* Skravletråd - assistert befruktning *

Hvordan er det med nylig gjennomgått korona og innsett? Samboeren testet positivt onsdag. I dag er jeg skikkelig gåen og antar det er korona (tom for tester). Masse smerter, ingen apetitt etc. Var på ul i går, 2 store eggposer, fikk ovitrelle og satte i går, positiv el-test i dag og time til innsett fredag. Så lenge jeg er type frisk nok til å f.eks jobbe, er man frisk nok til innsett? Som nevnt virker alt til å gå på skinner bortsett fra at alt gjør veldig vont i dag

Fryseforsøk hadde x-antall innsett med første. Men husker liksom ikke tilbake til den tiden. Så nå ett nytt år uten positivtest så vil man jo gjøre det man kan for en positivt test. Blir litt dobbel sjanse når man har eggløsning og innsett da :jimlad:
Vi gjorde det samme dag vi satte sprøyta før fryseforsøk.. Angret meg litt mtp at jeg hadde et fælt svangerskap med hypermesis og akutt keisersnitt med en da

Vi gjorde det samme dag vi satte sprøyta før fryseforsøk.. Angret meg litt mtp at jeg hadde et fælt svangerskap med hypermesis og akutt keisersnitt med en da
Ai! Det hørtes ikke sprekt ut. Håper ikke det skjer her eventuelt, er jo ingen som ønsker det da :arghh: men tror nok sjansen for at egne egg fester seg er minimal etter år med prøving:inpain:

Har innsett i dag :) Ovitrelle tatt for 4 dager siden, så begynner vel om 5 dager for å sjekka at ovitrellen er på veg ut av kroppen. Hvor er du i løypa?:)
Satte inn på fredag, så det er 4 dager siden, dpo 9 Er egentlig en gærning når det gjelder testing, men tørr ikke helt enda! Livredd for å se den hvite testen igjen. Når skal otrivelle være ute av kroppen?

Satte inn på fredag, så det er 4 dager siden, dpo 9 Er egentlig en gærning når det gjelder testing, men tørr ikke helt enda! Livredd for å se den hvite testen igjen. Når skal otrivelle være ute av kroppen?

Innen 10 dager skal den være ute, men noen få opplever vel at den sitter litt lenger.

Jeg fikk blenda test 9dpo og ultrasvak strek 10 dpo, positiv digital med ukesindikator 11 dpo.

Lykke til med testing!!

Hei. Helt ny her. Jeg lurte på hvor mange dager man evt går på sprøyter/medisiner i både kort og lang protokoll. Når begynner man på medisiner ifht vanlig syklus osv? Bare lurer for er nysgjerrig på hva jeg ka se for meg, når jeg snart skal til første samtale :D

Spennende. Du er god som holder deg lenge!
Ovitrelle skal være ute etter 10 dager. Men hos meg sist gikk det 11 dager :)

Hei. Helt ny her. Jeg lurte på hvor mange dager man evt går på sprøyter/medisiner i både kort og lang protokoll. Når begynner man på medisiner ifht vanlig syklus osv? Bare lurer for er nysgjerrig på hva jeg ka se for meg, når jeg snart skal til første samtale :D
Kort protokoll kan nok variere fra 1 til 3 uker før en får uttak, alt etter hvordan systemet reagerer på medisinene. Så er det progesterontilskudd en skal ta frem til negativ test eller opptil 12 uker ved positiv test. Evt. andre medisiner tilpasset årsaken for ivf.
I vanlig syklus starter en som regel på dag 2 eller 3 med medisiner.
Lang protokoll har jeg ingen erfaring med.

Lykke til :D

Dette er litt individuelt om hvor mange dager man trenger å stimulere for å få fram egg til uttak.

På kort protokoll starter man rett på stimulering. Der er det vanlig å starte med sprøyte på dag 1, 2 eller 3 på menstruasjonssyklus. Sånn gjennomsnitt trenger man kanskje 12-14 dager med sprøyter. På dag 5 eller 6 etter å ha startet med sprøytene så er det kontroll. Da skal man etter klarsignal fra legen starte med en type til sprøyte. Den bremser litt sånn at man ikke får eggløsning før man skal ha uttak. Så er det kontroll for å bestemme tid for uttak. Da skal det settes en trigger sprøyte som setter i gang eggløsning. Du får beskjed om klokkeslett denne skal settes.

På lang protokoll er det en fase med nedregulering før du starter på stimulering. Jeg husker ikke akkurat hvor lang denne nedreguleringen pleier å være. Men det vet helt sikkert de andre fine damene her inne. ❤️ Da er det en stund på enten sprøyte eller nesespray. Så blir det den samme runden med sprøyter til slutt som på kort protokoll for å stimulere fram egg.

Bare å spørre mer om det er mer du lurer på.

Dette er litt individuelt om hvor mange dager man trenger å stimulere for å få fram egg til uttak.

På kort protokoll starter man rett på stimulering. Der er det vanlig å starte med sprøyte på dag 1, 2 eller 3 på menstruasjonssyklus. Sånn gjennomsnitt trenger man kanskje 12-14 dager med sprøyter. På dag 5 eller 6 etter å ha startet med sprøytene så er det kontroll. Da skal man etter klarsignal fra legen starte med en type til sprøyte. Den bremser litt sånn at man ikke får eggløsning før man skal ha uttak. Så er det kontroll for å bestemme tid for uttak. Da skal det settes en trigger sprøyte som setter i gang eggløsning. Du får beskjed om klokkeslett denne skal settes.

På lang protokoll er det en fase med nedregulering før du starter på stimulering. Jeg husker ikke akkurat hvor lang denne nedreguleringen pleier å være. Men det vet helt sikkert de andre fine damene her inne. ❤️ Da er det en stund på enten sprøyte eller nesespray. Så blir det den samme runden med sprøyter til slutt som på kort protokoll for å stimulere fram egg.

Bare å spørre mer om det er mer du lurer på.
Takk :D Kjenner jeg er spent. Jeg har et barn fra før, så har ikke funnet at det er noe med meg. Samboer har lite svømmere i prøvene. Fått beskjed om icsi. Er det en fasit at man ikke trenger så mye medisiner så lenge det ikke er meg det er noe med? Hva har dere måtte betalt i medisiner for en runde? Hva ca koster de ulike typer medisiner?:p

Noen som har erfaring på om det er mer sannsynlig at vi får det til første gang, siden han "kun" har få svømmere og det ikke feiler meg noe? Hehe .. Ja, tror ikke jeg kan få nok svar på alt rundt dette :p

Takk :D Kjenner jeg er spent. Jeg har et barn fra før, så har ikke funnet at det er noe med meg. Samboer har lite svømmere i prøvene. Fått beskjed om icsi. Er det en fasit at man ikke trenger så mye medisiner så lenge det ikke er meg det er noe med? Hva har dere måtte betalt i medisiner for en runde? Hva ca koster de ulike typer medisiner?:p

Noen som har erfaring på om det er mer sannsynlig at vi får det til første gang, siden han "kun" har få svømmere og det ikke feiler meg noe? Hehe .. Ja, tror ikke jeg kan få nok svar på alt rundt dette :p
Ikke noe mindre medisiner selv om det er han som han "utfordringen" .. du kan regne alt fra 13tusen pluss per forsøk for medisiner.

Positiv dag 11, så negativ. Fortsatte å teste ett par dager etteepå men skjønte litt hvilken veg det gikk. Når tenker du å teste? :)
Huff, det høres ut som litt ekstra skuffelse, når man får håpet opp med første positiv! Vet ikke, skal på jobbreise i morgen og får mye familie på besøk i helga, så lurer på om jeg venter til testdag på mandag? Har ikke lyst til å være lei meg foran mye folk.

Siden jeg ser flere andre har bidratt med kort protokoll, kan jeg si noe om lang da. Som nevnt av @HappyMom86 er det en nedreguleringsfase først, med medisiner (nesespray eller sprøyter) som kan sies å gi en slags falsk overgangsalder, som du begynner på ca en uke før neste forventa mens.

Etter noen uker på nedregulering er det kontroll. For å kunne gå over på stimuleringen skal du ha hatt en blødning først, for min del tok det ca tre uker før jeg kunne sette i gang med stimulering etter nedregulering. Etter det er vel rimelig likt kort protokoll med sprøyter i fem-seks dager, kontroll en eller flere ganger ila perioden på sprøyter, og antall dager på det vil jo det også variere fra person til person, jeg hadde ti dager sist. Så på mitt forrige forsøk tok det totalt fire og en halv uke fra oppstart av nedreguleringen til uttak.

Kan også legge til at det jo virker å være veldig individuelt om man har noe særlig bivirkninger av alle hormonene, for meg har akkurat det vært null stress.

Heia! Skal teste i morgen, dpo 14 med innsett av blastocycst og er livredd. Hva slags symptomer har dere på cyclogest? Vært så mye rart her, stikkinger og murringer, kvalme som plutselig har gitt seg. Større nipler har holdt seg. Vært svimmel og rar mage. Er redd fordi det har gitt seg og tror heller ikke på de symptomene etter flere runder med cyclogest:eek:o_O

Back
Topp