Skravletråd februar 2021

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Takk for buksetips :)
Alle kjolene jeg har fremhever midjen og derfor vises magen så godt. Får ikke handlet akkurat nå :p Jaja, det får briste eller bære, jeg får suge inn magen :p

Ikke et klestips, men hva med å si at du prøver å spise litt nytt/mindre kjøtt og har blitt så grusomt oppblåst av det? :)
Ellers så er det mange som legger på seg litt karantene kilo ;)

Ikke et klestips, men hva med å si at du prøver å spise litt nytt/mindre kjøtt og har blitt så grusomt oppblåst av det? :)
Ellers så er det mange som legger på seg litt karantene kilo ;)
Takk! :D :p

Takk for buksetips :)
Alle kjolene jeg har fremhever midjen og derfor vises magen så godt. Får ikke handlet akkurat nå :p Jaja, det får briste eller bære, jeg får suge inn magen :p
Ah, skjønner. Det blir litt telt-fasong på kjolene fremover her :rolleyes:

Hei hei. Slenger meg på her :-) positiv test i dag!

Jeg har pco. Var på syklusdag 30 og lurte på hvorfor ikke mens var kommet. Var hos gyn, som sa at Eggløsning var rett rundt hjørnet. Det gjorde at vi fikk fulltreffer dette forsøket!

Så gøy Marthemor. Gratulerer :)

Phu, endelig helg! Vært ei lang arbeidsuke kjenner jeg. Vært så trøtt.. :hungover:

Snakket med overlege på Kvinneklikken på mail igår. Lurte på om jeg kunne slippe glukosebelastning denne gangen, siden jeg har hatt svangerskapsdiabetes 2 ganger før. Og det slipper jeg! Skal til legen å måle HbA1c, og starte egenmålinger. Når jeg har 3 målinger over grenseverdiene blir det henvisning.. Kjenner jeg er spent.

Så gøy Marthemor. Gratulerer :)

Phu, endelig helg! Vært ei lang arbeidsuke kjenner jeg. Vært så trøtt.. :hungover:

Snakket med overlege på Kvinneklikken på mail igår. Lurte på om jeg kunne slippe glukosebelastning denne gangen, siden jeg har hatt svangerskapsdiabetes 2 ganger før. Og det slipper jeg! Skal til legen å måle HbA1c, og starte egenmålinger. Når jeg har 3 målinger over grenseverdiene blir det henvisning.. Kjenner jeg er spent.
Greit å slippe den, ingen ting å trakte etter :stop: Tror jeg slipper det denne gangen. Hvordan er prognosene for få/ikke få når man har hatt sd før?

Greit å slippe den, ingen ting å trakte etter :stop: Tror jeg slipper det denne gangen. Hvordan er prognosene for få/ikke få når man har hatt sd før?
Veldig. Tok den i 1. og 2. svangerskap. Fikk det påvist allerede i uke 13 begge gangene. Derfor overlegen nå sier at jeg ikke trenger å ta den.
Akkurat hvor mange ganger større sjangs tørr jeg ikke si, men er en del mer. Men har man hatt det 2 ganger er det visst uvanlig å slippe unna 3. gangen..

lite skravling i dag da, vi må jo nå 5000 innlegg, er alle ute og slikker sol i kvalmen/varmen?

Dere som har barn fra før, når på året er de født? Fortell gjerne fordeler og ulemper med akuratt den årstiden? :)

Selv har jeg 2 sommerbarn født i slutten av juni og midten av juli, og siste født i begynnelsen av april i 2018 (det året vi faktisk hadde sommer allerede i april) så har ingen erfaringer med nyfødt på vinterhalvåret :hilarious:

lite skravling i dag da, vi må jo nå 5000 innlegg, er alle ute og slikker sol i kvalmen/varmen?

Nytt fin været, og malet veggene i kjøkken. Meg og min samboer holder på med oppussing av leilighet, så her er det fritt for vegger, tak og gulv.

Så når jeg fant ut sist lørdag, at e er gravid så måtte vi få opp farten litt med oppussingen. Så idag har jeg gått til innkjøp av maling som gravide kan bruke

hva har dere gjort idag?

Uke 6 (5+4)

Nytt fin været, og malet veggene i kjøkken. Meg og min samboer holder på med oppussing av leilighet, så her er det fritt for vegger, tak og gulv.

Så når jeg fant ut sist lørdag, at e er gravid så måtte vi få opp farten litt med oppussingen. Så idag har jeg gått til innkjøp av maling som gravide kan bruke

hva har dere gjort idag?

Uke 6 (5+4)
Rart hvor effektiv man blir ved en graviditet. Pusset opp tre rom og ei trapp i siste trimester sist. Samboer forsøkte å stoppe meg da jeg nærmest lå og la det siste gulvet to uker før termin :hilarious:

Jeg har aprilbarn fra før. Var godt og varmt, så slapp å tenke så veldig på om hun var kald . Blir stor overgang dette :p

Dagen i dag har gått til grilling. Jenta mi har sprunget rundt og lekt at hun hadde baby i magen. Hahaha. Hun skulle bare visst;)

Vi sitter ute og koser oss i finværet. En av naboene har fyrt opp bålpanne og effektivt røyklagt alle hus i nabolaget innvendig. Og de var ikke mottakelig for forespørsel om å slokke bålet :dead:
Så vi får bare sitte her ute på ubestemt tid, for inne kan vi ikke være :inpain::hilarious:

Dere som har barn fra før, når på året er de født? Fortell gjerne fordeler og ulemper med akuratt den årstiden? :)

Selv har jeg 2 sommerbarn født i slutten av juni og midten av juli, og siste født i begynnelsen av april i 2018 (det året vi faktisk hadde sommer allerede i april) så har ingen erfaringer med nyfødt på vinterhalvåret :hilarious:
Jeg hadde termin i februar med min første også. Som gravid er det litt styr å få på seg vinterskoene når man er på sitt tyngste, og ikke minst broddene som må på (kan ikke ta sjansen på å skli med den dyrebare lasten). Men jeg syns det var kjempefint å gå ut i permisjon med hele våren og sommeren foran meg. Den første tiden er man kanskje en del inne uansett. Det som er kjedelig er at det kan bli få trilleturer dersom det er mye snø ute. Og så må man jo kle på den lille veldig godt (var livredd for at han skulle fryse ihjel i bilen hjem fra sykehuset, selv om det var plussgrader ute :p). Sånn sett er det kanskje enklere med en nyfødt på sommeren, men det er vel kanskje sånn at det meste er enklere på sommeren uansett :)

Har en som er født i desember. Ikke så gunstig med barnehageplass og heller ikke det å være minst i kullet. Men noen må jo være det å :) Men å ha baby på vinteren var fint. Blir jo mye inne den første tiden og sov ute i vogn stort sett, inne om det var over -10. Begynte å krabbe og reise seg til sommeren og da var det jo greit å være ute. Begynte å gå når han var 10 mnd og da var det jo litt kjedelig å bli pakket på mye klær og bli lite mobil igjen ute når det begynte å bli vinter igjen. Er vel fordeler og ulemper med vær og temperatur uansett når på året de er født.

Min er født i slutten av april. Syns det var en helt herlig tid, både før og etter. Forholdsvis tidlig i svangerskapet når det var glattest ute, slik at jeg slapp å skli rundt med uvant tyngdepunkt. Passe varmt når babyen kom, sånn at vi ble vant med bekledning og utstyr uten å være redd for at hun ble for varm eller for kald. Og kunne helt fint tåle barnehageoppstart i august son at både hun og vi var klar, uten at det gikk for hardt utover økonomien.

Veldig spent på hvordan dette blir, jeg klarer ikke helt å se det for meg. Men et fornøyd med å slippe å gå høygravid i de varmeste månedene! :happy:

Back
Topp