Skravletråd for apriljentene

Til dere som skal ha tidlig ul, kan man få det hos legen dersom man er bekymret og har nylig hatt en sa, eller må man ta privat?
ser noen skriver om folsyre, det har jeg tatt like etter sa,og fortsetter med det :)
Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tidlig ultralyd, men venter på at legen skal ringe meg tilbake :) slik at jeg får det bekreftet :)

Til dere som skal ha tidlig ul, kan man få det hos legen dersom man er bekymret og har nylig hatt en sa, eller må man ta privat?
ser noen skriver om folsyre, det har jeg tatt like etter sa,og fortsetter med det :)

Jeg fikk henvisning til tidlig ul da jeg ga uttrykk for bekymring etter SA. Betalte 78kr i egenandel.
Av diverse årsaker som jeg ikke trenger å utdype her, vil jeg tro jeg får det denne gangen og. Hvis ikke tar jeg privat :)

• Liker
Reactions: Gme
Ok, da krysser jeg fingrene for at jeg også får. klarer ikke å vente så lenge med å vite at alt er bra denne gang.

Her har vi alle tre en uke igjen av ferien! Deeeilig :) Ellers har jeg bestilt time til tidlig UL idag. Vil være 11+4 da. Flere som skal ta det??

Skal definitivt ha tidlig ul da jeg hadde en BO sist, vil vite at alt er ok.. :)

BO er når du er gravid, men mangler embryoet/fostret. Du får mage, har graviditetssymtomer osv.
Jeg foreksempel hadde BO, i januar 2014 i uke 11. Hadde alt bortsett fra fostre.
Ei jeg kjenner gikk til OUL før hun fant ut at hun hadde BO.
Har laget min egen forklaring på det: gravid, men mangler det viktigste!

(håper du skjønner hva jeg mener) :)

• Liker
BO er når du er gravid, men mangler embryoet/fostret. Du får mage, har graviditetssymtomer osv.
Jeg foreksempel hadde BO, i januar 2014 i uke 11. Hadde alt bortsett fra fostre.

Copy :)

Åja.. Får man positiv graviditetstest også?

Første gang vi gikk gravide fikk vi anbefalt en privat klinikk for tidlig UL. Det gjør vi nok denne gang også, antagelig i uke 11. Herlig å få de første bildene så tidlig og føle på at det er litt mer virkelig frem til magen dukker opp :)

Ja det gjør man. Fikk positiv graviditetstest og hadde fin stigning på hcg'en når vi sjekket de med blodprøver.
Huff :( er virkelig så mye som kan gå galt. Ikke rart man blir bekymret!

Huff :( er virkelig så mye som kan gå galt. Ikke rart man blir bekymret!
Ja, det er dessverre det.. Fikk skikkelig slag i ansiktet da jeg opplevde det. Jeg havnet langt nede i kjelleren.
Det er en av grunnene til at jeg ikke tør å glede meg nå :/

Ja, det er dessverre det.. Fikk skikkelig slag i ansiktet da jeg opplevde det. Jeg havnet langt nede i kjelleren.
Det er en av grunnene til at jeg ikke tør å glede meg nå :/
Skjønner deg godt. Etter en SA tørr ikke jeg og glede meg heller. Men man blir jo gal hvis man bare går å tenke på hva som kan gå galt også :/

Tenk jenter at nå er sommeren snart over!! Er ikke det herlig? Det er snart høst.. Det betyr at spirene i magen blir større. Masse spennende på tv. Man kan tenne stearinlys, ha på varme ullgensere og store skjerf :) :)

Tenk jenter at nå er sommeren snart over!! Er ikke det herlig? Det er snart høst.. Det betyr at spirene i magen blir større. Masse spennende på tv. Man kan tenne stearinlys, ha på varme ullgensere og store skjerf :) :)

Åhh nå begynte jeg å glede meg til høsten :) Har endelig fått egen leilighet etter å ha bodd på internat i 6 år, så nå blir det masse lys og kos ut over høsten :)

Åhh nå begynte jeg å glede meg til høsten :) Har endelig fått egen leilighet etter å ha bodd på internat i 6 år, så nå blir det masse lys og kos ut over høsten :)
Ååh, det hørte heerlig ut!! :)

• Liker
I går fikk jeg erfare at det ikke er noe særlig hyggelig å få vite at jeg hadde blitt feit og at jeg kom til å bli slankeoperert snart. Også sitter jeg der proppfull av hormoner, kvalm og oppblåst. Kunne tygd hodet av min egen mormor på et nanosekund!

I går fikk jeg erfare at det ikke er noe særlig hyggelig å få vite at jeg hadde blitt feit og at jeg kom til å bli slankeoperert snart. Også sitter jeg der proppfull av hormoner, kvalm og oppblåst. Kunne tygd hodet av min egen mormor på et nanosekund!
Off for en ting å si :/ Ikke alle som har filtrene skrudd på :/

Back
Topp