Skravletråd for apriljentene

Får man barnetrygd for den mnd barnet er født i? Min er født 9.april - gjelder da april som en "barnetrygdmåned? :p

Vi fikk dobbel i mai (for begge barna). :)

Vi har heller ikke fått enda. Fødte 7. April. Håper å få i slutten av juni nå :) hvis ikke ringer jeg og etterlyser :p
Vi fekk i går. Skal vel få frå mnd etter barnet er fødd, så det var gjerne etterbetaling for mai?

Klarer babyene deres å roe seg og sovne selv? Her går det bra på dagtid, hvis jeg triller vogna. På kvelden må hun ammes i søvn..
Nei, på ingen måte. Stort sett er det pupp som gjelder, dag og natt. Dei par siste dagane har han sovna to gongar i vogna når vi har trilla (først sutra lenge og så skreke sikkert 10 min før han sovna) og når faren har bært han på armen. Då og først etter masse skriking.

Reknar med han lærar seg å sovne sjølv på sikt, trur ikkje det er mange skuleungar som treng pupp for å sove, haha!

Nei, på ingen måte. Stort sett er det pupp som gjelder, dag og natt. Dei par siste dagane har han sovna to gongar i vogna når vi har trilla (først sutra lenge og så skreke sikkert 10 min før han sovna) og når faren har bært han på armen. Då og først etter masse skriking.

Reknar med han lærar seg å sovne sjølv på sikt, trur ikkje det er mange skuleungar som treng pupp for å sove, haha!

Haha... Trøster meg med det jeg også... Innen konfirmasjonen er han forhåpentligvis avvent puppen :p akkurat nå er det helt greit å la han sovne til puppen. Her sovner han også i vogna da om den rører på seg

Logga meg inn på nav i dag. Så på mine utbetalinger der, og der stod det at jeg fikk for mai og juni nå i juni:)

Haha... Trøster meg med det jeg også... Innen konfirmasjonen er han forhåpentligvis avvent puppen :p akkurat nå er det helt greit å la han sovne til puppen. Her sovner han også i vogna da om den rører på seg
I dag har knøttet og sovna i vogna uten skriking. Satte han på terrassen med døra oppe, og jaggu søv han framleis - nesten ein time etter. Veldig praktisk å kunne sovne andre plassar enn på puppen!

I dag har knøttet og sovna i vogna uten skriking. Satte han på terrassen med døra oppe, og jaggu søv han framleis - nesten ein time etter. Veldig praktisk å kunne sovne andre plassar enn på puppen!

Så deilig da lille sovna i vogna her også i dag nesten før vi hadde kommet oss i gåinga... Men merker at han blir trøtt på formiddagen og han må stort sett alltid ha hjelp til å sovne på et eller Anna vis... Får han ikke det blir han bare trøttere og trøttere og vanskeligere og vanskeligere å sovne så enn så lenge leter vi villig fram puppen

Hvor mye fikk du i går? Jeg fikk også i går, men bare for én mnd
Eg fekk 970,-. Går ut ifrå at det var etterbetaling for mai, og at eg får for juni i slutten av mnd kanskje? Det skal jo egentlig komme siste dag i mnd.

Back
Topp