* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg tok Gonapeptyl i september, i stedet for Ovitrelle. Fikk ut 27 egg på uttak, så hadde nok stått i stor fare for å bli dårlig av overstimulering om de hadde latt meg ta Ovitrelle. Den inneholder HCG, som kan utløse overstimulering. Det gjør ikke Gonapeptyl.
Ulempen er jo selvfølgelig at siden Gonapeptyl ikke inneholder HCG, så utelukkes jo innsett av ferskt embryo - altså blir det totalfrys. Jeg har fått fem på frys etter uttaket, og gleder meg til første innsett i november. :)
Takk for svar! :)
De sa ikke at det ble totalfrys på meg? Og utelukket ikke at det ble innsett neste syklus.
De skulle gi meg eggløsningssprøyte på mandag og mest sannsynlig ble det innsett på torsdag for vår del?
Ææh nå blir jeg litt bekymret her kjenner jeg :bored:

De sa ikke at det ble totalfrys på meg? Og utelukket ikke at det ble innsett neste syklus.
De skulle gi meg eggløsningssprøyte på mandag og mest sannsynlig ble det innsett på torsdag for vår del?
Jeg fikk i alle fall beskjed av sykehuset om at Gonapeptyl gjør at forholdene i livmor ikke er klar for innsett i samme syklus som uttaket. Derfor totalfrys, og innsett i en annen syklus. Skal de gi deg Ovitrelle på uttaksdag? Det er nok det som evt gjør at de kan sette inn fersk da, siden du da får tilført den hcgen du trenger før innsett. :)

Får du gonapeptyl så blir det vel totalfrys ja! Etter hva jeg vet om den så ødelegger den slimhinna og man kan ikke sette inn! Da kan du jo evt sikkert sette inn neste syklus som de sier[emoji5]

Får du Ovitrelle på mandag, så kan du sette inn om de mener at du ikke er overstimulert eller er i fare for å bli det!

Du har helt rett.. det begynner sånn smått i gå opp for han.. og mest av alt ser han lys i enden av tunellen nå.. den var heelt mørk og nesten murt igjen når han fikk beskjeden.
Idag fikk vi innkalling til sykehuset i Porsgrunn 12nov. Syns det gikk raskt mtp at henvisning ble sendt for rett over ei uke siden spennende tider i møte nå. Ting kan egentlig ikke gå fort nok!
Det er selvfølgelig et sjokk, man trenger gjerne litt tid :)
Bra han kommer seg, så får vi håpe at dere lykkes :)
Det er uendelig mye venting i IVF, så flott at dere slapp ekstra venting før oppstart :)

Det er selvfølgelig et sjokk, man trenger gjerne litt tid :)
Bra han kommer seg, så får vi håpe at dere lykkes :)
Det er uendelig mye venting i IVF, så flott at dere slapp ekstra venting før oppstart :)

Ja nå håper vi bare tiden flyr avsted og at vi kommer i gang.
Uendelig mye venting ja.. vente på tr så man kan dra å ta blodprøver.. vente på forsamtale og såå all den andre ventinga etter det ..når man virkelig er i gang liksom..

Etter kontroll nr 2 i dag så har eggposene vokst og flere har kommet til. I kveld kl 21:30 blir ovitrelle satt sammen med klexane. Uttak er onsdags morgen. Kjenner jeg gruer meg nå. Den lange veien hvor en jakter på positiv test :P

Hei, jente på 28 her, vi har prøvd noen år nå uten at det har skjedd noe, hatt all utredning, de finner ikke noe galt med oss, har også hatt 4 mnd letrozol uten hell. Så nå er vi klare for p prøve inseminasjon(FSP) , men jeg lurer på prisen dersom man ikke vil bruke det som et forsøk og om noen har erfaringer/ gode historier med dette?
Takk på forhånd for svar ... begynner p blir ganske nedfor nå etter så mange år uten hell. Vi er i program på klinikken der.

Etter kontroll nr 2 i dag så har eggposene vokst og flere har kommet til. I kveld kl 21:30 blir ovitrelle satt sammen med klexane. Uttak er onsdags morgen. Kjenner jeg gruer meg nå. Den lange veien hvor en jakter på positiv test :p
Jeg synes de dagene har gått fort jeg, helt overraska at det er blodprøve i morgen alt :wideyed:

Det gikk bra å ta el sprøyta. I morgen er det uttak. Gruer meg litt og spent.
Gratulerer med fullført :) Lykke til i morgen :)

Her er det blodprøva i morgen, og jeg er og superspent...

Trodde det var uttak i dag! Masse lykke til i morgen:happy: krysser fingrene for masse fine gullegg!
Ikke lett å følge med når vi er så mange :)
Tusen takk. Det er bare en time til vi drar hjemme fra :P

Ikke lett å følge med når vi er så mange :)
Tusen takk. Det er bare en time til vi drar hjemme fra :p
Lykke til i dag :) Jeg drar også om en time, for å finne toget.

Back
Topp