Hurra, gratulerer!Woho! Fikk et på frys, så da er jeg mye mer optimistisk for det vi satte inn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurra, gratulerer!Woho! Fikk et på frys, så da er jeg mye mer optimistisk for det vi satte inn
Lykke til! Her ble det klaff på første Så får man bare håpe at det sitter til termin!Er på dag 1 etter uttak og har fått sju egg ut, og fem ble befrukta. Prøver å glede meg over det, istedenfor å uroe meg over alt som kan gå galt. Første IVF-forsøk for vår del. Innsett på dag 3, torsdag denne uka.
Gratulerer!Lykke til! Her ble det klaff på første Så får man bare håpe at det sitter til termin!
Tror ikke det er ett sikkert svar her, men mitt inntrykk er at det kan varierer veldig mye fra person til person og gang til gang.En ting jeg lurer på (til dere som har gjort flere runder IVF). Jeg hadde ikke så mye bivirkninger av progesteronstøtten de første 6-7 dagene, men syns nå jeg har flere og flere symptomer på graviditet. Jeg vet det kan være progesteronen, men er det vanlig at det øker i symptomer når jeg tar samme mengde progesteron hver dag? Hvis jeg ikke er gravid…
De andre gangene jeg har blitt gravid (uten IVF, to kjemiske og en MA), har jeg merket veldig tidlig at kaffe smaker annerledes, jeg har blitt småkvalm og fått store, ømme pupper. Denne gangen er det bare de to siste (kaffe er ennå kjempegodt).
Jeg er 11 dpo, og i går kjente jeg skikkelig murring og ubehag i nedre del av magen på høyre side. I dag er det borte. Kommer til å vente et par dager til med å teste, både fordi jeg aldri har hatt positiv test før 12 dpo og fordi sykehuset har satt testdato 18/6. Men man spekulerer jo og undrer seg.
Skjønner godt du spekulerer! Jeg har hatt det ganske likt, vært gravid fire ganger uten ivf og alltid fått symptomer tidlig, både med sønnen min og de gangene jeg mistet. Nå har vi vært gjennom ivf og jeg ble gravid på andre innsett. Merket symptomer en uke etter innsett, så flere dager før test. Første innsett merket jeg nesten ingenting, bare litt oppblåst.En ting jeg lurer på (til dere som har gjort flere runder IVF). Jeg hadde ikke så mye bivirkninger av progesteronstøtten de første 6-7 dagene, men syns nå jeg har flere og flere symptomer på graviditet. Jeg vet det kan være progesteronen, men er det vanlig at det øker i symptomer når jeg tar samme mengde progesteron hver dag? Hvis jeg ikke er gravid…
De andre gangene jeg har blitt gravid (uten IVF, to kjemiske og en MA), har jeg merket veldig tidlig at kaffe smaker annerledes, jeg har blitt småkvalm og fått store, ømme pupper. Denne gangen er det bare de to siste (kaffe er ennå kjempegodt).
Jeg er 11 dpo, og i går kjente jeg skikkelig murring og ubehag i nedre del av magen på høyre side. I dag er det borte. Kommer til å vente et par dager til med å teste, både fordi jeg aldri har hatt positiv test før 12 dpo og fordi sykehuset har satt testdato 18/6. Men man spekulerer jo og undrer seg.
Da vi tok kromosomanalyse ifm. utredning fikk vi beskjed om at det kunne ta 4-6 uker. Prøvene våre ble sendt til Sykehuset i Telemark.Jeg er henvist til en ekstra blodprøve for å se etter kromosom-feil, noen som vet hvor lang tid det eventuelt tar å få svar på disse?
Ahaa okei! Da er det kanskje ikke så lenge som jeg frykter. Det kan godt ta 8 uker for min del, men vil jo gjerne komme i gang med nytt forsøk så snart etter fellesferien som mulig. Da må jeg bare raska på til sykehuset her for å få tatt den blodprøven så snart jeg får rekvisisjonen Takk for svar!Da vi tok kromosomanalyse ifm. utredning fikk vi beskjed om at det kunne ta 4-6 uker. Prøvene våre ble sendt til Sykehuset i Telemark.
Edit: vi måtte etterlyse resultatene etter 6 uker, men Telemark var ferdig med analysene og har sendt resultatene til rekvirerende sykehus allerede etter ca. 4 uker.
Lykke til!Ahaa okei! Da er det kanskje ikke så lenge som jeg frykter. Det kan godt ta 8 uker for min del, men vil jo gjerne komme i gang med nytt forsøk så snart etter fellesferien som mulig. Da må jeg bare raska på til sykehuset her for å få tatt den blodprøven så snart jeg får rekvisisjonen Takk for svar!
Jeg opplevde det samme som Balderina skriver. Vi fikk beskjed om at det kunne ta månedsvis å få svar. Etter en liten evighet purret vi på klinikken, og da viste det seg at de hadde fått tilsendt prøvesvarene fra Sykehuset i Telemark for en god stund siden, men aldri informert oss. Så egentlig hadde det gått veldig kjapt (ca. 4 uker hvis jeg husker riktig).Jeg er henvist til en ekstra blodprøve for å se etter kromosom-feil, noen som vet hvor lang tid det eventuelt tar å få svar på disse?
Jeg vet ikke helt hva det egentlig er vi leter etter, men ser noen på nett snakker om mange måneders ventetid! Er det samme test som jeg skal ta? Jeg skjønner ikke helt forskjell på PDG og PGT-A osv. Nå skal vi bare teste meg, ikke mannen og ikke noe embryo.
Vi har pause til august nå uansett, men vil helst ikke vente lengre enn det.
Jeg vet ikke helt, kan hende det blir september her, så jeg avventer littNoen som skal ha forsøk i august? Jeg håper vi kan få innsett i august, men vil ikke lage augustguppe i tilfelle tull med syklus/rester etter aborten
Jeg skal sannsynligvis ha forsøk i august, men vet ikke helt ennå. Venter på ny behandlingsplan fra klinikken, etter å ha fått negativ test på første IVF-forsøk.Noen som skal ha forsøk i august? Jeg håper vi kan få innsett i august, men vil ikke lage augustguppe i tilfelle tull med syklus/rester etter aborten
Sannsynlig at det blir innsett på meg også i august. Men har ikke fått plan eller fått noe bekreftet ennåNoen som skal ha forsøk i august? Jeg håper vi kan få innsett i august, men vil ikke lage augustguppe i tilfelle tull med syklus/rester etter aborten
Jeg skal sannsynligvis ha forsøk i august, men vet ikke helt ennå. Venter på ny behandlingsplan fra klinikken, etter å ha fått negativ test på første IVF-forsøk.
Da er vi flere Håper vi alle kan komme i gang igjen i august og ikke trenger å vente enda lenger.Sannsynlig at det blir innsett på meg også i august. Men har ikke fått plan eller fått noe bekreftet ennå
Kjedelig med halsbetennelse God bedring!I dag er jeg kvalm og sliten, har fått mensen etter første IVF-forsøk og har skikkelig menssmerter. Feber i tillegg, men ganske sikker på at det skyldes halsbetennelse og ikke noe galt utover det.
Takk!Kjedelig med halsbetennelse God bedring!