* Skravletråd - assistert befruktning *

Nei. Har hatt fryseforsøk to sykluser på rad. Spørs hva grunnen er da, det må du spørre om. Er det kapasitet f eks?
Jeg måtte vente 3 måneder. Men det var pga kapasitet. Men var i 2018.

Ja, det er nok sikkert kapasiteten. Det er vel kanskje det som er "aberet" i det offentlige. Skulle si ifra på neste syklus for å få litt mer informasjon. Kan eventuelt høre om muligheten til innsett den syklusen...
 
Er det vanlig å spotte lenge etter progesteronstøtte? Er på CD14 etter negtiv fryseforsøk, men spotter enda. Har allerede hatt eggløsning og venter nå på mens. Kan man spotte gjennom hele syklusen?
 
For dere som har vært på st olavs, hvordan foregår denne prosessen egt?
Vi skal henvises i høst og jeg vil helst ikke google noe mer, vil bare høre deres erfaringer og hvordan dere hadde det gjennom prosessen, om det er flere typer hormoner for grunnen til ivf. Forberedt på at det kan bli en heftig påkjenning på både kroppen og psyken, hvordan var det i forhold til tung jobb, må sprøytene settes til samme tid hver dag, hvordan forklarer man sånn på jobb osv ♡

Hva tenkte du på? Vi ble henvist i 2020.
Tok utredning privat, ble henvist i august 2020. Sendte inn papirene som trengtes, fikk behandlingsplan i oktober 20, begynte på sprøyter når ny syklus startet. uttak i November, fikk ut 15 egg, så ble totalfrys, med innsett i januar -21..

Her gikk det ganske fort og greit, og alt gikk på første forsøk. Sprøytene skal settes til samme tidspunkt hver dag; siden fyremadel helst skal settes før kl 12 hver dag (fikk jeg beskjed om), så valgte jeg å sette dem begge ca kl 11.30 hver dag. Ble ganske ubehagelig etter type 10 dager med stimulering (men jeg hadde jo også en del egg). Blir liksom oppblåst og får litt press i eggstokkene, men jeg greide jo fungere normalt..

Jeg satte bare sprøytene på do ca midt i skiftet mitt, så ikke noe problem der. Ikke noe behov for å si så mye.
 
Hei! Helt ny i forumet her. Jeg har hatt 1 inseminasjon for noen dager siden. Begynte på utrogestan dagen etter, og jeg har nå fått stramming nederst i magen/ smerter, og ømme bryster. Føles som brystspreng av og til. Kjente også en kort intens stikning i går. Er dette bivirkning av medisinen? Går jo helt i surr her når jeg blir usikker på om jeg kjenner på ekte symptomer så tidlig. Har noen erfaringer?
 
Sitter nå og ser på min gamle journal, og ser at de har ratet de innsatte embryoene: BLAST -9, BLAST +9 og FRAG 0 og FRAG 9.

FRAG tror jeg at jeg skjønner hva betyr, det er antall fragmenter ikke sant? Men hva med BLAST -9 feks? Noen som vet?
 
Hva tenkte du på? Vi ble henvist i 2020.
Tok utredning privat, ble henvist i august 2020. Sendte inn papirene som trengtes, fikk behandlingsplan i oktober 20, begynte på sprøyter når ny syklus startet. uttak i November, fikk ut 15 egg, så ble totalfrys, med innsett i januar -21..

Her gikk det ganske fort og greit, og alt gikk på første forsøk. Sprøytene skal settes til samme tidspunkt hver dag; siden fyremadel helst skal settes før kl 12 hver dag (fikk jeg beskjed om), så valgte jeg å sette dem begge ca kl 11.30 hver dag. Ble ganske ubehagelig etter type 10 dager med stimulering (men jeg hadde jo også en del egg). Blir liksom oppblåst og får litt press i eggstokkene, men jeg greide jo fungere normalt..

Jeg satte bare sprøytene på do ca midt i skiftet mitt, så ikke noe problem der. Ikke noe behov for å si så mye.

Jeg tror heller ikke det blir noe problem å skulle sette de sprøytene og sånn, men jeg har en tung fysisk jobb og tenkte på hvordan det da blir om det er gyldig sykmelding i de dagene jeg skal ta sprøytene og sånn, vet jeg får permisjon i dagene mellom uttak og innset men spent på hvordan det blir om jeg reagere på sprøytene og bivirkninger og sånn i forhold til jobb. Skal snakke med sjefen min når prosessen stater
 
Jeg tror heller ikke det blir noe problem å skulle sette de sprøytene og sånn, men jeg har en tung fysisk jobb og tenkte på hvordan det da blir om det er gyldig sykmelding i de dagene jeg skal ta sprøytene og sånn, vet jeg får permisjon i dagene mellom uttak og innset men spent på hvordan det blir om jeg reagere på sprøytene og bivirkninger og sånn i forhold til jobb. Skal snakke med sjefen min når prosessen stater
Hvis du blir dårlig, så er det jo greit med sykemelding, men her var det vel helst bare de siste dagene før uttak at det var litt ubehagelig. Nå har jeg ikke SÅNN tung jobb (men må gå/stå hele dagen, kan ikke sitte liksom).
 
Jeg tror heller ikke det blir noe problem å skulle sette de sprøytene og sånn, men jeg har en tung fysisk jobb og tenkte på hvordan det da blir om det er gyldig sykmelding i de dagene jeg skal ta sprøytene og sånn, vet jeg får permisjon i dagene mellom uttak og innset men spent på hvordan det blir om jeg reagere på sprøytene og bivirkninger og sånn i forhold til jobb. Skal snakke med sjefen min når prosessen stater
Det er forskjellig hvordan en reagerer på stimuleringen, men jeg kan jo dele min erfaring ☺️
Stimuleringen gikk veldig fint for meg, merket faktisk ingenting av sprøytene og hormonene. Satte sprøytene etter jobb og det gikk fint. Etter som dagene gikk merket jeg litt mer press i magen, som om eggstokkene ble større, og buksene litt trangere. Trengte ikke sykemelding før egguttak. Av de som trenger sykemelding mens de stimulerer er det kanskje vanligere at det er på grunn av mye følelser/det psykiske aspektet enn det er det fysiske. Etter egguttak fikk jeg 2 dager sykemelding automatisk av klinikken og det var passe.
Slenger meg også på det @Lillafrosk sier over her.
Masse lykke til, du går inn i en spennende tid ☺️
 
Håper at noen kan svare:bag: Vi har gjennomført 5 forsøk privat og holder på med det siste forsøket. Går det ikke denne gangen, så må vi over til offentlig. Kan vi be klinikken om å sende «journalen» direkte til offentlig eller må de sende den til fastlegen som så sender den videre?
 
Håper at noen kan svare:bag: Vi har gjennomført 5 forsøk privat og holder på med det siste forsøket. Går det ikke denne gangen, så må vi over til offentlig. Kan vi be klinikken om å sende «journalen» direkte til offentlig eller må de sende den til fastlegen som så sender den videre?
Klinikken kan sende henvisning til offentlig for dere :)
Medicus gjorde det for oss. Journalen fikk jeg få ut på papir og sendte i posten til offentlig.
 
Er det noen med erfaring med blødning i det man trapper ned på cyclogest? Ble gravid sist fryseforsøk, og har tatt to cyclogest daglig fram til og med mandag denne uka. Var da 7+6 og så et bankende hjerte på ultralyd. Skulle nå trappe ned, og tok derfor bare én cyclogest i går, og skal ta dagens nå snart. Ikke hatt noe blødning så langt, og nå i kveld begynte jeg plutselig å blø. Er håpet ute, eller kan det være en vanlig reaksjon på at kroppen ikke tilføres like mye progresteron?
 
Er det noen med erfaring med blødning i det man trapper ned på cyclogest? Ble gravid sist fryseforsøk, og har tatt to cyclogest daglig fram til og med mandag denne uka. Var da 7+6 og så et bankende hjerte på ultralyd. Skulle nå trappe ned, og tok derfor bare én cyclogest i går, og skal ta dagens nå snart. Ikke hatt noe blødning så langt, og nå i kveld begynte jeg plutselig å blø. Er håpet ute, eller kan det være en vanlig reaksjon på at kroppen ikke tilføres like mye progresteron?
Spørs på hvor mye du blør.. begge deler er desverre like sannsynlig. Og jeg blødde som en gris med koagler og hele pakka da jeg var gravid med mini.
 
Spørs på hvor mye du blør.. begge deler er desverre like sannsynlig. Og jeg blødde som en gris med koagler og hele pakka da jeg var gravid med mini.
Ja, det er vel med dette som med alt annet i dette gamet, man må bare ta tiden til hjelp å se hva som skjer. Men fytti katta, det er skummelt og vanskelig. I går var det full panikk, men det virker som at blødningen har stoppa nå. I går var det «mye», friskt og rødt. I dag er det som kommer mer brunlig, så tenker det kanskje er rester fra i går. Håper det ikke er mer, og at alt går bra :Heartred Prøver meg på en legetime i dag, legen har UL-apparat. Klarer ikke slå meg til ro med å ikke vite.
 
Ja, det er vel med dette som med alt annet i dette gamet, man må bare ta tiden til hjelp å se hva som skjer. Men fytti katta, det er skummelt og vanskelig. I går var det full panikk, men det virker som at blødningen har stoppa nå. I går var det «mye», friskt og rødt. I dag er det som kommer mer brunlig, så tenker det kanskje er rester fra i går. Håper det ikke er mer, og at alt går bra :Heartred Prøver meg på en legetime i dag, legen har UL-apparat. Klarer ikke slå meg til ro med å ikke vite.
Skjønner at du ikke greier å slappe av! Men at du har sett bankende hjerte er jo et veldig godt tegn. Litt mer enn rett etter cyclogestslutt, men selv hadde jeg jevnlige blødninger i uke 6-8 som på ultralyd i uke 8 ble avdekket at var et hematom/en blodansamling. (Har kommet meg til uke 26 nå ). Håper du får legetime og svar!
 
Ja, det er vel med dette som med alt annet i dette gamet, man må bare ta tiden til hjelp å se hva som skjer. Men fytti katta, det er skummelt og vanskelig. I går var det full panikk, men det virker som at blødningen har stoppa nå. I går var det «mye», friskt og rødt. I dag er det som kommer mer brunlig, så tenker det kanskje er rester fra i går. Håper det ikke er mer, og at alt går bra :Heartred Prøver meg på en legetime i dag, legen har UL-apparat. Klarer ikke slå meg til ro med å ikke vite.
Da jeg var gravid med sønnen min i uke 6, så opplevde jeg av-og-på blødning som varte i 2-3 dager. Jeg var helt sikker på at det var en spontanabort på gang, men så avtok det. Sønnen min ble født til termin, frisk og fin.

Det er del kvinner som opplever ufarlige småblødninger i første trimester. Forhåpentligvis er du en av dem.
 
Skjønner at du ikke greier å slappe av! Men at du har sett bankende hjerte er jo et veldig godt tegn. Litt mer enn rett etter cyclogestslutt, men selv hadde jeg jevnlige blødninger i uke 6-8 som på ultralyd i uke 8 ble avdekket at var et hematom/en blodansamling. (Har kommet meg til uke 26 nå ). Håper du får legetime og svar!
Da jeg var gravid med sønnen min i uke 6, så opplevde jeg av-og-på blødning som varte i 2-3 dager. Jeg var helt sikker på at det var en spontanabort på gang, men så avtok det. Sønnen min ble født til termin, frisk og fin.

Det er del kvinner som opplever ufarlige småblødninger i første trimester. Forhåpentligvis er du en av dem.
Venter på å komme inn til legen for ultralyd nå. Uansett resultat er det godt med et svar. Håper det er uskyldig. Så typisk når jeg endelig hadde begynt å slå meg til ro, og tenke at dette kan gå…
 
Venter på å komme inn til legen for ultralyd nå. Uansett resultat er det godt med et svar. Håper det er uskyldig. Så typisk når jeg endelig hadde begynt å slå meg til ro, og tenke at dette kan gå…
Krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden :smiley-angelic001 :smiley-angelic001
 
Er det noen som har hatt dårlig befruktning på ICSI, men hatt god kvalitet på de som ble befruktet? Spør for en venn :bag:

Jeg ser mange som har klart seg med sine 2-4 befruktede egg, men da har de også gjerne hatt færre egg ut. Jeg fikk 10 egg ut og bare 2 hadde klart seg gjennom ICSI-befruktningen... Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve til mandag. Sitter med telefonen i hånda og bare håper den ikke ringer!

Hvis noen har noen tips til hva jeg kan gjøre med de duste-eggene mine for at de skal samarbeide mer, så tas alle tips imot med stor takk :shy:
 
Back
Topp