* Skravletråd - assistert befruktning *

Ja, det skjønner jeg godt. Fikk litt skrekken etter en kjemisk sist gang. Det du har vært igjennom høres helt jævlig ut. Tulla skikkelig til hodet mitt i alle fall, så nå vet jeg ikke om jeg kommer til å tro på positiv test om jeg ser den en gang. Håper allikevel! :-)

Håpet må vi ha, selv om det kan svinge litt hvor mye vi klarer å håpe. ♥

Ja, det tuller veldig med hodet. Jeg stoler på testene, men jeg stoler ikke på kroppen min. Så jeg tenker mer sånn: "Ok. Gravid. Men hvor lenge?" Og det er jo en kjip måte å tenke på. Jeg har funnet trøst i en blogg med en kvinne som har gått gjennom habituell abort i jakten på sitt siste barn. Bloggen er avsluttet, hun fikk barnet til sist. Men det er noen nydelige skildringer om håp og fortvilelse. Særlig dette avsnittet liker jeg, fra starten av hennes siste svangerskap (som heldigvis endte lykkelig):

"De siste dagene har jeg fått en sterk følelse av at knøttet trives aldeles utmerket. Jeg vet at den følelsen ikke avslører noe som helst, hvis kvinnelig intuisjon finnes, har i hvert fall ikke jeg fått noen. Jeg har vært like vettskremt i svangerskap som til slutt ga meg friske barn, som i svangerskap som endte i meningsløse smerter. Men den gode følelsen har egenverdi. Jeg nyter å kjenne meg glad og trygg. Jeg nyter å glede meg. Skulle det vise seg at disse korte ukene ble alt jeg fikk sammen med dette barnet, har jeg i hvert fall hatt denne gleden." ♥

https://modigmor.wordpress.com/

Jeg synes disse 6 ukene etter uttak og innsett har gått fort, selvom jeg har vært hjemme hele denne perioden. Men samtidig har dagene gått tregt likevel. Vanskelig å forklare :-P Jeg jubler for hver dag som går! :-D Og en litt rar ting,- jeg har ikke tatt en eneste hjemme test! Da jeg ringte inn for bl.pr resultatet ble sykepleieren veldig overrasket over at jeg ikke hadde jukset :-P prøvde ikke tenke for mye på det, samtidig som jeg tok det veldig med ro :-)

Huff, det er bakdelen ved at vi kan tukle med naturen. Det er ikke alle som bruker vitenskapen slik den var tenkt.

Var litt det jeg tenkte også. Hennes eldste barn er 43 år. Hun har barnebarn som er mer enn 10 år gamle. :rolleyes:

Jeg orker ikke å skravle på de andre underforumene her på BV, men det er ganske få som skravler her inne på assistert. :p

Er det noen som skal noe gøy til helgen? Vi skal ta en rolig helg og reise til noen i familien, forhåpentligvis før uttak over helgen.

Noen andre som innimellom strikker noe de håper å kunne bruke på egen baby? Jeg strikker en del, mest annet, men innimellom har jeg strikket prosjekter som er til min baby. Som jeg uansett ikke gir bort i barselgaver til andre. Så jeg har en liten samling nå. Det er koselig når jeg er i optimistisk humør til å gjøre det, men det er ganske sjelden jeg orker det for tiden.

Og tv-serier. Noen som har tips til serier som mannen og jeg kan se på sammen på Netflix eller HBO? :)

Det var dagens forsøk på å slenge ut noen forslag til temaer. :p

Last edited:
Skulle så gjerne strukket litt, det har jeg tenkt hundre ganger og har nesten tilsvarende ganger begynt på noe. Ikke spesielt flink når det kommer til mønster ol, så motivasjonen dunster bort.

Men! Tv serier derimot er vi gode på her i gården! Er akkurat inne i en maraton med Doctor Who. Det er fantastisk om man tåler en del ræva effekter. Har du sett True Detectiv?

Skulle så gjerne strukket litt, det har jeg tenkt hundre ganger og har nesten tilsvarende ganger begynt på noe. Ikke spesielt flink når det kommer til mønster ol, så motivasjonen dunster bort.

Men! Tv serier derimot er vi gode på her i gården! Er akkurat inne i en maraton med Doctor Who. Det er fantastisk om man tåler en del ræva effekter. Har du sett True Detectiv?

Ja. True Detective likte vi. Selv om jeg synes det var litt dystert. Doctor Who har jeg ikke sett. Må kanskje sjekke det ut da. På HBO?

Det er ganske greit å lære seg å strikke med youtube eller bøker med litt trinn for trinn oppskrifter. Og babyklær er faktisk en fordel sånn sett - det går fort å strikke, og du ser raskt om du har strikket noe feil. Bare finn oppskrifter med litt større pinner enn de aller minste. :D

Ja. True Detective likte vi. Selv om jeg synes det var litt dystert. Doctor Who har jeg ikke sett. Må kanskje sjekke det ut da. På HBO?

Det er ganske greit å lære seg å strikke med youtube eller bøker med litt trinn for trinn oppskrifter. Og babyklær er faktisk en fordel sånn sett - det går fort å strikke, og du ser raskt om du har strikket noe feil. Bare finn oppskrifter med litt større pinner enn de aller minste. :D

Doctor Who ligger på netflix. Samme gjør også Sense8 som er ganske ok.

Hvis jeg blir pregers nå skal jeg ta meg sammen og få fart på strikkingen! :-)

:):):):):)Hvis jeg får positivt på en test så skal jeg lære meg å steike!! :D

Ellers i helgen blir det båtliv og prøve å holde seg lengst mulig før jeg tester, spørs hvordan det går!! :cool:

Vi har nettopp sett gjennom sons of anarchy... Ikke dødsbra, men god nok til at jeg gadd se den ferdig :)

Doctor Who ligger på netflix. Samme gjør også Sense8 som er ganske ok.

Hvis jeg blir pregers nå skal jeg ta meg sammen og få fart på strikkingen! :-)

Takk for tips. Det skal testes. :D

Jeg ble så syk da jeg var gravid sist at jeg er redd det ikke blir noe strikking om jeg blir gravid. Hyperemesis. Det er høy risiko når man både har hatt det selv før og det er familiær risiko i tillegg. :confused: Hvis ikke er jo strikking med babymage den ultimate drømmen.

:):):):):)Hvis jeg får positivt på en test så skal jeg lære meg å steike!! :D

Ellers i helgen blir det båtliv og prøve å holde seg lengst mulig før jeg tester, spørs hvordan det går!! :cool:

Vi har nettopp sett gjennom sons of anarchy... Ikke dødsbra, men god nok til at jeg gadd se den ferdig :)

Det er bra at du skal steike, for alt må jo være gjennomstekt. :p (Tørr vits).

Jeg elsket SoA jeg. ♡

Det er utrolig fint vær her hvert fall, så båtliv høres veldig bra ut den helgen her. Jeg er spent på testene dine!!!

Takk for tips. Det skal testes. :D

Jeg ble så syk da jeg var gravid sist at jeg er redd det ikke blir noe strikking om jeg blir gravid. Hyperemesis. Det er høy risiko når man både har hatt det selv før og det er familiær risiko i tillegg. :confused: Hvis ikke er jo strikking med babymage den ultimate drømmen.
Håper virkelig du slipper bli så syk når du blir gravid nå. Det høres helt jævlig ut. Var litt kvalm innimellom før jeg mistet sist, men kastet aldri opp. Håper det ikke blir verre neste gang.

Elsket også SoA, selv om jeg syntes det tapte seg litt. Men fy så kjekk.... :-)

Håper virkelig du slipper bli så syk når du blir gravid nå. Det høres helt jævlig ut. Var litt kvalm innimellom før jeg mistet sist, men kastet aldri opp. Håper det ikke blir verre neste gang.

Elsket også SoA, selv om jeg syntes det tapte seg litt. Men fy så kjekk.... :-)

Ja, det var best i starten. :) Og han er ganske kjekk ja. :D

Hyperemesis er den verste sykdommen jeg har hatt noen gang. Det skumle er jo at de fleste som får det er dårlige halve eller hele svangerskapet, i motsetning til vanlig kvalme som gjerne blir bedre i andre trimester. Hm.. Jeg gruer meg til det egentlig, men man vet jo ikke sikkert at det blir sånn så lov å håpe. Men det viktigste er jo å få gå til termin nå. ♡

Det er bra at du skal steike, for alt må jo være gjennomstekt. :p (Tørr vits).

Jeg elsket SoA jeg. ♡

Det er utrolig fint vær her hvert fall, så båtliv høres veldig bra ut den helgen her. Jeg er spent på testene dine!!!
Ha ha ha... :D Ingen superhusmor, men steike tror jeg at jeg skal klare!!!:hilarious::laughing001

Ha ha ha... :D Ingen superhusmor, men steike tror jeg at jeg skal klare!!!:hilarious::laughing001

Hehe... Jeg elsket at det var ambisjonen din når du blir gravid. :D :p

Ja jenter nå får vi håper på enda flere positive og flotte tester her! Helst alle!!! ❤️ Spennende å følge med dere som er i gang i disse tider og som skal i gang :)

Ja jenter nå får vi håper på enda flere positive og flotte tester her! Helst alle!!! ❤️ Spennende å følge med dere som er i gang i disse tider og som skal i gang :)

Enig! Nå må det bli mange sommerbabyer neste år!

Du må vel snart lage en oktober-innsett tråd. Er det ikke da du skal i ilden? ;)

Skikkelig aktivitet her jo! Jeg er fryktelig dårlig på serier, siste serien jeg fulgte med på var Lost tror jeg :-P og det er noen år siden...!
Ellers kan jeg hekle, men er ikke sååå flink. Tenker å prøve meg på et teppe eller babysokker :-) men først må denne kvalmen gi seg... For den er mer eller mindre der 24/7 og blir sliten av det..Ikke funnet noe som hjelper for det enda... Men det kommer av noe positivt :-D ville ikke vært foruten ❤ så klager ikke, bare konstanterer ;-)

Skikkelig aktivitet her jo! Jeg er fryktelig dårlig på serier, siste serien jeg fulgte med på var Lost tror jeg :-P og det er noen år siden...!
Ellers kan jeg hekle, men er ikke sååå flink. Tenker å prøve meg på et teppe eller babysokker :-) men først må denne kvalmen gi seg... For den er mer eller mindre der 24/7 og blir sliten av det..Ikke funnet noe som hjelper for det enda... Men det kommer av noe positivt :-D ville ikke vært foruten ❤ så klager ikke, bare konstanterer ;-)

Jeg har lyst til å hekle ugler, men kan ikke hekle. :)

Kvalme ja, om det er levbart så er vel det viktigste å hvile mest mulig, ikke anstrenge seg, ikke ha stramme strikker på magen (jeg likte besafe gravid-bilbelte, den presser ikke på magen om man må kjøre bil), spise ofte og små måltider så man aldri rekker å bli sulten, tørre kjeks, tyrkisk pepper. Om det blir så ille at man strever med inntak av mat og/eller drikke så kan man få kvalmestillende av legen. Og akupunktur mot kvalme, jeg fikk det av jordmor (hjalp ikke for meg, men det kan visst fungere bedre om man ikke er ekstremt kvalm.) :) Og finne ut de triksene som funker for deg. Om kvalmen blir for ille så funker dessverre ingen triks, men da må du ta kontakt med legen om du spyr mye eller får i deg altfor lite. God bedring, det er ekstremt slitsomt med svangerskapskvalme.

Back
Topp