* Skravletråd - assistert befruktning *

Frustrert over klinikken. Satt in blastocyst for 9 dager siden og på 11 dpo var hcg bare 16 og i dag 14 dpo bare 28. Likevel mener klinikken at jeg må fortsett medisiner og ta videre blodprøver. Synes det er helt drøyt at de forsøker å gi håp når nivåene er sååå langt unna ønskelig. All forskning vise jo at dette ikke har sjans i havet. Burde jeg ikke egentlig være bekymret for ektopisk?
 
Frustrert over klinikken. Satt in blastocyst for 9 dager siden og på 11 dpo var hcg bare 16 og i dag 14 dpo bare 28. Likevel mener klinikken at jeg må fortsett medisiner og ta videre blodprøver. Synes det er helt drøyt at de forsøker å gi håp når nivåene er sååå langt unna ønskelig. All forskning vise jo at dette ikke har sjans i havet. Burde jeg ikke egentlig være bekymret for ektopisk?
Hei!
Hvordan gikk det?
Selv venter jeg på å få tatt en blodprøve 15 DPO..Tar ikke to..med jenta mi (fersk) husker jeg det var knall høyt (261) på 14 dpo! Men fryseforsøk som endte i SA var det 94.. men de fortalte at alt over 5 viste graviditet..Jeg innbiller meg, at de sa fryseforsøk ofte kan feste seg senere..og dermed får man lavere hcg score samme tid.. noen som har sett forskning på det? Super spent på mandagen! Vurderer å ta test søndag morning eller mandag morgen..for å være litt forberedt..

Jeg har en følelse av at jeg ikke er gravid dessverre..
 
Hei!
Hvordan gikk det?
Selv venter jeg på å få tatt en blodprøve 15 DPO..Tar ikke to..med jenta mi (fersk) husker jeg det var knall høyt (261) på 14 dpo! Men fryseforsøk som endte i SA var det 94.. men de fortalte at alt over 5 viste graviditet..Jeg innbiller meg, at de sa fryseforsøk ofte kan feste seg senere..og dermed får man lavere hcg score samme tid.. noen som har sett forskning på det? Super spent på mandagen! Vurderer å ta test søndag morning eller mandag morgen..for å være litt forberedt..

Jeg har en følelse av at jeg ikke er gravid dessverre..
Det løste seg av seg selv heldigvis, urinstrimmel var helt blank på 16 dpo så da sluttet jeg på medisiner og begynte å blø 18 dpo. Er i gang med neste runde!
Det er mange som sier at fryseforsøk kan gi lavere hcg, men det vises ikke i forskningen dessverre. Embryologen på klinikken jeg går sa at de kan noen gange være trenger de første dagene, men så tar de igjen så de ligger på samme nivå som fersk.
 
Hei!
Hvordan gikk det?
Selv venter jeg på å få tatt en blodprøve 15 DPO..Tar ikke to..med jenta mi (fersk) husker jeg det var knall høyt (261) på 14 dpo! Men fryseforsøk som endte i SA var det 94.. men de fortalte at alt over 5 viste graviditet..Jeg innbiller meg, at de sa fryseforsøk ofte kan feste seg senere..og dermed får man lavere hcg score samme tid.. noen som har sett forskning på det? Super spent på mandagen! Vurderer å ta test søndag morning eller mandag morgen..for å være litt forberedt..

Jeg har en følelse av at jeg ikke er gravid dessverre..
Tar du ikke strimmeltest hjemme engang?
 
Jeg vet ikke helt, kan hende det blir september her, så jeg avventer litt :happy:
Samme her... Hadde håpet på innsett i August , men er henvist sykehuset for sjekk av livmor først . Glad for det så klart , men samtidig utålmodig, når jeg trodde og håpet på innsett etter uttak i juli , men overstimulert .
 
Blæh... Kjenner jeg er redd for at Menopur skal funke like dårlig som "alt annet"... Er så redd fjerde uttaket ikke skal bli noe bedre enn de andre. Jeg hadde gitt nesten alt for å få bedre eggkvalitet :arghh:
 
Hei dere ☺️ Noen som har prøvd kombinasjon med Gonal f og Menopur? Jeg har tidligere brukt bare Gonal f eller Menopur, aldri i kombinasjon. Har lav amh (2) og får få egg ved stimulering- max 2 egg, og dårlig kvalitet. Har også startet opp med DHEA, og skal bruke det frem til neste forsøk( ca 6 uker). Håper noe har god erfaring med denne medisinkomboen
 
Blæh... Kjenner jeg er redd for at Menopur skal funke like dårlig som "alt annet"... Er så redd fjerde uttaket ikke skal bli noe bedre enn de andre. Jeg hadde gitt nesten alt for å få bedre eggkvalitet :arghh:

Helt usikre kilder (for jeg lurte på hvorfor jeg fikk Meriofert og ikke Gonal f) sier at Menopur/Meriofert også kan bidra til å øke eggkvaliteten.

Q10 i større doser skal også bidra. :) (Uten at jeg vet om du har prøvd)
 
Helt usikre kilder (for jeg lurte på hvorfor jeg fikk Meriofert og ikke Gonal f) sier at Menopur/Meriofert også kan bidra til å øke eggkvaliteten.

Q10 i større doser skal også bidra. :) (Uten at jeg vet om du har prøvd)
Takk! Det gir litt håp :happy:

Har brukt litt Q10 de siste mnd, men sikkert ikke i store nok doser.
 
Blæh... Kjenner jeg er redd for at Menopur skal funke like dårlig som "alt annet"... Er så redd fjerde uttaket ikke skal bli noe bedre enn de andre. Jeg hadde gitt nesten alt for å få bedre eggkvalitet :arghh:
Hei, anbefaler virkelig å kontakte Anette på Fertilitetsklinikken. Hennes råd ga meg en stabil syklus og flere follikler. Desverre holdt ikke de eggene og til slutt falt valget på eggdonasjon. Det handlet nok mye om at jeg burde vært tidligere ute med å kontakte de! Uansett. Om 2 måneder kommer det en liten baby til oss takket være et ukjent menneske på 21 år som donerte egg når mine egne var utgått❤️
Ikke gi opp, men heller ikke prøv det samme om og om igjen altfor lenge uten å utforske hva som eventuelt må til er mitt beste råd❤️
 
Q10 Er testet i 600mg doser for bedre eggkvalitet og 200-400mg for bedre spermkvalitet. :) Skal du ta 600mg anbefaler jeg å dele dosen i to for å være sikker på at det blir tatt opp.
Q10 funket på meg i høyere dose. Viktig å være klar over at det er Q10 uniqinol som er det beste alternativet. Ikke Q10 Uniqinon.
 
Hvor vanlig er det å måle progesteron i styrt syklus ved innsett? Leser i noen tråder at noen tar blodprøve på/rundt innsettdagen for å være sikker på at doseringen er riktig. Stusser også over at jeg skal ta samme dose progesteron i styrt syklus som ved innsett i naturlig syklus. Vet at i naturlig syklus produserer man progesteron selv, men jeg synes det er litt rart at det ikke er økt dose i styrt syklus (eller lavere dose i naturlig syklus). Noen som vet hvorfor?
 
Q10 funket på meg i høyere dose. Viktig å være klar over at det er Q10 uniqinol som er det beste alternativet. Ikke Q10 Uniqinon.
Var det klinikken som anbefalte å bruke q10? Ser at det er mange som bruker det her inne, og hører endel på podcast fra utlandet hvor de anbefaler q10 uniqinol. Men det er ingen som snakker om det på klinikken min. Når jeg har spurt om det er ting jeg kan gjøre for å forbedre eggkvalitet fikk jeg beskjed av sykepleier at det var det ikke.:sorry:
 
Hvor vanlig er det å måle progesteron i styrt syklus ved innsett? Leser i noen tråder at noen tar blodprøve på/rundt innsettdagen for å være sikker på at doseringen er riktig. Stusser også over at jeg skal ta samme dose progesteron i styrt syklus som ved innsett i naturlig syklus. Vet at i naturlig syklus produserer man progesteron selv, men jeg synes det er litt rart at det ikke er økt dose i styrt syklus (eller lavere dose i naturlig syklus). Noen som vet hvorfor?
Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg synes også dette er rart…
 
Var det klinikken som anbefalte å bruke q10? Ser at det er mange som bruker det her inne, og hører endel på podcast fra utlandet hvor de anbefaler q10 uniqinol. Men det er ingen som snakker om det på klinikken min. Når jeg har spurt om det er ting jeg kan gjøre for å forbedre eggkvalitet fikk jeg beskjed av sykepleier at det var det ikke.:sorry:
Fikk beskjed fra fastlege om at det trolig ikke kunne skade. Tror ikke det er gjort noen oversiktsstudier om dette, bare enkeltstudier med små grupper testpersoner.
 
Back
Topp