* Skravletråd - assistert befruktning *

Ja, et sånt spill kunne man gitt til et par folk vet jeg...

I helgen skal jeg kose meg med to venninner som har invitert meg på ost og kjeks :-D Er det jeg får i meg for det meste i disse dager... :-) Skal bli deilig å komme seg litt ut av huset, annet enn butikken. Vært så og si isolert i flere uker. Kvalme/oppkast er ikke noe ta med seg rundt. Ikke hatt lyst på besøk heller. Men nå er formen bedre, og jeg gleder meg til å skravle litt :-) Ellers er planen å pussle litt i heimen om formen fortsatt er god :-)

Vi burde gitt det bort til mange tror jeg og.

De vet at du er gravid da? :) Så du får noen oster du kan spise. :p Så bra at formen din er bedre!!! Håper du får til både besøk og pusling hjemme uten at formen ødelegger for deg.

Vi burde gitt det bort til mange tror jeg og.

De vet at du er gravid da? :) Så du får noen oster du kan spise. :p Så bra at formen din er bedre!!! Håper du får til både besøk og pusling hjemme uten at formen ødelegger for deg.
Det er to venninner som har "vært med " hele veien, så de er fult oppdatert :-) Fikk ost jeg kunne spise, nydelig frukt og te :-D Etter en lang dag med mye kvalme så var jeg litt spent på hvordan det skulle gå. Men det gikk bra,- veldig godt å komme seg ut :-)

Jeg fikk med et sånt ark sånn at jeg kan ta event hcg prøve her jeg bor, så jeg slipper å reise inn til Oslo. Men hvor skal jeg ta den? Hos fastlegen eller sykehuset?
Legen er 20 min unna , sykehuset 5 minutter..skal på jobb dagen etterpå, så hadde jo vært kjekt å kunne tatt den på ettermiddagen når jeg kommer hjem fra ferie den 10/9.

Jeg fikk med et sånt ark sånn at jeg kan ta event hcg prøve her jeg bor, så jeg slipper å reise inn til Oslo. Men hvor skal jeg ta den? Hos fastlegen eller sykehuset?
Legen er 20 min unna , sykehuset 5 minutter..skal på jobb dagen etterpå, så hadde jo vært kjekt å kunne tatt den på ettermiddagen når jeg kommer hjem fra ferie den 10/9.

Det er vel helt det samme hvor du tar den;) men mulig det er variasjoner i ventetid på svar. Du han jo eventuelt ringe de å høre hvor lang tid det tar. Og så ta den raskeste stedet:p

Det er vel helt det samme hvor du tar den;) men mulig det er variasjoner i ventetid på svar. Du han jo eventuelt ringe de å høre hvor lang tid det tar. Og så ta den raskeste stedet:p

Ok, da får jeg gjøre det:) samme hvor lang tid det tar å få svaret egentlig, tar graviditetstester, så det er bare for å vite hvor event mye hcg er på. Viktigste er om det er mulig å ta sånn type blodprøve på sykehuset på ettermiddagen/kvelden, så jeg slipper å ta mer fri fra jobben:) Er jo ikke akkurat akutt;)

Ok, da får jeg gjøre det:) samme hvor lang tid det tar å få svaret egentlig, tar graviditetstester, så det er bare for å vite hvor event mye hcg er på. Viktigste er om det er mulig å ta sånn type blodprøve på sykehuset på ettermiddagen/kvelden, så jeg slipper å ta mer fri fra jobben:) Er jo ikke akkurat akutt;)

Mitt sykehus har åpningstider på Internett for blodprøve-avdelingen (eller hva det kalles, jeg har hvert fall klart å google det frem tidligere). Du kan sjekke ditt sykehus. Mitt har kun dagtid.

Mitt sykehus har åpningstider på Internett for blodprøve-avdelingen (eller hva det kalles, jeg har hvert fall klart å google det frem tidligere). Du kan sjekke ditt sykehus. Mitt har kun dagtid.

Takk! Da sjekker jeg det med en gang:) har en bioingeniør i nærmeste familie som jobber på lokalsykehuset, kunne spurt den personen. Men har ikke sagt vi driver med ivf, men vet vi prøver på nr 2. Har faktisk mottatt mine blodprøver fra gyn tidligere. Visste at den personen var på jobb den dagen, så ringte liksågodt og sa ifra at jeg hadde vært å tatt blodprøver.. Kjekt å bo på lite sted:p

Nå er rugekassa satt i høygir igjen! Skulle hjelpe noen med å hekle en lue, og da måtte jeg jo teste den ut selv først! Synes den ble litt søt jeg. Forhåpentligvis får jeg bruk for denne til min egen lille tass snart:D
ac03b4508cd627a6848ef635948cf548

Nå er rugekassa satt i høygir igjen! Skulle hjelpe noen med å hekle en lue, og da måtte jeg jo teste den ut selv først! Synes den ble litt søt jeg. Forhåpentligvis får jeg bruk for denne til min egen lille tass snart:D
ac03b4508cd627a6848ef635948cf548

Den var kjempesøt!! Krysser fingrene for at du må beholde den. ♡

Er det slik at når jeg ringer inn mensen for første gang nå, så sendes resepter elektronisk med engang ?

Er det slik at når jeg ringer inn mensen for første gang nå, så sendes resepter elektronisk med engang ?

De fleste sykehus har vel fortsatt kun papir-resept? Jeg fikk resept i posten sammen med ringebrevet til Ullevål.

De fleste sykehus har vel fortsatt kun papir-resept? Jeg fikk resept i posten sammen med ringebrevet til Ullevål.

Men jeg bor såpass på "landet" at all post hit tar minst 1 eller 2 dager ekstra :/
Hvor fort fra man mottar brevet, er det til man må begynne på nesespray da? Skal ha lang protokoll med uttak i uke 43/44.
Avhengig om heksa dukker opp nå i helgen. .
Er 12 dpo idag men neg test idag så antar Hu kommer innen msndag/tir..
Kjenner jeg derfor nå stresser litt da jeg aldri har gjort dette før :/
Og fordi jeg vet post tar ekstra med dager :/

Tusen takk for svar...

Men jeg bor såpass på "landet" at all post hit tar minst 1 eller 2 dager ekstra :/
Hvor fort fra man mottar brevet, er det til man må begynne på nesespray da? Skal ha lang protokoll med uttak i uke 43/44.
Avhengig om heksa dukker opp nå i helgen. .
Er 12 dpo idag men neg test idag så antar Hu kommer innen msndag/tir..
Kjenner jeg derfor nå stresser litt da jeg aldri har gjort dette før :/
Og fordi jeg vet post tar ekstra med dager :/

Tusen takk for svar...

Du skal begynne med nesespray CD 21 (med mindre du har veldig korte sykluser, da må du begynne noen dager tidligere.) Så det går nok helt fint både med posten og å bestille på apoteket. :) Du burde bruke kondomer først, i tilfelle du har eggløsning før du begynner på nesesprayen. Det er nemlig potensielt fosterskadelig de hormonene i sprayen.

Du skal begynne med nesespray CD 21 (med mindre du har veldig korte sykluser, da må du begynne noen dager tidligere.) Så det går nok helt fint både med posten og å bestille på apoteket. :) Du burde bruke kondomer først, i tilfelle du har eggløsning før du begynner på nesesprayen. Det er nemlig potensielt fosterskadelig de hormonene i sprayen.

TUSEN TUSEN takk for veldig mange gode svar jeg har lurt masse på :)
Jeg har alltid egen el på cd 15/16 men egen lutealfase på kun 10 dager og med tilskudd crinone har jeg lutealfase på 14 :)
Så syklus på 25 dager uten tilskudd...

Og enda godt du sa det med kondom, da flere har sagt de kjører på uansett hva de bruker, av nesespray eller hormoner, da man har lettere for å bli gravid på disse...

Nå er jeg 13 dpo men fikk neg8rfsu test idag tidlig men har fortsatt høy temp, men tror det er kun fordi jeg tar crinone .. så lurer litt på om jeg bør slutte med kremen for å ikke utsette heksa, som mest sannsynlig kommer uansett..
Vil jo mye heller komme igang med vårt første forsøk :)

TUSEN TUSEN takk for veldig mange gode svar jeg har lurt masse på :)
Jeg har alltid egen el på cd 15/16 men egen lutealfase på kun 10 dager og med tilskudd crinone har jeg lutealfase på 14 :)
Så syklus på 25 dager uten tilskudd...

Og enda godt du sa det med kondom, da flere har sagt de kjører på uansett hva de bruker, av nesespray eller hormoner, da man har lettere for å bli gravid på disse...

Nå er jeg 13 dpo men fikk neg8rfsu test idag tidlig men har fortsatt høy temp, men tror det er kun fordi jeg tar crinone .. så lurer litt på om jeg bør slutte med kremen for å ikke utsette heksa, som mest sannsynlig kommer uansett..
Vil jo mye heller komme igang med vårt første forsøk :)

I brosjyren til Riksen og i felleskatalogen står det begge steder at man må bruke prevensjon. På amerikansk nettside for legemiddel er Synarela i den strengeste kategorien når det gjelder graviditet - den kategorien hvor man har studier som har påvist negative effekter i fosteret. Så jeg gadd ikke å ta noen sjanse på akkurat det rett før vi skulle få ordentlig hjelp. Jeg var faktisk så streng at vi brukte kondomer helt til Ovitrelle ble satt (etter det får man ikke ha sex på 14 dager). Men at noe gir økt risiko for fosterskader betyr jo ikke at det vil skje med alle - så jeg vet at mange dropper å bruke kondom. Men for meg blir det litt samme som redningsvest, bilbelte og sykkelhjelm- forhåpentligvis er vi ikke den prosenten som trenger de hjelpemidlene, men hvorfor ta noen unødvendig sjanse...

Om du vanligvis har EL på CD 15 så passer nok CD21 fint, men du kan jo spørre når du ringer inn mens (altså si ifra at du vanligvis har syklus på bare 25 dager.)

Jeg pleier å slutte med Crinone/Lutinus (to ulike merker, men begge deler er progesteron), rundt 13 dpo om negativ test - men RFSU stoler jeg ikke helt på. Ville bestilt billigtester eller kjøpt CB+ (lurt å kjøpe dobbeltpakke av den om du først kjøper ;) .) Ikke slutt med Crinone før du er sikker!

Jeg anbefaler å bestille fra www.billige-teste.dk (Tar 2-3 postdager).
I handlekurven så trykker du vekk nyhetsbrev, på neste side i bestillingen får du da spørsmål om du vil ha en gratis strimmel i bytte mot nyhetsbrev på mail. Etter bestillingen er over kan du logge inn og fjerne nyhetsbrevet igjen, men da har du fått en ekstra strimmel, jeg gjør det hver gang. Skriv også 10billigeteste i rabattfeltet, så får du 10 % rabatt. Du må enten logge inn eller legge inn adresse før du får opp prisene til Norge på den siden, for de tar bort dansk moms, så det er ganske billig. Husk også at hver enkelt bestilling må koste under 350 NOK for kjøp+frakt pga. tollreglene, men du kan jo bare gjøre flere bestillinger om du skal ha mye. De har billige CBD med ukeindikator også. :)

Last edited:
Så - er det noen som har noen planer denne uken? Eller venter dere bare på at helgen skal komme? :)

Jeg går hjemme i rugetiden og teller sekunder. Mistet jobben pga nedskjæringer forrige uke, så jeg har litt tid til overs:D Orker ikke begynne med jobbsøking og alt det stresset der enda. Fått sluttpakke, så det er heldigvis ingen krise i heimen:) Så jeg skal vel sitte hjemme og strikke litt babystæsj til mine to frø. Jeg kjører likegreit full jinx med en gang jeg:)) Du da?

Jeg går hjemme i rugetiden og teller sekunder. Mistet jobben pga nedskjæringer forrige uke, så jeg har litt tid til overs:D Orker ikke begynne med jobbsøking og alt det stresset der enda. Fått sluttpakke, så det er heldigvis ingen krise i heimen:) Så jeg skal vel sitte hjemme og strikke litt babystæsj til mine to frø. Jeg kjører likegreit full jinx med en gang jeg:)) Du da?

Ah, stemmer det. Så bra du fikk sluttpakke da. Da har du jo noen måneder på deg til å finne ny jobb. Greit å kunne ruge i fred, men skjønner at tiden blir litt lang. Hehe! Det burde ikke være noen jinx. Å være godt forberedt burde bare være superpositivt :D

Jeg studerer, så skal bare lese denne uken. Jobber 40% + ekstravakter når det passer. Og det passer ikke nå, jeg klarer jo bare å tenke på neste innsett :p

Back
Topp