og det LAR SEG ikke gjøre, selv da jeg ikke er gravid. Skal også i praksis, og da blir det bare fokus på praksisplassen, og min jobb i helgene :) om ryggen blir verre i forhold til jobb, så kommer jeg etterhvert til å tenke på sykemelding fra jobben. Tar det litt som det kommer :)

Herrefred, nei da skjønner jeg at du føler du sliter ja! Jeg sliter jo som sagt med min 30% stilling i disse dager :o Å være i praksis er jo også det samme som en fulltidsstilling stort sett, så da er det hvertfall vanskelig å kombinere med så mye jobb.[/QUOTE]
Ja, praksisen er jo 100%, men da er det heldigvis ikke så mye lesing akkurat da :-) jeg har jo vært veldig heldig og sluppet unna all kvalme, hvis ikke så måtte jeg ha kuttet ut jobbing mye før. Merker det mer og mer på ryggen da, og det er ikke noe særlig siden jeg står og går 8timer konstant.

For en møkka dag.. Alt går dårlig føler jeg!! Mest av alt klikker jeg nesten av bilen min.. Brukt sikkert 20000 på den bare i sommer for å få den EU godkjent.. så eksploderte like greit bakruta på torsdagen, skulle ut å bytte rute i dag - da var selvfølgelig batteriet dødt... blåmandag. .

Åh, hjelp. Det høres så stressende ut!
Skulle egentlig skrevet master til våren jeg også, men bestemte meg nå før ferien at jeg dropper/utsetter det. Går egentlig lektor, men nå satser jeg heller på å ta nok fag slik at jeg blir adjunkt med opprykk. Kjenner jeg er veldig glad for å ikke måtte stresse med master i disse tider.
Ja jeg går master i pedagogikk med vekt på spesialpedagogikk. Er bare masteravhandlingen igjen nå så tenker at jeg får prøve å gjøre mest mulig før babyen kommer å så ta utsettelse å gjøre resten når jeg får tid til det:happy: får se litt hvordan det går. Jobber jo 50% i tillegg til ekstravakter så da er det nok å henge fingrene i;)

For en møkka dag.. Alt går dårlig føler jeg!! Mest av alt klikker jeg nesten av bilen min.. Brukt sikkert 20000 på den bare i sommer for å få den EU godkjent.. så eksploderte like greit bakruta på torsdagen, skulle ut å bytte rute i dag - da var selvfølgelig batteriet dødt... blåmandag. .
Biltrøbbel er det verste:yuck:

Usj, for noko dritt! Håpar du får orden på bilen igjen kjapt og at det ikkje blir så dyrt. Biltrøbbel er noko svineri!

Ikke kjøpt vogn enda... Tørr ikke så tidlig... Men har sett mye! Ønsker meg en emaljubga Edge duo. Jeg vil heller ikke ha tre hjul. Synes ikke det er noe fint og er redd for at det ikke er helt stødig... Og tenker også det er vanskelig å komme fram når vinteren, isen og snøen kommer... Ser mange ønsker en vogn som tar så liten plass som mulig, men jeg vil ha en vogn med god plass. Tenker at baby er stor når høsten og vinteren kommer og da skal det vinterpose og alt mulig oppi... Og føler at en stor bag er varmere og lunere enn de små....
ja eg er ganske enig... emaljunga har eg og tenkt på, syns det er viktig med komfort til barnet, men joda den skal jo ikke ta all plass i bagasjerommet heler :P

Noen som har startet 2 trimester? og fått endring i blodtrykk? Bare syns undertrykket mitt var veldig lavt, var ikke så lavt i mitt første svangerskap. hadde 112/45. normal blodtrykk uten graviditet 120/80

Hei :-) Jeg lurte bare på hvordan dette med april forumet fungerer, er veldig ny her :-) Er det slik at man må bli medlem av april gruppen for å skrive ting her? Må jeg bevise at jeg er gravid før jeg kan skrive inn min termin og spørre spørsmål? :-)

Hei :-) Jeg lurte bare på hvordan dette med april forumet fungerer, er veldig ny her :-) Er det slik at man må bli medlem av april gruppen for å skrive ting her? Må jeg bevise at jeg er gravid før jeg kan skrive inn min termin og spørre spørsmål? :-)
Velkommen inn på april :)
Det er bare å føle seg hjemme :) Du må ikke bevise noe som helst. Håper du vil trivest her inne hos oss :D

ja eg er ganske enig... emaljunga har eg og tenkt på, syns det er viktig med komfort til barnet, men joda den skal jo ikke ta all plass i bagasjerommet heler :P

Nei, klart man må ha plass til litt andre ting også :) men nå er vi heldig å ha ganske stor bil da...

Back
Topp