* Skravletråd - assistert befruktning *

Åh, okei! Er kanskje litt forskjellig praksis da. Er på St Olavs, ble brått nervøs når jeg så at alt var avsluttet. Tenkte at siden første uttak gikk så dårlig så kom de til og avslutte behandling, men hadde ikke rukket å si det til meg enda Har prøvd å ringe sekretær for å forsikre meg, men kommer ikke igjennom
Jeg hører også til St. Olavs :) Tror ikke du trenger å bekymre deg :)
 
For dere som har vært på st olavs, hvordan foregår denne prosessen egt?
Vi skal henvises i høst og jeg vil helst ikke google noe mer, vil bare høre deres erfaringer og hvordan dere hadde det gjennom prosessen, om det er flere typer hormoner for grunnen til ivf. Forberedt på at det kan bli en heftig påkjenning på både kroppen og psyken, hvordan var det i forhold til tung jobb, må sprøytene settes til samme tid hver dag, hvordan forklarer man sånn på jobb osv ♡
 
Jeg har bestilt medisiner til forsøk #2 i dag og har da nådd egenandelsgrensen. Kan vi sende inn kvitteringene nå, eller må vi ha bekreftelsen fra klinikken som vi får ved uttak? Vil helst få tilbake pengene så fort som mulig, men hvis det ikke skjer noe før de får den nyeste bekreftelsen uansett så stresser jeg ikke med å sende inn papirene enda :bookworm:


Edit 25.03.24: oppdaterer her i tilfelle noen lurer på det samme. Har sendt inn kvitteringer og belreftelse på forsøk 1. Etter forsøk 1 var vi under egenandelsgrensen, selv om jeg har kjøpt flere medisiner til forsøk 2, søknaden ble derfor avslått. Vi må vente pent til uttak for å få bekreftelse på forsøk 2 fra klinikken så kan vi søke på nytt.
 
Last edited:
Jeg har bestilt medisiner til forsøk #2 i dag og har da nådd egenandelsgrensen. Kan vi sende inn kvitteringene nå, eller må vi ha bekreftelsen fra klinikken som vi får ved uttak? Vil helst få tilbake pengene så fort som mulig, men hvis det ikke skjer noe før de får den nyeste bekreftelsen uansett så stresser jeg ikke med å sende inn papirene enda :bookworm:
Må nok ha den bektreftelsen tror jeg. Men støttemedisnene må sendes inn og, så blir vel kanskje noe mer?
 
Må nok ha den bektreftelsen tror jeg. Men støttemedisnene må sendes inn og, så blir vel kanskje noe mer?
Ja, det blir nok mer etterhvert, bestilt medisiner bare til første UL foreløpig. Tenkte å sende inn fortløpende, men hvis de uansett må ha den nyeste bekreftelsen så venter jeg heller til etter uttak og sender inn alt samlet. Takk :)
 
Ja, det blir nok mer etterhvert, bestilt medisiner bare til første UL foreløpig. Tenkte å sende inn fortløpende, men hvis de uansett må ha den nyeste bekreftelsen så venter jeg heller til etter uttak og sender inn alt samlet. Takk :)
Blir unødvendig mye frimerker. Men tror den må med.
Jeg glemte og sende inn hele forrige forsøk, så jeg har helt glemt alt.
 
Jeg har fått papir fra legen ang første forsøk (ble avbrutt). Sender jeg inn kvitteringer og alt nå, selv om jeg ikke er i nærheten av grensen? For min del tenkte jeg det var lurt å sende inn ett og ett forsøk, så slipper jeg å samle kvitteringer i flere år. Er det bedre å sende to skjema samtidig sånn at jeg kanskje når grensen på de to forsøkene til sammen?
 
Jeg har fått papir fra legen ang første forsøk (ble avbrutt). Sender jeg inn kvitteringer og alt nå, selv om jeg ikke er i nærheten av grensen? For min del tenkte jeg det var lurt å sende inn ett og ett forsøk, så slipper jeg å samle kvitteringer i flere år. Er det bedre å sende to skjema samtidig sånn at jeg kanskje når grensen på de to forsøkene til sammen?
Bare ikke vent til første kvittering er 6 mnd, for er frist for hvor gamle de kan være. Så kan du fint samle opp.
 
Jeg har fått papir fra legen ang første forsøk (ble avbrutt). Sender jeg inn kvitteringer og alt nå, selv om jeg ikke er i nærheten av grensen? For min del tenkte jeg det var lurt å sende inn ett og ett forsøk, så slipper jeg å samle kvitteringer i flere år. Er det bedre å sende to skjema samtidig sånn at jeg kanskje når grensen på de to forsøkene til sammen?
Ville sendt inn etter hvert forsøk. Syns det er ryddigere og da har du bedre kontroll selv også.
 
6-mnd grensen gjelder etter at egenandelsgrensen er nådd.
Kanskje nye regler siden 2019. Jeg har ikke sendt inn siden sist, men håper det går bra denne gangen nå. Eller så har jeg bomma litt.
 
Jeg ringte til helsenorge for jeg ble så usikker etter det ble skrevet litt forskjellig her. Da sa hun på telefonen at man har 6 mnd på å sende inn alle kvitteringer etter det kjøpet som gjør at egenandelsgrensa blir nådd, uavhengig av når man kjøper de første medisinene :)
Så jeg trengte ikke sende inn f.eks, for jeg har ikke nådd den summen og det går bra selv om jeg kjøpte mine første medisiner i oktober ifjor
 
Er det vanlig å vente 2 sykluser før neste TIN-forsøk? Dvs. at det er på tredje syklusen innsettet blir.
Nei. Har hatt fryseforsøk to sykluser på rad. Spørs hva grunnen er da, det må du spørre om. Er det kapasitet f eks?
 
Er det vanlig å vente 2 sykluser før neste TIN-forsøk? Dvs. at det er på tredje syklusen innsettet blir.
Jeg måtte vente 3 måneder. Men det var pga kapasitet. Men var i 2018.
 
Back
Topp