* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg har lyst til å hekle ugler, men kan ikke hekle. :)

Kvalme ja, om det er levbart så er vel det viktigste å hvile mest mulig, ikke anstrenge seg, ikke ha stramme strikker på magen (jeg likte besafe gravid-bilbelte, den presser ikke på magen om man må kjøre bil), spise ofte og små måltider så man aldri rekker å bli sulten, tørre kjeks, tyrkisk pepper. Om det blir så ille at man strever med inntak av mat og/eller drikke så kan man få kvalmestillende av legen. Og akupunktur mot kvalme, jeg fikk det av jordmor (hjalp ikke for meg, men det kan visst fungere bedre om man ikke er ekstremt kvalm.) :) Og finne ut de triksene som funker for deg. Om kvalmen blir for ille så funker dessverre ingen triks, men da må du ta kontakt med legen om du spyr mye eller får i deg altfor lite. God bedring, det er ekstremt slitsomt med svangerskapskvalme.

Ja, uglene er så søte!
Takk for det! Er bare 9+1, men vært plaget med kvalme siden uke 5-6. Jeg får i meg lett mat stort sett hver dag, men formen varierer veldig og enkelte dager kommer alt i retur. Har god kontakt med legen min :-) Det eneste jeg faktisk ikke har prøvd er ingefær, kom jeg på nå. Og akupunktur som du skriver. Er ei som vil prøve healingmetode på meg også. Er langt i fra synd på meg,- men det verste jeg vet er å gå rundt kvalm. Tror jeg har arvet det fra min mor...

Ja, uglene er så søte!
Takk for det! Er bare 9+1, men vært plaget med kvalme siden uke 5-6. Jeg får i meg lett mat stort sett hver dag, men formen varierer veldig og enkelte dager kommer alt i retur. Har god kontakt med legen min :-) Det eneste jeg faktisk ikke har prøvd er ingefær, kom jeg på nå. Og akupunktur som du skriver. Er ei som vil prøve healingmetode på meg også. Er langt i fra synd på meg,- men det verste jeg vet er å gå rundt kvalm. Tror jeg har arvet det fra min mor...

Har du prøvd kvalmestillende da? Det er mange som har god hjelp av det. :) Finnes ulike man kan prøve.

Nei,- det skal jeg høre med legen min om :-)

Det burde du absolutt. Så lenge man er sånn kvalm som du beskriver så har jeg hørt om flere som har hatt veldig god effekt av det! :) Kvalme er så utrolig slitsomt i lengden.

Har du laget noe med ugler? :)

Det burde du absolutt. Så lenge man er sånn kvalm som du beskriver så har jeg hørt om flere som har hatt veldig god effekt av det! :) Kvalme er så utrolig slitsomt i lengden.

Har du laget noe med ugler? :)
Takk for tipset! :-)
Nei, ikke laget ugler, bare tepper, lykter og et par tøfler i to ulike størrelse :-P

Takk for tipset! :-)
Nei, ikke laget ugler, bare tepper, lykter og et par tøfler i to ulike størrelse :-P

Jeg har lyst på uglelue, og sikkert mer med ugler på. Synes det er så fint. :p

ImageUploadedByBV Forum1440103923.389026.jpg

Og så er det så mye annet. Tøfler. Veggpynt. Teppe. Rangle. Ugle-galskap.

ImageUploadedByBV Forum1440103968.555917.jpg

ImageUploadedByBV Forum1440103979.604792.jpg

ImageUploadedByBV Forum1440103992.627743.jpg

ImageUploadedByBV Forum1440104022.061765.jpg

ImageUploadedByBV Forum1440104101.651841.jpg

De luene er så fine! :-D Kan ikke være sååå vanskelig vel? Tror jaggu jeg må ut å kjøpe garn når formen blir litt bedre!

Fikk bare opp ugleluene først, men nå så jeg de andre! SÅ mye fint!

De luene er så fine! :-D Kan ikke være sååå vanskelig vel? Tror jaggu jeg må ut å kjøpe garn når formen blir litt bedre!

Du må dele bilder om du setter i gang etter hvert! :D Jeg kan jo ikke hekle, så jeg må nesten lære det før jeg finner ut om det er lett eller vanskelig, har flere ganger planlagt at jeg skal lære det, men er ikke kommet helt dit enda. :p

Du må dele bilder om du setter i gang etter hvert! :D Jeg kan jo ikke hekle, så jeg må nesten lære det før jeg finner ut om det er lett eller vanskelig, har flere ganger planlagt at jeg skal lære det, men er ikke kommet helt dit enda. :p
Det skal jeg gjøre :-) Kjøpte "lær å hekle" bok for barn, og så på YouTube :-D sånn lærte jeg meg å hekle :-)

Det skal jeg gjøre :-) Kjøpte "lær å hekle" bok for barn, og så på YouTube :-D sånn lærte jeg meg å hekle :-)

Jeg har lært meg å strikke med YouTube og trinn-for-trinn forklaringer i bøker, så jeg har tenkt at det burde gå med hekling også - men det var det å gjøre det, nå som jeg kan strikke. :p Jeg tror uglene kommer til å overbevise meg om at jeg må hekle også.

Last edited:
Håper du får sove godt, jeg må legge meg nå. Spent på kontrollen min i morgen, etter planen siste kontroll før uttak. :D

Jeg har lært meg å strikke med YouTube og trinn-for-trinn forklaringer i bøker, så jeg har tenkt at det burde gå med hekling også - men det var det å gjøre det, nå som jeg kan strikke. :p Jeg tror ukene kommer til å overbevise meg om at jeg må hekle også.
Jeg vil gjerne lære meg å strikke også! Er jo så mye fint man kan strikke ❤

Jeg vil gjerne lære meg å strikke også! Er jo så mye fint man kan strikke ❤

Det fikser du da, masse fint man kan strikke. Og så må jeg lære å hekle. Utfordring for oss begge. :D

Jeg driver også med litt strikking og hekling. Har laget diverse i rugetidene, men jeg har gitt det bort etter at forsøkene har vært negative. Laget tepper og tøfler bl.a.
Også har jeg holdt på med litt smykker av ymse slag. Må ha noe å holde på med når man venter vøtt:D

65972ae97a9c295fce480bcb3a772899
f633027486d5c8b58f42d07e3a29ab72
94ee9b7d65f1d01c8e2222e8c1d09295
4739fc522b5c38f8cd7128e4205f9364
a0131e033b90d53a54d5fc0304eb55da

Enig! Nå må det bli mange sommerbabyer neste år!

Du må vel snart lage en oktober-innsett tråd. Er det ikke da du skal i ilden? ;)
Ja!!! Tenk det! ❤️

Nei da uke 39 er i september, sykepleier sa ca innsett 24 september om alt går som det skal ;) så får vi se om mensen dukker opp senest 10 september da!! Krysser, men tviler siden denne kroppen her tuller fælt med syklusene mine :)

Jeg driver også med litt strikking og hekling. Har laget diverse i rugetidene, men jeg har gitt det bort etter at forsøkene har vært negative. Laget tepper og tøfler bl.a.
Også har jeg holdt på med litt smykker av ymse slag. Må ha noe å holde på med når man venter vøtt:D

65972ae97a9c295fce480bcb3a772899
f633027486d5c8b58f42d07e3a29ab72
94ee9b7d65f1d01c8e2222e8c1d09295
4739fc522b5c38f8cd7128e4205f9364
a0131e033b90d53a54d5fc0304eb55da
Flink du er! Wow! Imponert jeg :) skulle ønske jeg var tålmodig nok til å strikke :)

Så utrolig fine ting du lager. Jeg elsker det teppet. ♡ Håper du snart må beholde alt du strikker og hekler. :)

Back
Topp