Lykkeliten_86
♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Ja, det skjønner jeg godt. Fikk litt skrekken etter en kjemisk sist gang. Det du har vært igjennom høres helt jævlig ut. Tulla skikkelig til hodet mitt i alle fall, så nå vet jeg ikke om jeg kommer til å tro på positiv test om jeg ser den en gang. Håper allikevel!
Håpet må vi ha, selv om det kan svinge litt hvor mye vi klarer å håpe. ♥
Ja, det tuller veldig med hodet. Jeg stoler på testene, men jeg stoler ikke på kroppen min. Så jeg tenker mer sånn: "Ok. Gravid. Men hvor lenge?" Og det er jo en kjip måte å tenke på. Jeg har funnet trøst i en blogg med en kvinne som har gått gjennom habituell abort i jakten på sitt siste barn. Bloggen er avsluttet, hun fikk barnet til sist. Men det er noen nydelige skildringer om håp og fortvilelse. Særlig dette avsnittet liker jeg, fra starten av hennes siste svangerskap (som heldigvis endte lykkelig):
"De siste dagene har jeg fått en sterk følelse av at knøttet trives aldeles utmerket. Jeg vet at den følelsen ikke avslører noe som helst, hvis kvinnelig intuisjon finnes, har i hvert fall ikke jeg fått noen. Jeg har vært like vettskremt i svangerskap som til slutt ga meg friske barn, som i svangerskap som endte i meningsløse smerter. Men den gode følelsen har egenverdi. Jeg nyter å kjenne meg glad og trygg. Jeg nyter å glede meg. Skulle det vise seg at disse korte ukene ble alt jeg fikk sammen med dette barnet, har jeg i hvert fall hatt denne gleden." ♥
https://modigmor.wordpress.com/