* Skravletråd - assistert befruktning *

Er det noen som har hatt dårlig befruktning på ICSI, men hatt god kvalitet på de som ble befruktet? Spør for en venn :bag:

Jeg ser mange som har klart seg med sine 2-4 befruktede egg, men da har de også gjerne hatt færre egg ut. Jeg fikk 10 egg ut og bare 2 hadde klart seg gjennom ICSI-befruktningen... Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve til mandag. Sitter med telefonen i hånda og bare håper den ikke ringer!

Hvis noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med de duste-eggene mine for at de skal samarbeide mer, så tas alle tips imot med stor takk :shy:
Vet du hvorfor dere får ICSI? Vi har og vært gjennom ICSI pga jeg har dårlig eggkvalitet og må derfor bruke støttemedisiner for å få opp kvaliteten på eggene :)

Vet du hvorfor dere får ICSI? Vi har og vært gjennom ICSI pga jeg har dårlig eggkvalitet og må derfor bruke støttemedisiner for å få opp kvaliteten på eggene :)
Nei, jeg vet ikke annet enn at det var lav befruktning på første IVF. Vil tro det er litt modningsproblemer med eggene mine pga pcos!

Noen som vet om det finnes tråd inne i forumet for de med barn via eggdonasjon? Nå som jeg er gravid har det begynt å dukke opp litt spørsmål og ting jeg lurer på❤️
Er forresten 10+3 i dag!

Jeg ble også nysgjerrig nå på hvilke støttemedisiner som får opp kvaliteten på eggene?

Ja det er en gruppe for prøvere. Men lurte på gruppe for de som har fått barn via egg-donasjon.
Under svangerskap og fødsel er det en undergruppe for de som er gravid med donorbarn. Ser den er det veldig lite aktivitet i. Så tror gruppen foreslått over er det beste alternativet. Den er for både egg og sæd donasjon. Forhåpentligvis er det en del av prøverne som har lykkes med donor og dermed kanskje kan svare på spørsmålene dine.

Kjenner jeg blir stressa over alle røddagene i mai.. skal på ul 16 mai, og har nok sprøyter til og med 20. Men fra 16 er det jo kun helgedager fram til 21. Så burde sikkert bestille opp mer i tilfelle...? Rekker neppe å komme fram til 21 hvis jeg bestiller 16 mtp langhelg...
Noen andre i lignende situasjon?

Hvilke støttemedisiner er det? :)
Jeg ble også nysgjerrig nå på hvilke støttemedisiner som får opp kvaliteten på eggene?

Svarer begge samtidig, medisinene fungerer ikke for alle og er bare en anbefaling, dette er noe som er blitt anbefalt på bakgrunn av min historie :) Uansett, jeg går på metformin 500 mg 3 ganger til dagen. Dette er sterke medisiner, jeg måtte trappe opp en stund før selve forsøket sånn at kroppen skulle bli vandt med dem :) Jeg fikk dem anbefalt av noen andre som hadde brukt dem og jeg snakket med klinikken om dem ;)

Svarer begge samtidig, medisinene fungerer ikke for alle og er bare en anbefaling, dette er noe som er blitt anbefalt på bakgrunn av min historie :) Uansett, jeg går på metformin 500 mg 3 ganger til dagen. Dette er sterke medisiner, jeg måtte trappe opp en stund før selve forsøket sånn at kroppen skulle bli vandt med dem :) Jeg fikk dem anbefalt av noen andre som hadde brukt dem og jeg snakket med klinikken om dem ;)
Jeg går allerede på 2*850 mg, så da var det ikke så mye å hente for min del :(

Jeg skal høre med klinikken hva de tenker om feks Q10 eller noe sånt. Om det kan skade eller om det er verdt forsøket!

Helt normalt at det pipler ut en dråpe etter at man har satt den. Det går helt fint og du har fått i deg nok medisin til at det virker som det skal. Tips for å unngå at det tyter ut etterpå er å holde sprøyta i ro en stund etter å ha satt den. Så trekke den sakte ut og vente igjen når du har fått nåla nesten ut. Da rekker huden å trekke seg litt sammen på stikkstedet.
Hva med luft i sprøyta? Det var ei stor luftboble helt til slutt i sprøyta, så jeg stoppa bare når stempelet kom til den. Tror den var nesten helt tom da, kom en bitteliten dråpe da jeg trykka stempelet helt inn, men det var snakk om veldig veldig lite. Svidde ikke noe, men svir litt nå etterpå.

Kjenner jeg blir skikkelig stressa av Ganirelixen, Pergoverisen har går så bra så langt og ikke gjort vondt eller noe.

Hva med luft i sprøyta? Det var ei stor luftboble helt til slutt i sprøyta, så jeg stoppa bare når stempelet kom til den. Tror den var nesten helt tom da, kom en bitteliten dråpe da jeg trykka stempelet helt inn, men det var snakk om veldig veldig lite. Svidde ikke noe, men svir litt nå etterpå.

Kjenner jeg blir skikkelig stressa av Ganirelixen, Pergoverisen har går så bra så langt og ikke gjort vondt eller noe.
Nå har jeg gått så mange runder at jeg er veldig avslappa til dette - både om det kom en dråpe ut igjen og om jeg kanskje ikke fikk inn absolutt alt av sprøyta. Jeg sprøyter inn luften også, altså tømmer sprøyta helt. Så lenge man har satt sprøyten riktig så skal ikke dette være noe problem. Jeg mener det står på bruksanvisningen at man skal gjøre det sånn :)

PS: helt enig i at ganirelix er mer stress enn pergoveris, ovitrelle og Rekovelle!

Nå har jeg gått så mange runder at jeg er veldig avslappa til dette - både om det kom en dråpe ut igjen og om jeg kanskje ikke fikk inn absolutt alt av sprøyta. Jeg sprøyter inn luften også, altså tømmer sprøyta helt. Så lenge man har satt sprøyten riktig så skal ikke dette være noe problem. Jeg mener det står på bruksanvisningen at man skal gjøre det sånn :)

PS: helt enig i at ganirelix er mer stress enn pergoveris, ovitrelle og Rekovelle!
Takk! Lurer også på dette med når det ikke er nok i Pergoveris-penna. Skal jeg fortsatt stille inn på 200 selv om det ikke er 200 i den? Og så sette sprøyta, og så kommer det opp noe annet enn 0 i vinduet?

Eller skal jeg sette den på 100 siden jeg vet at det er 100 igjen i penna? Og så sette 100 på den nye?

Takk! Lurer også på dette med når det ikke er nok i Pergoveris-penna. Skal jeg fortsatt stille inn på 200 selv om det ikke er 200 i den? Og så sette sprøyta, og så kommer det opp noe annet enn 0 i vinduet?

Eller skal jeg sette den på 100 siden jeg vet at det er 100 igjen i penna? Og så sette 100 på den nye?
Mine doser gikk akkurat opp, men jeg mener du slaø stille på full dose. Hva enn som står igjen i vinduet når den stopper opp, er det som du skal ta med på neste penn og stille inn der. Tror det står beskrevet i bruksanvisningen slik. At hvis du skal ha 200, så stiller du inn 200. Pennen stopper opp og det står 150 i vinduet. Da må du stille inn neste penn på 150. Gir det mening? :happy:

Mine doser gikk akkurat opp, men jeg mener du slaø stille på full dose. Hva enn som står igjen i vinduet når den stopper opp, er det som du skal ta med på neste penn og stille inn der. Tror det står beskrevet i bruksanvisningen slik. At hvis du skal ha 200, så stiller du inn 200. Pennen stopper opp og det står 150 i vinduet. Da må du stille inn neste penn på 150. Gir det mening? :happy:
Fikk det til! Takk :)

På dag 7 i syklus nå og dag 6 med hormoner. Tar 200 ie Pergoveris på ettermiddagen og 0,25mg Ganirelix på formiddagen. Foreløpig syns jeg ikke jeg har noe særlig bivirkninger, annet enn at det svir litt og huden blir hoven rett etter Ganirelixen. Er litt sånn tung og øm i nedre del av magen, og det regner jeg med er helt normalt. Føles strammere enn vanlig, men har ingen smerter. Blir lett oppblåst og får stressmage til vanlig, så var redd for å få trøbbel med magen, men foreløpig fungerer magen bedre enn uten hormoner :hilarious:

Hjelper nok at oppstarten var rett før pinsehelga og at jeg har hatt fri. Merker jeg ikke har så mye å gå på, blir fort andpusten på tur og litt fortere irritabel/urolig. Har stressa mye med de sprøytene, men syns det går ganske greit og klarer å roe ned når jeg først har tatt dem. En liten del av hodet er veldig opptatt av alt som kan gå galt, men jeg prøver å tenke positivt.

Når har man "som regel" testdato på fersk innsett? Jeg har fått blodprøvedato 3 uker etter innsett, altså 23 dpo. Synes det virka lenge

Hvilke støttemedisiner er det? :)

Ang støttemedisin. Jeg har to ganger gått på DHEA som forbehandling før oppstart av hormoner for å bedre eggkvaliteten. Den har ikke vært beviselig dårlig da jeg har hatt forbehandling før jeg har hatt noe uttak, men to av to ganger har det holdt med ett uttak og ett innsett for å få barn. Jeg fikk og genotropin i stimulering, men det var for å stimulere flere egg til å vokse seg store, (Ble fire ene gangen of tre andre).

Back
Topp