* Skravletråd - assistert befruktning *

Oi, det var ikke gamle dyrene! Hvordan taklet de å bli adskilt fra mor så tidlig? Og hvordan gjorde du det med mat?

Min var ca 4,5 måneder da han kom, ble funnet ute med mor og søsken da han var ca 3 måneder. Ingen vet nøyaktig. Men han er livredd. Det er mye bedre nå, men det har tatt laaaaang tid. Så vi lærer fremdeles :)

Lykke til hos dyrlegen :)
Vi hadde en så liten en gang, han var bare noen dager da vi fant han, forlatt av oppdretter, han ble håndmatet med spesialflaske og vi måtte gnikke han bak for å få i gang magen.. han vaks opp mellom puppene på folk for at han skulle holde varmen

Oi, det var ikke gamle dyrene! Hvordan taklet de å bli adskilt fra mor så tidlig? Og hvordan gjorde du det med mat?

Min var ca 4,5 måneder da han kom, ble funnet ute med mor og søsken da han var ca 3 måneder. Ingen vet nøyaktig. Men han er livredd. Det er mye bedre nå, men det har tatt laaaaang tid. Så vi lærer fremdeles :)

Lykke til hos dyrlegen :)

Eldstemor T var 6 uker, ble tatt far mor da mor bodde ute og var vill og ikke glad i mennesker. Så da fikk jeg henne tidlig. Hun spiste normalt og hadde ikke noe trøbbel :)

Minstemor F sin mor mista mjølka og ble syk og eieren hadde skada beinet. Så de andre fikk bare vanlig melk, så da fikk jeg ta henne med hjem med en gang. Det gikk i melkeflaske og tissehjelp døgnet rundt i noen uker. Men så verdt det <3
Hun er bare så god og glad i meg i dag.
Jeg elska å gi mat, kose og alt, hun hadde fast plass i BHn min i noen uker. Så liten og spe. Men veldig glad i mat var hun.

45037_422881102101_8251541_n.jpg

Her hadde hu nesten vært hos meg i ei snau uke :)
Som jeg savner den tida :angelic::Heartbigred

Hmm, når er det vanlig å få mensen på spray? Sånn cirka når man venter mensen? eller hvordan er det?

Hei.. rimelig fersk her inne på denne delen av forumet. Fikk vite på torsdag at ivf og icsi var eneste mulighet for oss..
Hodet spinner alle veier og mannen er helt i kjelleren da det er han som er grunnen..
Føles litt rart å skrive det her til helt :random: folk.. men samtidig bedre her enn noe annet sted.. jeg føler meg helt lost.. spesielt når mannen ikke ønsker å snakke om noe rundt det i det hele tatt..

Noen av dere som har vært sykemeldt i perioden ved innsett? Isåfall hvor lenge, og hva sa dere grunnen var når folk spurte?[emoji173]️

Jeg var kun borte fra jobb en hel dag ved uttak. Sa på jobben at jeg skulle fjerne en cyste. Var ikke sykemeldt i 3 dager som er vanlig fra uttak til innsett og har ikke vært borte en dag så langt i svangerskapet. Er 7 mnd på vei nå og har vært veldig heldig med formen [emoji4]

Hei.. rimelig fersk her inne på denne delen av forumet. Fikk vite på torsdag at ivf og icsi var eneste mulighet for oss..
Hodet spinner alle veier og mannen er helt i kjelleren da det er han som er grunnen..
Føles litt rart å skrive det her til helt :random: folk.. men samtidig bedre her enn noe annet sted.. jeg føler meg helt lost.. spesielt når mannen ikke ønsker å snakke om noe rundt det i det hele tatt..

Her er det jeg som er problemet. Men jeg er her inne av helt samme grunne som du er :)
Jentene her inne er helt fantastiske. Velkommen hit :)
Jeg er ganske fersk her inne selv.

Lykke til :) Dere er søkt ?

Her er det jeg som er problemet. Men jeg er her inne av helt samme grunne som du er :)
Jentene her inne er helt fantastiske. Velkommen hit :)
Jeg er ganske fersk her inne selv.

Lykke til :) Dere er søkt ?

Takk takk. Helt topp at det fins et sted som dette.

Vi var på hausken på torsdag til undersøkelse. Så det er ganske ferskt for oss.. Skal til legen på tirsdag for er vel han som må søke oss videre i det offentlige? Jeg er egentlig ikke inn i rutiner på dette i det heeele tatt.

Takk takk. Helt topp at det fins et sted som dette.

Vi var på hausken på torsdag til undersøkelse. Så det er ganske ferskt for oss.. Skal til legen på tirsdag for er vel han som må søke oss videre i det offentlige? Jeg er egentlig ikke inn i rutiner på dette i det heeele tatt.

Jeg tok det via gynekolog, men er flere veier inn :)

Spennende tider for dere. Kan jeg spørre hvilken klinikk dere tilhører? Jeg tilhører Rikshospitalet :)

Jeg tok det via gynekolog, men er flere veier inn :)

Spennende tider for dere. Kan jeg spørre hvilken klinikk dere tilhører? Jeg tilhører Rikshospitalet :)

Vel det blir vel sykehuset i telemark / porsgrunn.. vi bor i kristiansand.
Ja spennende tider men helt forferdelig i disse dager.. mannen har ikke snakka med meg siden vi fikk vite hvor problemet vårt lå.. han vil rett å slett ikke snakke om noe ..

Ja spennende tider men helt forferdelig i disse dager.. mannen har ikke snakka med meg siden vi fikk vite hvor problemet vårt lå.. han vil rett å slett ikke snakke om noe ..

Det går nok over :) Her var jeg åpen fra dag en. At jeg nok ikke kom til å kunne få barn på egenhånd :)
Men det tar litt tid å innse noe sånn.

Jeg var prøver med en før, som viste seg å så og si være steril. Og han og ble overraska, for trodde det bare var meg.
Men etter ei stund, så gikk det over. Det er veldig, veldig bra, at det finnes hjelp for oss som trenger det :)

Vi hører til Riksen, for vi bor cirka en times biltur unna, på andre sida enn Porsgrunn.
Så tok det nærmeste.

Men nå er det natta her :)

Mannlig faktor her og, og det hadde ingen av oss trudd, hvertfall ikke mannnen. Han nekta lenge, og skulle hvertfall ikke teste seg.. Selv ikke da mine prøver var normale gang på gang. Han ble ganske sjokkert da legen insisterte, og hans resultater ikke var all verden. Det tok litt tid før han aksepterte det, men det kom seg etterhvert. Han innså til slutt at det faktum at han må runke i en kopp ikke det helt store sammenlignet med det jeg må gjennom, så da sluttet han å synes synd i seg selv. Det vil nok gå seg til for din mann og, det tar bare litt tid :)

Dere andre som har hatt fryseforsøk med innsett av blasto, hvor mange dager etterpå har dere fått testdag ? Jeg satt inn for en uke siden i morgen (27/8), men har ikke testdag før 12.09. Er det vanlig med 16 dager ? Det virker så fryktelig lenge til...

Dere andre som har hatt fryseforsøk med innsett av blasto, hvor mange dager etterpå har dere fått testdag ? Jeg satt inn for en uke siden i morgen (27/8), men har ikke testdag før 12.09. Er det vanlig med 16 dager ? Det virker så fryktelig lenge til...
St Olavs har testdag 14 dager etter innsett uavhengig av hva du setter inn :)

St Olavs har testdag 14 dager etter innsett uavhengig av hva du setter inn :)

Signerer denne!! Alltid 14 dager etter innsett! Helt tullete når man setter inn blasto!!

Venter på forsamtale om 2 uker å er så utolmodig, om de ikke finner noe åpenbart sviktende på prøvene våre, hva prøver de ut først da? For da vil de vel ikke gi oss ivf med en gang? Har normal syklus og får positive el-tester.

Signerer denne!! Alltid 14 dager etter innsett! Helt tullete når man setter inn blasto!!
Spesielt morsomt er det når de mener termin skal settes etter unnfagelse på innsettelsesdagen :p

Venter på forsamtale om 2 uker å er så utolmodig, om de ikke finner noe åpenbart sviktende på prøvene våre, hva prøver de ut først da? For da vil de vel ikke gi oss ivf med en gang? Har normal syklus og får positive el-tester.
Har dere fått testet mannen? Her var det normal syklus og positive EL-tester hver måned i et drøyt år, men da mannen testet ble det plutselig veldig opplagt hvorfor det ikke hadde skjedd noe mer :(

Hvis de likevel ikke finner noe så har dere vel uansett blitt henvist, og da blir dere vel bare satt i gruppen med "uforklarlig barnløse" og får en plass i køen. Håper det ordner seg for dere :)

Back
Topp