* Skravletråd - assistert befruktning *

Ikke så lenge til jul nå :-)

Allerede julepynt og juleting i butikkene og noen har satt ut lys, det synes jeg er for tidlig, blir jo lei før julen kommer :-(

Men tenkte å begynne med julegaver snart da vi begge har stor familie og mange å kjøpe til, blir så dyrt å ta alt på en lønning, noen andre som har begynt?:-)
Ja jeg begynt så smått! Ifjor var jeg ferdig i september og var temmelig glad for det :) kunne kose meg i juletider og eneste jeg måtte var å levere ut gaver. Så skal få kjøpt en del denne mnd også, slik at vi blir delvis ferdig før november :) desember er en hellig tid for meg, og fly i butikker da er ikke noe jeg skal gjøre :)

Hei alle sammen Jeg har ikke vært nå ivrig skriver her inne, men har vært godt å sett hva dere skriver her. Det er så herlig hvordan man støtter opp hverandre. Tenkte jeg skulle dele hva vi fikk brev om i går. Positiv hcg-prøve Alt kan jo skje enda, men må bare håpe at det går bra Fortsatt god helg til alle dere
Oi! Så fantastisk med pos hcg test!! :D Da er du GRAVID!! :D
Kan du ikke fortelle litt om deg selv? Er det første prøverørsforsøk? Hva slags behandling har du fått? Hvor mye var hcg på? Når fikk du satt inn? Hvor mange egg? Haha! Sorry alle spørsmålene, men blir jo litt nysgjerrig ;)
Alltid hyggelig å bli kjent med nye prøverørs-damer selvom vi alltid håper tiden her inne blir kort ;)
Og det virker det jo som at det blir for deg. :)

Jeg er en juleentusiast uten sidestykke og gleder meg over at julen snart er her :) Den er jo egentlig ganske kort, så jeg liker at de starter litt tidlig jeg:) Er jo bare 1,5 mnd til advent starter :) Jeg skal nok begynne å handle litt snart. Begynne på denne lønningen kanskje :)

Jeg og elsker julen over alt på jord! :) Men jeg syns faktisk kanskje at førjulstiden er den beste delen. Altså, liker ikke julelys i oktober og november. Men når desember er i gang er jeg i ekstase!
...Kanskje litt fordi jeg og sambo FORTSATT får julegavekalender av svigermor *litt flaut, men veldig koselig* ;) og fordi jeg ELSKER å finne julegaver til de jeg er glad i :)

Har ikke startet helt enda, må bikke forbi min egen bursdag først ;) Men i november så tenker jeg julegavene begynner å bli planlagt :)

Og i år skal jeg få tak i julegardiner til kjøkkenet også!!

Oi! Så fantastisk med pos hcg test!! :D Da er du GRAVID!! :D
Kan du ikke fortelle litt om deg selv? Er det første prøverørsforsøk? Hva slags behandling har du fått? Hvor mye var hcg på? Når fikk du satt inn? Hvor mange egg? Haha! Sorry alle spørsmålene, men blir jo litt nysgjerrig ;)
Alltid hyggelig å bli kjent med nye prøverørs-damer selvom vi alltid håper tiden her inne blir kort ;)
Og det virker det jo som at det blir for deg. :)
Ja, dette er første forsøk. Vi har prøvd på vanlig vis i flere år. Vært litt uheldig med gynekologer. Så det har tatt tid. Hjelper ikke akkurat at samboern min jobber offshore. Fikk endelig tatt en laparoskopi i april. Der fant de ut at egglederne var tette, og den ene var blitt ødelagt av en tvilling. Ventet fire/fem måneder på brev fra ivf-klinikken. Må ta to fly for å komme meg til sykehuset. Begynte med Gonal-F, etterhvert tok jeg ovitrelle i tillegg, dn siste sprøyta jeg tok, to dager før egg-uthenting husker jeg ikke navnet på;p Ble hentet ut fire egg, to av dem ble befruktet. Satt inn to dager etter uttak.

Ja, dette er første forsøk. Vi har prøvd på vanlig vis i flere år. Vært litt uheldig med gynekologer. Så det har tatt tid. Hjelper ikke akkurat at samboern min jobber offshore. Fikk endelig tatt en laparoskopi i april. Der fant de ut at egglederne var tette, og den ene var blitt ødelagt av en tvilling. Ventet fire/fem måneder på brev fra ivf-klinikken. Må ta to fly for å komme meg til sykehuset. Begynte med Gonal-F, etterhvert tok jeg ovitrelle i tillegg, dn siste sprøyta jeg tok, to dager før egg-uthenting husker jeg ikke navnet på;p Ble hentet ut fire egg, to av dem ble befruktet. Satt inn to dager etter uttak.
Høres ut som en lang og slitsom ferd... Desverre er det ofte sånn før vi får hjelp. Godt du endelig fikk en lapraskopi og fant årsaken til at dere slet med å bli gravide.

Satt de inn begge de ferske eggene?
Dere har jo tross alt vært heldige da siden dere ble gravide på første forsøk :) Forhåpentligvis slipper dere å ta to fly igjen for nytt forsøk, for nå skal spiren(e?) sitte til Juni :)

Høres ut som en lang og slitsom ferd... Desverre er det ofte sånn før vi får hjelp. Godt du endelig fikk en lapraskopi og fant årsaken til at dere slet med å bli gravide.

Satt de inn begge de ferske eggene?
Dere har jo tross alt vært heldige da siden dere ble gravide på første forsøk :) Forhåpentligvis slipper dere å ta to fly igjen for nytt forsøk, for nå skal spiren(e?) sitte til Juni :)
Satt inn 1 egg:)Så det andre ligger på is og venter:) hehe:) Så nå håper vi bare at spiren vokser og trives:)

Ja jeg begynt så smått! Ifjor var jeg ferdig i september og var temmelig glad for det :) kunne kose meg i juletider og eneste jeg måtte var å levere ut gaver. Så skal få kjøpt en del denne mnd også, slik at vi blir delvis ferdig før november :) desember er en hellig tid for meg, og fly i butikker da er ikke noe jeg skal gjøre :)

Lurt å være ferdig tidlig, pleier å ta en koselig handletur med mamma i begynnelsen av desember å få ferdig siste rest av julegavene og så pleier vi å kjøpe oss noen fine klær til juletider :) men har ofte kjøpt alle gavene til da men går alltid med for det er tradisjon for oss:) men er heller ikke så glad i å rundt i butikkene i desember ukene da de fleste er rundt å handler. Så er jeg tupperware konsulent så det er mange som får julegaver fra tupperware fra meg :) og det er de veldig fornøyd med, så da går handelen litt fortere, begynner tidlig å se på tilbud og sånn så kjøper jeg så jeg har litt liggende :-)

Gleder meg også kjempemasse til jul og tenkte også å begynne på gaver denne lønningen. Men synes at det var i det tidligste laget å ha julelys i gatene :-P men sant som du sier, varer jo ikke så lenge, blir jo kort om den ikke skal begynne før i desember :-)
Julelys er kanskje litt tidlig ja. De kan godt vente til november og til det faktisk er litt vinter:)

Hei alle sammen Jeg har ikke vært nå ivrig skriver her inne, men har vært godt å sett hva dere skriver her. Det er så herlig hvordan man støtter opp hverandre. Tenkte jeg skulle dele hva vi fikk brev om i går. Positiv hcg-prøve Alt kan jo skje enda, men må bare håpe at det går bra Fortsatt god helg til alle dere
Ååååh, så gøy!!! Gratulerer! :D ❤ Krysser fingre og tær for at det blir en huleboer i 9 mnd! :D

Jeg og elsker julen over alt på jord! :) Men jeg syns faktisk kanskje at førjulstiden er den beste delen. Altså, liker ikke julelys i oktober og november. Men når desember er i gang er jeg i ekstase!
...Kanskje litt fordi jeg og sambo FORTSATT får julegavekalender av svigermor *litt flaut, men veldig koselig* ;) og fordi jeg ELSKER å finne julegaver til de jeg er glad i :)

Har ikke startet helt enda, må bikke forbi min egen bursdag først ;) Men i november så tenker jeg julegavene begynner å bli planlagt :)

Og i år skal jeg få tak i julegardiner til kjøkkenet også!!
Det er da ikke flaut:) Jeg får fortsatt pakkekalender av mamma :D Jeg har bursdag i november og så fort den er over så er det full guffe med julestemning!! :))

Hvor får man tatt passfoto? Vet det finnes fotobokser noen steder i Oslo , men kan ikke si jeg har sett det her i byen. Ikke har vi Japan foto el lignende her heller. På politistasjonen tar de bilder til passet , men kan kanskje ikke bare troppe opp der og spørre om å få ta bilde?;)

Hvor får man tatt passfoto? Vet det finnes fotobokser noen steder i Oslo , men kan ikke si jeg har sett det her i byen. Ikke har vi Japan foto el lignende her heller. På politistasjonen tar de bilder til passet , men kan kanskje ikke bare troppe opp der og spørre om å få ta bilde?;)
Alle fotobutikker tar tror jeg, eller så kan du google det :)

Har ikke kjøpesenter sånt? Eller var det en 90-talls greie? :))

Her er det passfotoboks på kjøpesentrene i alle fall :)

Har ikke fotoboks på senteret her lengre dessverre. Men dro innom den eneste fotobutikken i byen, betalte 400kr for å få passbilder av meg og mannen O.o så nå har jeg sendt brevet med info om oss og passbilder til Ullevål:D

Nå så jeg dette litt for sent, men på denne siden kan man søke opp fotoautomater. :) Får vite om de tar bare mynt eller kort og om de har svart/hvitt og/eller fargeprint.

http://www.speedservices.no/no/fotoautomater-no/

Det var sånn jeg fant de nærmeste oss. :p Tips til andre som titter innom hvert fall, 400 kr var dyrt! :eek: Men godt å være ferdig med det. :)

Nå så jeg dette litt for sent, men på denne siden kan man søke opp fotoautomater. :) Får vite om de tar bare mynt eller kort og om de har svart/hvitt og/eller fargeprint.

http://www.speedservices.no/no/fotoautomater-no/

Det var sånn jeg fant de nærmeste oss. :p Tips til andre som titter innom hvert fall, 400 kr var dyrt! :eek: Men godt å være ferdig med det. :)

Det var den linken jeg tenkte på i går!tror jeg husker du har lagt den ut en gang før :) Søkte opp nå og fikk ingen treff her i nærheten, så ut som Oslo var det nærmeste..
Veldig godt å være å være ferdig med det, selv om det kostet litt mer enn det jeg så for meg;)

Back
Topp