* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg vurderer sterkt å ringe Riksen i morgen, å forhøre meg om PCOS og spray, om det er lurt/ ikke lurt.
Siden det er flere her inne som har fått beskjed om å ikke ta det likevel.
Bare ringe for å forhøre meg om det.

Noen av dere som har vært sykemeldt i perioden ved innsett? Isåfall hvor lenge, og hva sa dere grunnen var når folk spurte?[emoji173]️
Forrige runde bad jeg sjefen min om å si at jeg hadde en ukes ferie, men denne gangen sier hun nok bare at jeg er syk tenker jeg. Synes det var Ok å fortelle sjefen, men har ikke behov for at alle andre på jobb skal vite det. Jeg er egentlig åpen om det ovenfor andre, men synes det er så godt at jobben på en måte er et «fristed» hvor man ikke
blir spurt om hvordan det går, og bare kan prøve å fokusere på jobb.

Noen av dere som har vært sykemeldt i perioden ved innsett? Isåfall hvor lenge, og hva sa dere grunnen var når folk spurte?[emoji173]️
Jeg får så sterke bivirkninger på hormoner at jeg blir 100% sykemeldt fra sprøytestart og gjennom hele prosessen.
Hvis noen spør så sier jeg bare at det var legens ordre. Sjefen min var sånn passe forståelsesfull da jeg ble sykemeldt i januar, men ble ganske glad da han hørte det var svangerskapsrelatert. Da jeg deretter ikke dukket opp på et halvt år, og da uten kul på magen, så var han ekstra hyggelig da jeg sa jeg var sykemeldt igjen. Så sånn sett er det ganske trivelig. Men har hatt andre kollegaer som har spurt og gravd en del, og det bare overser jeg og sier at jeg var syk.

Hva gjør dere i dag da jenter?
Jeg befinner meg i tomrommet mellom "frisk og rask" og "hormonene prøver å ta livet mitt", så mer som en "kjenner at kroppen ikke er fornøyd, men har fremdeles lyst til å gjøre ting, bare at jeg gidder ikke..." :p

Last edited:
Jeg venter på at klokka skal bli veterinærtime med katta, sprøyte hver måned...
Også er jeg alene hjemme til fredag kveld, og kjeder meg allerede, blir lange dager.

Men det jeg driver meg om dagen, utenom å male ett soverom, er å lage julegaver
Snapchat-363049182.jpg

Jeg venter på at klokka skal bli veterinærtime med katta, sprøyte hver måned...
Også er jeg alene hjemme til fredag kveld, og kjeder meg allerede, blir lange dager.

Hva synes Pus om veterinær? Min hater fremmede, så vi prøver å unngå det så lenge vi kan.
Men han skulle nok vært på en årlig sjekk :(

Hva synes Pus om veterinær? Min hater fremmede, så vi prøver å unngå det så lenge vi kan.
Men han skulle nok vært på en årlig sjekk :(

Stakkars Rabalder, har kronisk blærekatarr og har vært der hver måned i snart fire år eller noe sånn.
Han sitter i framsete ved siden av i bilen, og jeg bærer han på armen inn, han sitter på fanget til han blir ropt inn, og sitter pent på benken mens de stikker. Får sååå mye skryt av han :)
Forrige måned hadde vi med alle tre, alle fikk vaksine og sjekk. Alle like flinke, nesten. Det er litt mer fart i jentene, særlig hun eldste. ADHD pus...:rolleyes:

Åh så pent! Så flink du er :D

Jeg har brodert julegaver i tre år nå, men broderer ikke noe fra jul til over sommeren, da er jeg drittlei :rolleyes: :hilarious:
Dette er til bestefaren min. Det er ikke så lett å kjøpe gaver til disse mannfølka som har alt. Også har han flytta i omsorgsbolig for eldre, og da har han ikke så stor plass til nips. Han kvitta seg med det meste da han flytta fra huset. Så dumt å kjøpe så mye nytt, så da er det koselig å lage noe.

Stakkars Rabalder, har kronisk blærekatarr og har vært der hver måned i snart fire år eller noe sånn.
Han sitter i framsete ved siden av i bilen, og jeg bærer han på armen inn, han sitter på fanget til han blir ropt inn, og sitter pent på benken mens de stikker. Får sååå mye skryt av han :)
Forrige måned hadde vi med alle tre, alle fikk vaksine og sjekk. Alle like flinke, nesten. Det er litt mer fart i jentene, særlig hun eldste. ADHD pus...:rolleyes:
Her er det total angst hvis reiseburet kommer fram :rolleyes:
Han oppfører seg forsåvidt pent hos veterinæren, men det er fordi han er livredd og apatisk..
Har en evig indre diskusjon på om det er best å bare droppe det..

Her er det total angst hvis reiseburet kommer fram :rolleyes:
Han oppfører seg forsåvidt pent hos veterinæren, men det er fordi han er livredd og apatisk..
Har en evig indre diskusjon på om det er best å bare droppe det..

Disse er vant til å ha buret som soveplass, så det gjør de ingenting, men liker seg ikke i bur i bilen. Så det har jeg droppa.
Alle har sele til bil :)

Men de har vært med fra de var små på kjøretur, så heldigvis er de ganske greie og snille :)

Disse er vant til å ha buret som soveplass, så det gjør de ingenting, men liker seg ikke i bur i bilen. Så det har jeg droppa.
Alle har sele til bil :)

Men de har vært med fra de var små på kjøretur, så heldigvis er de ganske greie og snille :)
Hehe, min sover i senga med meg :p
Han her kom fra dyrebeskyttelsen og har nok blitt sterkt mishandlet de første månedene av sitt liv, for han er veldig redd for mennesker. Bare meg han faktisk ser ut til å like, og han aksepterer samboer. Ellers er det lite begeistring.. Så vi kjører bil med ujevne mellomrom, men han liker det ikke :(

Hehe, min sover i senga med meg :p
Han her kom fra dyrebeskyttelsen og har nok blitt sterkt mishandlet de første månedene av sitt liv, for han er veldig redd for mennesker. Bare meg han faktisk ser ut til å like, og han aksepterer samboer. Ellers er det lite begeistring.. Så vi kjører bil med ujevne mellomrom, men han liker det ikke :(

Her kom første i hus, 6 uker gammel, andre 4 måneder og siste 3 uker. Så her har de fått opplæring fra dag en.
Både i mennesker, bæring, bil og sele. Men minste er redd for mennesker, så der har vi litt trøbbel.
Men men, hun er glad i samboeren og meg :) Og det er jo det mest viktige.

Nå må jeg reise avgårde med han.

Her kom første i hus, 6 uker gammel, andre 4 måneder og siste 3 uker. Så her har de fått opplæring fra dag en.
Både i mennesker, bæring, bil og sele. Men minste er redd for mennesker, så der har vi litt trøbbel.
Men men, hun er glad i samboeren og meg :) Og det er jo det mest viktige.

Nå må jeg reise avgårde med han.
Oi, det var ikke gamle dyrene! Hvordan taklet de å bli adskilt fra mor så tidlig? Og hvordan gjorde du det med mat?

Min var ca 4,5 måneder da han kom, ble funnet ute med mor og søsken da han var ca 3 måneder. Ingen vet nøyaktig. Men han er livredd. Det er mye bedre nå, men det har tatt laaaaang tid. Så vi lærer fremdeles :)

Lykke til hos dyrlegen :)

Hva gjør dere i dag da jenter?
Jeg befinner meg i tomrommet mellom "frisk og rask" og "hormonene prøver å ta livet mitt", så. Er som en "kjenner at kroppen ikke er fornøyd, men har fremdeles lyst til å gjøre ting, bare at jeg gidder ikke..." :p
Vet så godt det der tomrommet der! Lurer på når jeg skal bestille meg legetime for å bli sykmeldt og hvor mye sykmeldt jeg trenger å være denne gangen.. ellers går livet sin vante gang her, hverdagen flyr av gårde. Helgene også!

Vet så godt det der tomrommet der! Lurer på når jeg skal bestille meg legetime for å bli sykmeldt og hvor mye sykmeldt jeg trenger å være denne gangen.. ellers går livet sin vante gang her, hverdagen flyr av gårde. Helgene også!
Jeg ville gjort det, ingen vits å kjøre kroppen for hardt før IVF, det er hardt nok i seg selv..
Jeg endte opp med 6 måneder sist, håper det ikke blir like lenge denne gangen :)

Jeg ville gjort det, ingen vits å kjøre kroppen for hardt før IVF, det er hardt nok i seg selv..
Jeg endte opp med 6 måneder sist, håper det ikke blir like lenge denne gangen :)
Ja du sier noe der. Burde jo egentlig lade litt opp før runden nå, men har bare ikke kjent for å dra til legen før nå. Bestiller time snarest tenker jeg.

Ja du sier noe der. Burde jo egentlig lade litt opp før runden nå, men har bare ikke kjent for å dra til legen før nå. Bestiller time snarest tenker jeg.
Gjør det :)
Jeg har en ganske sterk arbeidsmoral, og mener generelt at mange er for raske når de ber om sykemelding, men så ødelagt som det går an å bli av IVF så har jeg endret mening der hvertfall. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å jobbe mens de stimulerer, eller i tiden etterpå, det gjør så vondt og alt er så fælt :p

Her er jeg på dag 9 med spray, men maler tiden bort. Malerier :)

Tiden går forsåvidt fort, men etter forrige innsett, gikk tiden uteolig sakte :p

Har også høns, pluss klekking de nermeste dagene :D

Back
Topp