* Skravletråd - assistert befruktning *

Spesielt morsomt er det når de mener termin skal settes etter unnfagelse på innsettelsesdagen :p

Jepp[emoji85][emoji85] helt enig med du!!!

Har dere fått testet mannen? Her var det normal syklus og positive EL-tester hver måned i et drøyt år, men da mannen testet ble det plutselig veldig opplagt hvorfor det ikke hadde skjedd noe mer :(

Hvis de likevel ikke finner noe så har dere vel uansett blitt henvist, og da blir dere vel bare satt i gruppen med "uforklarlig barnløse" og får en plass i køen. Håper det ordner seg for dere :)

Ikke fått tatt fullstendig analyse av svømmerene pga en en helsetest han måtte ta før de ville gjøre det. Men var vist mye liv der når legen så på det i mikroskop. Tipper de tar ny fullstendig analyse på samtalen og ul av meg før vi snakker med legen. Jeg håper jo at de ikke ber oss teste pergo å masse annet lenge så ivf ikke starter før om 1 år for eksempel. Vi har prøvd i over 2 år alt med 1 MA. Jeg er straks 31 så føler at det haster :/ Litt tungt å ikke ane noe om hvordan videre prosess blir, da legen min ikke gjorde undersøkelse på slikt selv blir alt hos de. Har tatt blodprøvene 3 syklusdag som fertilitetsklinikken ville ha før samtalen. Er så spent på hva som vil skje, ventet så lenge! Tenker på det daglig [emoji43]

Hmm, når er det vanlig å få mensen på spray? Sånn cirka når man venter mensen? eller hvordan er det?
Forrige gang fikk jeg mensen ca dag 10, men denne gangen fikk jeg ikke før dag 15...

Forrige gang fikk jeg mensen ca dag 10, men denne gangen fikk jeg ikke før dag 15...

Da kan jeg senke skuldra. Er på dag sju i dag, eller seks. Begynte på tirsdag. Men ingen mensen.
Men den er venta i morgen, sånn EL og syklusmessig denne måneden. Så er bare å vente.

Da kan jeg senke skuldra. Er på dag sju i dag, eller seks. Begynte på tirsdag. Men ingen mensen.
Men den er venta i morgen, sånn EL og syklusmessig denne måneden. Så er bare å vente.
Mange opplever at mens blir senere enn normal syklus, så du kan bare senke skuldrene ;)

Mange opplever at mens blir senere enn normal syklus, så du kan bare senke skuldrene ;)

Da senker jeg dem, og håper at den er over til neste tirsdag, dumt å ha den på kontroll :)

Da senker jeg dem, og håper at den er over til neste tirsdag, dumt å ha den på kontroll :)
Jeg hadde skikkelig mens første kontroll denne gangen.. De som jobber der bryr seg heldighvis ikke om det selvom det ikke er så gøy å sitte i stolen med full blødning... :P

Jeg hadde skikkelig mens første kontroll denne gangen.. De som jobber der bryr seg heldighvis ikke om det selvom det ikke er så gøy å sitte i stolen med full blødning... :p

Håper jeg slipper unna det, for det høres ikke heeelt morsomt ut :arghh: Blir fort litt klin for dem å rydde opp i da :rolleyes:
Får håpe den kommer snart nå. Men ikke merka noe til den enda.

Kjeder meg jeg... Kjæresten er borte til onsdag kveld... Og jeg sitter nå her jeg da :rolleyes:

Spesielt morsomt er det når de mener termin skal settes etter unnfagelse på innsettelsesdagen :p

Setter de termin etter det? Jeg hører jo til St.Olavs, men tar alt av undersøkelser etc på hjemstedet/nabobyen. Og gyn her tar utgangspunkt i at egget er 5 dager når det blir satt inn, så terminen blir deretter.. Så alltid fått samme termin som oppgitt på ivf kalkulatorer + 3 dager, siden vi i Norge teller 40+3 :p

Setter de termin etter det? Jeg hører jo til St.Olavs, men tar alt av undersøkelser etc på hjemstedet/nabobyen. Og gyn her tar utgangspunkt i at egget er 5 dager når det blir satt inn, så terminen blir deretter.. Så alltid fått samme termin som oppgitt på ivf kalkulatorer + 3 dager, siden vi i Norge teller 40+3 :p
I St Olavs øyne så er du fem dager kortere på vei, de bruker innsettsdag som befruktning. Vi har hatt våre diskusjoner på det der :p Men, det er ikke egentlig så nøye, så lenge gynekologen din bruker "rett" termin eller du oppgir rett termin til lege/jordmor så betyr det ikke noe at St Olavs mener noe annet :)

Kjenner Til den følelsen :p blir fort tomt :hilarious:
Veldig tom også. Fire netter har han vært borte på ei uke nå.
Men heldigvis ikke flere jobbreiser før oktober nå :)

Veldig tom også. Fire netter har han vært borte på ei uke nå.
Men heldigvis ikke flere jobbreiser før oktober nå :)
Blir kjekt og ha han hjemme da..
meg og samboer har nesten vært for mye sammen den siste mnd :hilarious:
Kjente det faktisk var litt godt og ha en dag helt alene , selv om det alikevell ble veldig tomt :p

Blir kjekt og ha han hjemme da..
meg og samboer har nesten vært for mye sammen den siste mnd :hilarious:
Kjente det faktisk var litt godt og ha en dag helt alene , selv om det alikevell ble veldig tomt :p

I oktober kommer jeg vel knapt til å se min, for da skal han rundt i hele Norge :rolleyes:
Så det blir en lang måned tenker jeg. Men men, han må jo gjøre jobben sin. Så får jeg, forhåpentligvis, sitte hjemme å ruge jeg da :)

I oktober kommer jeg vel knapt til å se min, for da skal han rundt i hele Norge :rolleyes:
Så det blir en lang måned tenker jeg. Men men, han må jo gjøre jobben sin. Så får jeg, forhåpentligvis, sitte hjemme å ruge jeg da :)
Ja du skal være ruger til da :D det skal vi begge to :p :smiley-angelic001

Ja du skal være ruger til da :D det skal vi begge to :p :smiley-angelic001
Eneste som kan ødelegge for det, er for dårlige egg, ELLER overstimulering, men det får ikke lov til å skje, jeg SKAL ruge jeg! :smug:

Hei :smiley-bounce012 sniker meg inn på dette forumet!
Jeg skal begynne på hormoner i oktober og da forhåpentligvis uttak/innsett i november pga lang protokoll. Holder til i Porsgrunn men bor i Østfold.

Har vært prøver siden april 2017, men oppsøkte lege når vi hadde vært prøvere uten hell i ca 10 måneder. Ble henvist med en gang til gyn og fikk månedlig oppfølgning her med ultralyd og Letrozol. Vi var inne til samtale i mai i Porsgrunn men siden alt så normalt ut ble vi anbefalte å vente minst 1 år til før vi gikk videre med IVF.
Ble henvist til laparoskopi og opererte i august. Her viste det seg at begge mine eggledere er tette og arrvevet ødelagt for å ta opp egg.
Nå er det å smøre seg med tolmodiget videre! Tiden går så tregt når man venter o_O:(

Blir så trøtt av Progynovaen [emoji42]
Sovna etter jobb, ca kl.16:30 og våknet ved leggetider [emoji28] Døgnvill

Hei :smiley-bounce012 sniker meg inn på dette forumet!
Jeg skal begynne på hormoner i oktober og da forhåpentligvis uttak/innsett i november pga lang protokoll. Holder til i Porsgrunn men bor i Østfold.

Har vært prøver siden april 2017, men oppsøkte lege når vi hadde vært prøvere uten hell i ca 10 måneder. Ble henvist med en gang til gyn og fikk månedlig oppfølgning her med ultralyd og Letrozol. Vi var inne til samtale i mai i Porsgrunn men siden alt så normalt ut ble vi anbefalte å vente minst 1 år til før vi gikk videre med IVF.
Ble henvist til laparoskopi og opererte i august. Her viste det seg at begge mine eggledere er tette og arrvevet ødelagt for å ta opp egg.
Nå er det å smøre seg med tolmodiget videre! Tiden går så tregt når man venter o_O:(

Det føles som om tiden går veldig tregt når man venter jaa! De er en artig gjeng i Porsgrunn! Masse lykke til i oktober, plutselig er vi der! [emoji1374]

Back
Topp