* Skravletråd - assistert befruktning *

Dere andre som har hatt fryseforsøk med innsett av blasto, hvor mange dager etterpå har dere fått testdag ? Jeg satt inn for en uke siden i morgen (27/8), men har ikke testdag før 12.09. Er det vanlig med 16 dager ? Det virker så fryktelig lenge til...
Jeg satte inn 5-dagers og hadde testdag 9 dager etter.

Jeg var hos legen i går og han ville henvise oss til utredning på Riksen! Vi har prøvd i «bare» 10 mnd, men forholdene etter EXU i juni gjør oss visst veldig aktuelle for IVF, mente gyn.

Tok blodprøver på CD3 i går, og skal ta ennå en prøve på CD21. Mannen skal også sende inn blodprøve og sædprøve.

Hvordan er veien herfra? Klarer ikke helt å lese meg opp. Vi fikk beskjed om at vi kan fortsette å prøve på egenhånd så lenge, og det er sånn sett litt godt å ha IVF i bakhånd dersom det ikke går veien på gamlemåten. Den egglederen jeg har igjen skal sjekkes med kontrastvæske, men gyn ville vente og ta det om et par måneder. Jeg hadde en corpus luteum på høyre eggstokk, som også var der da jeg ble operert i juni - det bekymrer meg litt at den fortsatt er like stor...

Hjelpe meg for en vei man skal gå for å nå barnedrømmen altså.

Henvisningen for IVF ble sendt for 3 uker siden - jeg er utålmodig.... Var den siste i rekka til å få utdelt tålmodighet :p

Tålmodighet trengs det myyye av :hilarious:

Jeg måtte opp 6 på en lørdag. Er oppe og tar nesespray hver dag klokka 6, men nå må jeg opp.
Har kontrolltime på Riksen klokka 9...

Henvisningen for IVF ble sendt for 3 uker siden - jeg er utålmodig.... Var den siste i rekka til å få utdelt tålmodighet :p

Tålmodighet trengs ja, vi skal på utredning 8. november og få sendt avgårde en søknad til PGD-nemnda fortest mulig etter det. De har tre mnd behandlingstid, så vi vet i feb-mars om vi i det hele tatt får det innvilget:)

Plutselig er livmortappen gjemt seg langt oppe, og er ganske hard.
Den pleier å være veldig langt nede og stor og myk. :woot:
Er det noen som vet om dette betyr noe!? Er 10dpo idag. :help:Heartred

:anyone

Hei :)
Var her inne en liten tur i februar, men nå er jeg tilbake.

Vi startet prøvingen i september 2016. Fant ut i april ‘17 at jeg har pcos, og mannen min har litt redusert sædkvalitet, men den skal være god nok til å gjøre meg gravid.

Har gått noen runder på Clomifen, en enkel og 4(5?) doble.

Vi sendte henvisning til ivf i januar, og fikk time til forsamtale 6. mars. Dagen før samtalen bestemte jeg meg for å ta en test, bare så jeg kunne si på Ullevål at den var negativ. Det var den altså ikke. Sa ingenting om dette på sykehuset.
I april mistet vi dessverre spiren i MA (uke11), og jeg måtte til utskraping. Ble enig med gyn om å prøve på egenhånd frem til september, før vi evt skulle sende ny henvisning til ivf.

Som dere sikkert skjønner, har det ikke skjedd noe på denne tiden, og vi skal sende ny henvisning ved neste time hos gyn (venter på time i posten).

Leste også at noen her måtte ta vaksine mot Rubella før de fikk starte sitt ivf-forsøk. Da regner jeg med at jeg også må det, da jeg har fått beskjed om at jeg ikke har antistoffer mot Rubella.

Beklager langt innlegg.

Håper alle får en fin helg :D

Hodet er så rart noen ganger. Sovnet på sofaen med hodepine idag, og drømte at jeg hadde fått resepter i posten fra Karolinska. Også skulle mannen av en eller annen grunn kjøre fra Bergen til Karolinska i Stockholm med noen prøver. Våknet litt forvirret og var glad for at stoffet i sofaen ikke var revnet, drømte nemlig det også:joyful:

Hodet er så rart noen ganger. Sovnet på sofaen med hodepine idag, og drømte at jeg hadde fått resepter i posten fra Karolinska. Også skulle mannen av en eller annen grunn kjøre fra Bergen til Karolinska i Stockholm med noen prøver. Våknet litt forvirret og var glad for at stoffet i sofaen ikke var revnet, drømte nemlig det også:joyful:

[emoji23]

Tror vi sto side om side i den rekka :hilarious: Her ble henvisning sendt for halvannen uke siden, og jeg er passe utålmodig selv :nailbiting:

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er utålmodig! Håper virkelig det dukker opp en time i posten snart, da har man noe å forholde seg til.

Har fått en blekke med rekvisisjoner til blodprøver både for meg og mannen. Kan disse taes hvor som helst og når som helst før timen på Haukeland? Står ingenting om når de skal taes, bare at de må være tatt når vi kommer. Jeg er på det sykehuset støtt så kan fikse det der, men for mannen sin del er det lettere å stikke innom legekontoret en dag det passer.

Nå fikk jeg endelig beskjed om hvor mange egg som havnet i fryseren!

Av 21 var 16 normalt befruktet men 9 av de gode nok for å fryses!

9 gullegg på frys ❤️

Nå fikk jeg endelig beskjed om hvor mange egg som havnet i fryseren!

Av 21 var 16 normalt befruktet men 9 av de gode nok for å fryses!

9 gullegg på frys [emoji173]️

Det er jo heeelt knall!!! Gratulerer[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Back
Topp