* Skravletråd - assistert befruktning *

Idag kom brevet fra Riksen med resept på synarela, oppstart 28 september og morgen og kveld, har fått kontroll på riksen 14 dager etter dette... :):):):)
Når ca kommer mensen etter oppstart nesespray? :)
NÅ ble det veldig reelt.. vi sitter bare med et stort smil begge to :)

Mener å huske mensen kom som i vanlig syklus. Det var viktig at mensen dukket opp minst 3 dager før kontroll og sprøytestart (det står vel i papirene du har fått?)

Ja nå er dere ordentlig i gang! :)
Det er en god følelse å føle at man kommer steget videre.
Plutselig sitter du og ruger vettu ;)

Mener å huske mensen kom som i vanlig syklus. Det var viktig at mensen dukket opp minst 3 dager før kontroll og sprøytestart (det står vel i papirene du har fått?)

Ja nå er dere ordentlig i gang! :)
Det er en god følelse å føle at man kommer steget videre.
Plutselig sitter du og ruger vettu ;)

Jo det står i brevet :)
Hvor lenge varer blødningen da?
Skal man blø på kontrollen liksom ?
Uvirkelig å kunne være en ruger snart

Jo det står i brevet :)
Hvor lenge varer blødningen da?
Skal man blø på kontrollen liksom ?
Uvirkelig å kunne være en ruger snart

Det var i mai for meg så husker ikke heeeelt klart, men mener jeg fikk mensen akkurat 4 dager før kontroll og da var det litt mens-spotting igjen. Ikke masse altså. Legen kommenterte at jeg hadde hatt mensen og at det var litt igjen (det så han på ultralyden).

Jeg har pleid å ha 6 dager.
Etter lapraskopien i fjor høst har jeg hatt 4-5 dager
og etter første ICSI i mai har jeg hatt 3-4 dager.
Så for min del har jeg fått kortere menstid.

Edit:
Sjekket kalenderen min nå. Jeg fikk mensen 9 oktober (CD32) og den varte til 13. Oktober. 13 oktober hadde jeg også kontroll. Så spotter jeg 2 dager til etter det. Så lenger mens enn vanlig altså. :)

Last edited:
Det var i mai for meg så husker ikke heeeelt klart, men mener jeg fikk mensen akkurat 4 dager før kontroll og da var det litt mens-spotting igjen. Ikke masse altså. Legen kommenterte at jeg hadde hatt mensen og at det var litt igjen (det så han på ultralyden).

Jeg har pleid å ha 6 dager.
Etter lapraskopien i fjor høst har jeg hatt 4-5 dager
og etter første ICSI i mai har jeg hatt 3-4 dager.
Så for min del har jeg fått kortere menstid.

Edit:
Sjekket kalenderen min nå. Jeg fikk mensen 9 oktober (CD32) og den varte til 13. Oktober. 13 oktober hadde jeg også kontroll. Så spotter jeg 2 dager til etter det. Så lenger mens enn vanlig altså. :)

ok, takk for svar :)
jeg pleier å blø gangske kraftig i 4-6 dager jeg da... men etter siste crinone tilskuddet så endte jeg opp med 2 dager medium blødning og 2 dager med såvidt blødning siste gang så spennende å se nå da :)
jeg venter egentlig heksa 4.okt så blir spennende å se når den kommer da etter oppstart nesespray :P
bør vel ha på seg bind daglig da iogmed man ikke vet når den kommer ?

noen som temper mens man er på nedregulering?
hadde vært artig og sett hvordan kroppen reagerer på det :p
har jo tempet siden aug ifjor så kjenner jo kroppen relativt greit :P

Hei
trasser.gif

Da fikk vi den kjipe telefonen fra Porsgrunn.... Ingen egg har befruktet seg til i dag, men de håpet at noe kunne skje ila natten.
Føler i grunn at håpet er ute....

Noen som har erfaring med at eggene har befruktet seg over natten til innsetting?

Hei
trasser.gif

Da fikk vi den kjipe telefonen fra Porsgrunn.... Ingen egg har befruktet seg til i dag, men de håpet at noe kunne skje ila natten.

Noen som har erfaring med at eggene har befruktet seg over natten til innsetting?

Jeg fikk den samme beskjeden som deg! Den var utrolig kjip å få,verden bare raste sammen og jeg mistet alt håpet!
Men dagen etter ringte de meg og 1 egg hadde blitt befruktet!!!:D så da var det bare å omstille seg helt og sette seg inn i bilen til Oslo for innsett:) (egget festet seg dessverre ikke da, så venter på nytt forsøk)

Hei
trasser.gif

Krysser for at noe vil skje med eggene i løpet av natta, altså bli befruktet ❤️

Jupp det er morgenen før jobb som går tregt og på kvelden da unga legger seg! Nå må disse to ukene fly unna! Har nok å sette fingra i, men alikevel er det alltid i bakhodet! Helt sykt å tenke på at jeg har muligens to babyer inni der nå. ❤️ blir rørt bare av tanken!

Hvor mange dpo er jeg i dag (onsdag) når jeg satte inn 2 fryseegg på mandag?

2 dpo? Eller 4 dpo?

Åh? Trodde jeg var 1 dpo idag! Hadde innsett igår!
Ved fersk forsøk regner man at man er 2+0 ved uttak og 2+2 ved vanlig innsett av 2 dagers egg, altså 0 dpo ved uttak. Siden dere har frys og derfor ikke uttak, så regner man innsett som 2+2, og det betyr jo i vanlig syklus at eggløsning er på uke 2+0. Så den dagen du setter inn fryseegg er du liksom 2 dpo da:) Dårlig på å forklare, men håper du skjønte:))

Ved fersk forsøk regner man at man er 2+0 ved uttak og 2+2 ved vanlig innsett av 2 dagers egg, altså 0 dpo ved uttak. Siden dere har frys og derfor ikke uttak, så regner man innsett som 2+2, og det betyr jo i vanlig syklus at eggløsning er på uke 2+0. Så den dagen du setter inn fryseegg er du liksom 2 dpo da:) Dårlig på å forklare, men håper du skjønte:))
Tusen takk for utfyllende svar :) Nå skjønner jeg hvordan det regnes. Ganske logisk egentlig.

Aha! Takk!!! Ja men da kan jeg få svar når jeg er 11 dpo som sist da ;)

5+2 idag :) ingen blødninger (jinx'r det kanskje nå...;)), og fin form. Deilig :)

Åh, det klør i kroppen etter å teste! Er 10 dpo i dag, orker nesten ikke tenke på det her samtidig som det ikke går an å la være! Synes også det er litt rart at jeg har testdag 01.oktober, da er jeg jo 17 dpo?? Noen som har vært borti liknende? MÅ jo teste før det:P

Åh, det klør i kroppen etter å teste! Er 10 dpo i dag, orker nesten ikke tenke på det her samtidig som det ikke går an å la være! Synes også det er litt rart at jeg har testdag 01.oktober, da er jeg jo 17 dpo?? Noen som har vært borti liknende? MÅ jo teste før det:P
Så spennende! Du må da teste før 1 oktober vel? ;) hadde ikke klart å holde meg lenger enn 14 dpo hvertfall ;)

På vei til jobb, sitter på toget og da går alltid tiden til her inne ❤️ kiker om det er noen flere som har testet, noe nytt og rugetiden eller oppstart på forsøk :)

Nå vi ble en enda større gravid gjeng! Vi er klar for det nå ;)

Back
Topp