Skravletråd Blått lag våren 2020

700g ned. Ikke i nærheten av forrige uke, men jeg er storfornøyd lell! Vekt lagt inn, og prosent regna ut (tror jeg gjorde det riktig), så da er jeg of to work. :flower Nå er det snart helg, jenter!

Du skal dele forje ukes vekt på nedgangstallet:

Startvekt 78,9
- dagens vekt 78,2
= -0,7

0,7 / 78,9 = 0,8871%
(Står i tidligere regler at man skal bruke 4 desimaler)

700g på ei uke e kjempe bra :D:D:D

Weeeee, jeg har gått ned 1,8 kg!!! :smiley-bounce015

Grete Roede :love7

Kopi fra reglene :

Forrige ukes vekt (minus) denne ukens vekt. Så deler man på forrige ukes vekt og ganger med 100. Eksempel: Forrige uke veide jeg 80 kg, denne uken veier jeg 78. Da blir forskjellen 2 kg. I prosent er dette 2/80 = 0.025 x 100 = 2,5000 %. Så skriver man forrige ukes vekt, denne ukens vekt, nedgang i kg og nedgang i prosent i veietråden til sitt lag. Bruk 4 desimaler!

Kopi fra reglene :

Forrige ukes vekt (minus) denne ukens vekt. Så deler man på forrige ukes vekt og ganger med 100. Eksempel: Forrige uke veide jeg 80 kg, denne uken veier jeg 78. Da blir forskjellen 2 kg. I prosent er dette 2/80 = 0.025 x 100 = 2,5000 %. Så skriver man forrige ukes vekt, denne ukens vekt, nedgang i kg og nedgang i prosent i veietråden til sitt lag. Bruk 4 desimaler!

Men det stemmer ikke med det du skrev.

Nå bare bytte jeg ut til dine tall. I første utregning tok jeg ikke bort noen desimaler, så svaret ble 0,8871....

Forrige ukes vekt (minus) denne ukens vekt. Så deler man på forrige ukes vekt og ganger med 100. Eksempel: Forrige uke veide jeg 78,9 kg, denne uken veier jeg 78,2. Da blir forskjellen 0,7 kg. I prosent er dette 0,7/78,9 = 0.088 x 100 = 0,8800 %. Så skriver man forrige ukes vekt, denne ukens vekt, nedgang i kg og nedgang i prosent i veietråden til sitt lag. Bruk 4 desimaler!

Nå bare bytte jeg ut til dine tall. I første utregning tok jeg ikke bort noen desimaler, så svaret ble 0,8871....

Forrige ukes vekt (minus) denne ukens vekt. Så deler man på forrige ukes vekt og ganger med 100. Eksempel: Forrige uke veide jeg 78,9 kg, denne uken veier jeg 78,2. Da blir forskjellen 0,7 kg. I prosent er dette 0,7/78,9 = 0.088 x 100 = 0,8800 %. Så skriver man forrige ukes vekt, denne ukens vekt, nedgang i kg og nedgang i prosent i veietråden til sitt lag. Bruk 4 desimaler!

Jeg regnet ut etter oppskrifta di, og fikk et annet svar. Matematikk er ikke min sterke side. :knegg:

0,4 ned her, og nå skal jeg regne ut prosenten. Gikk ikke så bra med enkel pluss igår, så det blir spennende. :hilarious:

Last edited:
Å husk å skriv - (minus) foran når det er nedgang ;)

Det går jo ikke..
78,9 - 78,2 = 0,7

0,7 / 78,9 = 0,0088719899

0,0088719899 x 100 = 0,8871

Hvordan regner du?

Sorry! :bag: Jeg har sovet så innmari dårlig i natt. Ganger og deler i feil rekkefølge. :arghh:

Sorry! :bag: Jeg har sovet så innmari dårlig i natt. Ganger og deler i feil rekkefølge. :arghh:
Hehe, da blir det feil ja :joyful:

Går bra, tenkte det kunne bli litt feil på morgenen her, så ville regne å sjekke alle:p

45 minutter igjen, mangler registrering på Veivalsa og DinaD. PM også sendt.
Man skulle kunnet fått varsel på mobilen når det var mld herfra :)

45 minutter igjen, mangler registrering på Veivalsa og DinaD. PM også sendt.
Man skulle kunnet fått varsel på mobilen når det var mld herfra :)
Noen har satt varsel slik at de får alle PM på mail eller beskjed om at det er PM, men det er ikke sikkert de har det.
Håper de logger vekt snart.

Vekt registrert. Ikke så fornøyd men ned ble det :)

Laget har gått ned -3,5 kg og -0,5605%.
Da får vi vente å se om det holder :)

Back
Topp