Fru88
Betatt av forumet
Jeg har lyst til å hekle ugler, men kan ikke hekle.
Kvalme ja, om det er levbart så er vel det viktigste å hvile mest mulig, ikke anstrenge seg, ikke ha stramme strikker på magen (jeg likte besafe gravid-bilbelte, den presser ikke på magen om man må kjøre bil), spise ofte og små måltider så man aldri rekker å bli sulten, tørre kjeks, tyrkisk pepper. Om det blir så ille at man strever med inntak av mat og/eller drikke så kan man få kvalmestillende av legen. Og akupunktur mot kvalme, jeg fikk det av jordmor (hjalp ikke for meg, men det kan visst fungere bedre om man ikke er ekstremt kvalm.) Og finne ut de triksene som funker for deg. Om kvalmen blir for ille så funker dessverre ingen triks, men da må du ta kontakt med legen om du spyr mye eller får i deg altfor lite. God bedring, det er ekstremt slitsomt med svangerskapskvalme.
Ja, uglene er så søte!
Takk for det! Er bare 9+1, men vært plaget med kvalme siden uke 5-6. Jeg får i meg lett mat stort sett hver dag, men formen varierer veldig og enkelte dager kommer alt i retur. Har god kontakt med legen min Det eneste jeg faktisk ikke har prøvd er ingefær, kom jeg på nå. Og akupunktur som du skriver. Er ei som vil prøve healingmetode på meg også. Er langt i fra synd på meg,- men det verste jeg vet er å gå rundt kvalm. Tror jeg har arvet det fra min mor...