* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg vet dessverre ikke. Men, hvordan er de gonal-F pennene? Doser opp til 900iE i én? Eller spør jeg dumt nå? Hadde bemfola sist, og da var en enkelt sprøyte max 300iE som var min daglige dose. Er håpløs med tall og dosering, særlig tidlig på morningen. Bemfola var jo en drøm å sette på alle måter. Trodde Gonal-F var like enkelt?

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare fikk bemfola denne gangen også, de sa det var akkurat det samme, bare ulike produsenter.

:confused005

Lykke til med pennen og «regnestykket» :)

Gonal-F pennen er ferdig fylt med 900IE, altså flere doser. Du stiller inn den dosen du skal ha ved å vri på pennen, dette gjør du hver gang du skal sette sprøyta. Du bytter bare sprøytespiss hver dag :) Gonal-F er veldig enkelt altså, jeg har hatt den samme pennen å forholde meg til i 7 dager nå siden jeg har så lav dose :)

Gonal-F pennen er ferdig fylt med 900IE, altså flere doser. Du stiller inn den dosen du skal ha ved å vri på pennen, dette gjør du hver gang du skal sette sprøyta. Du bytter bare sprøytespiss hver dag :) Gonal-F er veldig enkelt altså, jeg har hatt den samme pennen å forholde meg til i 7 dager nå siden jeg har så lav dose :)

Ah, takk! Da blir det jo et lett regnestykke, hehe. En sprøyte på 3 dager. Greit å ikke samle like mye avfall/tomme sprøyter også.

Hva gjør dere på søndager? :)

Ehm, nå er jeg litt usikker her om jeg har fått i meg alt eller ei. Hadde en Gonal-F penn på 900IE, etter mine beregninger så skulle det vært igjen 87,5 ie i denne dosen og var klar for å måtte skifte til ny pen for å få det resterende i meg. Jeg trakk den opp til 112,5 som er dosen min og satte den i magen, men den stoppet aldri og det kan virke som jeg fikk i meg hele dosen på 112,5? Kan det stemme at det er litt mer enn 900IE i denne pennen?
Ja, det er mer i pennene enn det som står på. Om du fikk 0 i vinduet, så har du fått hele dosen.

Hva gjør dere på søndager? :)
Det spørs på humøret :) Enten total sofa dag, eller kjempe effektiv og rydder og vasker huset! Mens idag er jeg forkjølet så da er det sofa og snørr papir dag :grumpy:

Det spørs på humøret :) Enten total sofa dag, eller kjempe effektiv og rydder og vasker huset! Mens idag er jeg forkjølet så da er det sofa og snørr papir dag :grumpy:

Åh, nei huff :(
Stakkars!
Ønsker deg riktig god bedring!

Vært en rolig søndag. Har vært hjemme og ute i det fine været. Gått en tur med mannen. Laget og spist middag. Nå sitter jeg å gjør ferdig en matteinnlevering som skal leveres i kveld.

Jeg holder på å male, men kroppen min innhenter meg stadig vekk. Så det går saaakte.
Ikke malt på ei uke nå. Så må snart komme i gang igjen.

2. Dag etter innsett her.. Tar 5mg prednisolon denne runden, det gjør meg litt ekstra spent.. Vasket litt i dag og er såå klar for påskeferie! Måtte dagene fly frem til testdag!
Da jeg og mannen har gått inn en dum avtale om å ikke teste før testdag:hilarious:

Må huske å dra innom apoteket å hente medisinen jeg har bestilt, har gått i ett hele uka, så håper å komme meg innom i morgen før apoteket stenger

Dere som har brukt/bruker crinone, når på døgnet tar dere den? Jeg skal ta den to ganger om dagen morgen og ettermiddag (står det visst), men jeg har tatt den 9 og 21, er det innafor? Og er det noe slingrinsmonn? Glemte helt å spørre i dag :p

Dere som har brukt/bruker crinone, når på døgnet tar dere den? Jeg skal ta den to ganger om dagen morgen og ettermiddag (står det visst), men jeg har tatt den 9 og 21, er det innafor? Og er det noe slingrinsmonn? Glemte helt å spørre i dag :p
Jeg tok de sjelden på samme tid. Men det var fordi jeg ikke turde å gå tur i mørket :P
Skal være aktiv i 30 minutt etter innsetting. Så da gikk jeg alltid tur.

Jeg tok de sjelden på samme tid. Men det var fordi jeg ikke turde å gå tur i mørket :p
Skal være aktiv i 30 minutt etter innsetting. Så da gikk jeg alltid tur.

Blei brått veldig usikker her, da ei venninne hadde fått beskjed at det var viktig den ble tatt morgen og ettermiddag, nå er jeg redd jeg har ødelagt hele greia her :p

Blei brått veldig usikker her, da ei venninne hadde fått beskjed at det var viktig den ble tatt morgen og ettermiddag, nå er jeg redd jeg har ødelagt hele greia her :p
Jeg fikk ikke beskjed om noe sånn, bare at det var viktig å være aktiv i en halvtimes tid etter å satt de inn :)
Så ble ofte til at jeg satte kveldsdosen ved 17-18 tida og morgendosa i 9 tida. Regner med at det blir det i mai også.
Men skal teste Lutinus denne gangen.

Når på dagen tar dere Gonal-f? Er det best å ta den før jobb, etter jobb eller når man skal legge seg?

Jeg tok den 20:30 hver kveld for da var jeg sikker på at jeg var hjemme fra kveldsmøter på jobb :)

Riksen sier mellom 15 og 21 :) Så jeg tar den 18.00

Back
Topp