Teller dager til forsamtale (to uker til). Gruer meg - gleder meg - vet ikke hva jeg skal føle. Mannen er vettskremt, og vil helst snu i døra (håper ikke han gjør det). Dagene er litt tøffe nå når man ikke helt vet hvordan resten høsten blir...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende med forsamtale! Hvor hører du til? Det er guffent å ikke ha peiling på hva som skjer fremover, så får håpe dere får litt konkret info på samtalen, da er det lettere å holde fokusTeller dager til forsamtale (to uker til). Gruer meg - gleder meg - vet ikke hva jeg skal føle. Mannen er vettskremt, og vil helst snu i døra (håper ikke han gjør det). Dagene er litt tøffe nå når man ikke helt vet hvordan resten høsten blir...
Vi tilhører Porsgrunn, men har hørt mye bra om stedet så håper det stemmer! Mannen var gjennom en feiloperasjon som liten, og måtte opereres på nytt. Han er veldig redd for leger og sykehus, så det passer jo ikke akkurat at dette skulle hende med oss. Vet ikke hva jeg skal gjøre, men det kan jo ikke stoppe muligheten for at vi skal bli foreldre...Så spennende med forsamtale! Hvor hører du til? Det er guffent å ikke ha peiling på hva som skjer fremover, så får håpe dere får litt konkret info på samtalen, da er det lettere å holde fokus
Hvorfor er mannen så skremt forresten, noe spesielt som har skjedd eller som han er redd for skal skje?
Huffda, skjønner at han ikke har den beste følelsen da Håper han klarer å komme gjennom det likevel når premien vil være så bra! Vet ikke hvordan du har det med sånne ting, men hvis du syns det er greit å dra på kontroller osv alene er det hvertfall ikke mye han MÅ være med på da, kun første samtale og uttak (og da kan han sikkert vente på gangen hvis han ikke klarer å se på selve uttaket). Går jo an for deg å ha med en annen person som støtte eventuelt også. Og bor dere innen en times tid fra sykehuset kan han jo også ta med prøve hjemmefra så han slipper å bli stresset på sykehuset i forbindelse med det. Bare nevner at det finnes mange muligheter for at han ikke må bli utsatt for så mye sykehusting, hvis det skulle bli så ille at alternativet er å ikke få behandling. Men jeg tenker også at det kan hjelpe mye at legen forklarer ordentlig på forsamtalen, så dere føler dere godt ivaretatt og vet hva som skal skje. Knowledge is power som de sier Lykke til!Vi tilhører Porsgrunn, men har hørt mye bra om stedet så håper det stemmer! Mannen var gjennom en feiloperasjon som liten, og måtte opereres på nytt. Han er veldig redd for leger og sykehus, så det passer jo ikke akkurat at dette skulle hende med oss. Vet ikke hva jeg skal gjøre, men det kan jo ikke stoppe muligheten for at vi skal bli foreldre...
Huffda, skjønner at han ikke har den beste følelsen da Håper han klarer å komme gjennom det likevel når premien vil være så bra! Vet ikke hvordan du har det med sånne ting, men hvis du syns det er greit å dra på kontroller osv alene er det hvertfall ikke mye han MÅ være med på da, kun første samtale og uttak (og da kan han sikkert vente på gangen hvis han ikke klarer å se på selve uttaket). Går jo an for deg å ha med en annen person som støtte eventuelt også. Og bor dere innen en times tid fra sykehuset kan han jo også ta med prøve hjemmefra så han slipper å bli stresset på sykehuset i forbindelse med det. Bare nevner at det finnes mange muligheter for at han ikke må bli utsatt for så mye sykehusting, hvis det skulle bli så ille at alternativet er å ikke få behandling. Men jeg tenker også at det kan hjelpe mye at legen forklarer ordentlig på forsamtalen, så dere føler dere godt ivaretatt og vet hva som skal skje. Knowledge is power som de sier Lykke til!
Så bra dere allerede har en plan, høres lurt ut med overnatting. Blodprøve kommer han jo ikke unna, men kanskje han kan ta den hos fastlegen i kjente omgivelser? Husk at du får jo papirer med all viktig informasjon, og du kan bare ringe og maile dem senere hvis du har glemt noe eller lurer på noe mer. Skjønner det blir ekstra belastning for deg når situasjonen er som den er, men du kommer deg gjennom det!Jeg ringte sykehuset og forklarte saken. De sa det kun er den første gangen på samtale at han trenger å være med inn, og det forventer jeg ikke heller at han gjør med ting senere i prosessen. Det er ikke vits i at han skal forsøke å være med inn på egguttak og deiser i bakken. Det gjør jo bare meg enda mer stressa enn jeg allerede er fra før, hvis noe sånt hadde skjedd. Han må jo ta en blodprøve da for å vise at han ikke er HIV-smittet, og det tror jeg han er mest redd for... Vi bor 3-4 timer unna sykehuset vi skal til, så jeg har bestilt overnatting natten før samtalen så det ikke skal være så stress. Jeg føler nok at jeg må være den sterke her, og det tærer på meg. For jeg er i utgangspunktet redd og usikker på dette jeg også. Men dette må vi klare!!! Skulle ønske jeg kunne filmet det de kommer til å si, er jo livredd for glemme noe...
Spurte klinikken om han kunne ta blodprøven hos fastlegen, men den måtte tas på et IVF-godkjent sted så det gikk ikke. Jeg er sånn sett veldig innstilt på å klare dette. Det må bare gå, og så håper jeg at jeg kan være stolt av meg selv om noen år til for at jeg gjorde dette. Lurt å være tidlig ute for å få hotell. Det var fullt og overalt i Porsgrunn over 1 mnd før, så vi overnatter i Skien på et sted der det er masse gøye ting med badeland og sånn. Mannen elsker vannsklier, så håper han kan ha noe greit ut av turen også...Så bra dere allerede har en plan, høres lurt ut med overnatting. Blodprøve kommer han jo ikke unna, men kanskje han kan ta den hos fastlegen i kjente omgivelser? Husk at du får jo papirer med all viktig informasjon, og du kan bare ringe og maile dem senere hvis du har glemt noe eller lurer på noe mer. Skjønner det blir ekstra belastning for deg når situasjonen er som den er, men du kommer deg gjennom det!
Syns vi alle burde være stolte over at vi kommer oss gjennom dette jeg, uansett hva utfallet er Forhåpentligvis går det bra til slutt og vi kan glemme litt av det vonde, men kommer vel alltid til å huske kampen vi har hatt uansett.Spurte klinikken om han kunne ta blodprøven hos fastlegen, men den måtte tas på et IVF-godkjent sted så det gikk ikke. Jeg er sånn sett veldig innstilt på å klare dette. Det må bare gå, og så håper jeg at jeg kan være stolt av meg selv om noen år til for at jeg gjorde dette. Lurt å være tidlig ute for å få hotell. Det var fullt og overalt i Porsgrunn over 1 mnd før, så vi overnatter i Skien på et sted der det er masse gøye ting med badeland og sånn. Mannen elsker vannsklier, så håper han kan ha noe greit ut av turen også...
Syns vi alle burde være stolte over at vi kommer oss gjennom dette jeg, uansett hva utfallet er Forhåpentligvis går det bra til slutt og vi kan glemme litt av det vonde, men kommer vel alltid til å huske kampen vi har hatt uansett.
Jeg er heldig og har kort vei til Riksen hvor jeg hører til, så slipper planlegging som dere må drive med. Selv om det er lenger ventetid der enn andre steder fant jeg ut at det var bedre å vente litt enn å måtte dra langt avgårde som dere må (selv om jeg har angret litt på det innimellom også hehe). Høres jo supert ut med badeland og sånt, da blir det jo nesten en liten miniferie
Ja det er godt å vite at man hvertfall har prøvd alt man kan <3Porsgrunn er det nærmeste stedet for oss, så skulle gjerne hatt en klinikk nærmere oss! Uansett hva som skjer, så må jeg vite at jeg i alle fall har gjort det jeg har kunnet for at det skal ende bra! En av mine kollegaer har vært gjennom dette mange ganger, men de lyktes aldri. Hun sier at hun har lært seg til å leve med det, men at hun aldri hadde klart det om de ikke hadde gått gjennom alle forsøkene.
Gratulerer!Den 26. august hadde jeg inseminasjon av donorsæd og i dag kan jeg endelig bekrefte graviditeten!
GratulererDen 26. august hadde jeg inseminasjon av donorsæd og i dag kan jeg endelig bekrefte graviditeten!
Den 26. august hadde jeg inseminasjon av donorsæd og i dag kan jeg endelig bekrefte graviditeten!
GratulererDen 26. august hadde jeg inseminasjon av donorsæd og i dag kan jeg endelig bekrefte graviditeten!