* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg har så vondt i magen i dag, skikkelig luftsmerter og hard mage, litt brunt blod på truseinnlegget. Er det vanlig etter uttak? Bør jeg ringe klinikken?

Hadde uttak i går, tenker at det sikkert er normalt? Siden eggstokkene sikkert ennå er store og det var et smertefullt uttak.

Edit: skreiv feil, mente uttak!!
 
Last edited:
Jeg har så vondt i magen i dag, skikkelig luftsmerter og hard mage, litt brunt blod på truseinnlegget. Er det vanlig etter innsett? Bør jeg ringe klinikken?

Hadde innsett i går, tenker at det sikkert er normalt? Siden eggstokkene sikkert ennå er store og det var et smertefullt uttak.
Heller ta en telefon for mye enn for lite. Jeg er jo ikke ekspert, men tenker at overstimulering også kan være en mulighet her. Håper det blir bedre snart :Heartred
 
Jeg har så vondt i magen i dag, skikkelig luftsmerter og hard mage, litt brunt blod på truseinnlegget. Er det vanlig etter innsett? Bør jeg ringe klinikken?

Hadde innsett i går, tenker at det sikkert er normalt? Siden eggstokkene sikkert ennå er store og det var et smertefullt uttak.
Jeg hadde også masse luftsmerter, og var super løs i magen etter innsett. Det var tydelig en kroppslig reaksjon på at det hadde kommet noe inn. Jeg tror ikke det er unormalt, men jeg hadde tatt en telefon til klinikken. Det kan jo ikke skade ;)
 
Var det klinikken som anbefalte å bruke q10? Ser at det er mange som bruker det her inne, og hører endel på podcast fra utlandet hvor de anbefaler q10 uniqinol. Men det er ingen som snakker om det på klinikken min. Når jeg har spurt om det er ting jeg kan gjøre for å forbedre eggkvalitet fikk jeg beskjed av sykepleier at det var det ikke.:sorry:
Hei, det var Frøyaklinikken v/Anette som anbefalte dette i tillegg til andre ting. Vi hadde en periode på over flere år hvor vi prøvde med egne egg, uten hell. I starten var syklusen min helt på bærtur og verdiene + antall folikler helt elendige. Etter å tatt en del tilskudd bla a Q10 steg AMHen min, fikk syklus på rett kjør og gode FSH verdier. Fikk også frem flere follikler. Dessverre holdt ingen av de til å bli et levende barn. Innså at det ikke ville gå med egne egg og gikk for eggdonasjon. Er nå gravid og har termin om litt over en mnd❤️ i dag skulle jeg ønske jeg tok det steget tidligere men det hang nok sammen med at vi hadde så håpet på gullegget. Min erfaring er at det er mye som kan forbedres via kosthold, trening og kosttilskudd. Dette har jeg sett selv via åresvis med innvendig ultralyd, blodprøver og telling av follikler, tykkhet på slimhinner, status ift cycter osv. Min anbefaling er rett og slett å ta kontakt med Frøyaklinikken.
 
Jeg har så vondt i magen i dag, skikkelig luftsmerter og hard mage, litt brunt blod på truseinnlegget. Er det vanlig etter uttak? Bør jeg ringe klinikken?

Hadde uttak i går, tenker at det sikkert er normalt? Siden eggstokkene sikkert ennå er store og det var et smertefullt uttak.

Edit: skreiv feil, mente uttak!!
Jeg var sengeliggende i 1-2 dager etter uttak pga. smerter når jeg gikk. Oppblåst/mye luft er nok vanlig og litt vondt er også vanlig og brunt blod slik jeg forsto det på legen.

Men er magen stor og hard, kan det være tegn på OHSS overstimulering og hadde ringt inn. Står i papirene at det oftest er det om du har alle symptomene i kombinasjon. Men er magen mindre i dag, så er jo det bra!
 
Jeg var sengeliggende i 1-2 dager etter uttak pga. smerter når jeg gikk. Oppblåst/mye luft er nok vanlig og litt vondt er også vanlig og brunt blod slik jeg forsto det på legen.

Men er magen stor og hard, kan det være tegn på OHSS overstimulering og hadde ringt inn. Står i papirene at det oftest er det om du har alle symptomene i kombinasjon. Men er magen mindre i dag, så er jo det bra!
Yes! Her løsnet det på dag 3 etter uttaket og lufta i magen … øh… begynte å faktisk finne en naturlig vei ut :bag:
 
Back
Topp