Skravletråd for apriljentene

Lille er bare 5 dager gammel, men i natt måtte vi krype til korset og gi smokk. Hun har et så enormt sugebehov stakkars, og etter 1,5 time med amming, ringte sambo barselavd for å høre om de "godkjente" det. Hun var jo ikke sulten, så det kom jo bæsj og gulp kontinuerlig. Så etter den kom i munnen (falt ut støtt og stadig men roet henne nok ned) så fikk jeg den første natta med litt dyp søvn innimellom. Krysser bare fingrene for at hun ikke blir sugeforvirra, for vil virkelig få til amminga også.
Det kan fort gå bra, mine gav de smokk på nyfødt intensiv-avdelingen bare såvidt et døgn etter fødsel :P

Nå har jeg fått dusja, vaska håret OG brukt balsam mens lillebror sov 10 minutter i vogna. FOR en seier! :D
Mini syns det er greit å ligge på teppe på gulvet mens vannet renner i dusjen, så jeg har luksusen med å kunne dusje. Dog må jeg gå rundt med håndkle på hode og kle på meg med en hånd for med en gang jeg er ferdig å dusje så vil hun ikke ligge alene lengre :-P

Mini syns det er greit å ligge på teppe på gulvet mens vannet renner i dusjen, så jeg har luksusen med å kunne dusje. Dog må jeg gå rundt med håndkle på hode og kle på meg med en hånd for med en gang jeg er ferdig å dusje så vil hun ikke ligge alene lengre :-P
Vogna sto i gangen utenfor badet, så jeg måtte bare vugge litt på han så fikk jeg brukt lotion og kledd på meg mens han sov litt til. Litt av en hverdagsluksus når man har en tass som kun vil sove ved puppen hele dagen. ;) :P

Prøvd å la vannet renne mens du får kledd deg :) hvis det er vannet babyen blir rolig av?:)

Hun har en grense på 10-15 min før hun går lei, ellers hadde det vært genialt :-)
Jeg brukte vippestolen mye med eldstemann; 5 min i vippestolen nå i starten på badet mens man tar en superrask dusj funker perfekt :) Greit å vente til ungen har spist godt og hvis hun ikke sovner ta henne i vippestolen og snakk til henne underveis :)

Jeg brukte vippestolen mye med eldstemann; 5 min i vippestolen nå i starten på badet mens man tar en superrask dusj funker perfekt :) Greit å vente til ungen har spist godt og hvis hun ikke sovner ta henne i vippestolen og snakk til henne underveis :)
Storesøster lå som regel å kosa seg i barrumpa mens jeg dusja. Men lillebror lager jo DEN fontena når han tisser så har ikke hatt han så mye naken enda. :P

Mannen har flykta på gjesterommet. Sier han ikke har fått sove noe siden 3-4 i natt pga Lillemor som har ligge å kava i mellom oss i senga. Har absolutt ingen medlidenhet med han for han har en tendens til å bare snu seg å sove om kvelden, mens jeg blir den som må bysse hvis hun ikke sovner ved beystet. Og det gjorde hun selvfølgelig ikke i natt. Men jeg var trøtt, og han hadde tross alt tatt seg en to timers lur på ettermiddagen.... Kjenner jeg er litt irritert.

Mannen har flykta på gjesterommet. Sier han ikke har fått sove noe siden 3-4 i natt pga Lillemor som har ligge å kava i mellom oss i senga. Har absolutt ingen medlidenhet med han for han har en tendens til å bare snu seg å sove om kvelden, mens jeg blir den som må bysse hvis hun ikke sovner ved beystet. Og det gjorde hun selvfølgelig ikke i natt. Men jeg var trøtt, og han hadde tross alt tatt seg en to timers lur på ettermiddagen.... Kjenner jeg er litt irritert.
Samme her. Mannfolk altså.

Skjønner deg veldig godt...

Litt lei av å bli brukt som smokk! Lillemann vil ikke ligge i vogna lenger når han skal sove. For der er det ingen pupp. Han tar ikke smokk. Har prøvd alle typene jeg kommer over, men har bare brekker seg av de. Han vil bare sove i senga vedsiden av meg med puppen i munnen eller som hodepute:p. Han suger på puppen til det kommer melk å så spytter han den ut. Hele madrassen blir jo full av melk:rolleyes:.

Siste dag av renselsen kom mensen.... Hadde håpet fullamminga skulle holde den unna hvertfall noen måneder.

Back
Topp