* Skravletråd - assistert befruktning *

Fikk tlf. fra apoteket nå og de får ikke tak i Gonapeptyl. Ifølge leverandør får de det på lageret igjen på mandag.
Dere som har mer erfaring - er det grunn til å ta kontakt med klinikken, eller kan jeg stole på det leverandøren sier? :angelic: Jeg har første UL-kontroll på tirsdag, så i teorien er ikke dette et problem.

Fikk tlf. fra apoteket nå og de får ikke tak i Gonapeptyl. Ifølge leverandør får de det på lageret igjen på mandag.
Dere som har mer erfaring - er det grunn til å ta kontakt med klinikken, eller kan jeg stole på det leverandøren sier? :angelic: Jeg har første UL-kontroll på tirsdag, så i teorien er ikke dette et problem.
Prøv farmasiet!

Der står det «Kjølevare. Kan ikke leveres.» Ser ut som de ikke sender medisiner som skal oppbevares i kjøleskap.

Men i mellomtiden fikk jeg tlf. fra apoteket igjen og de har bekreftet levering senest tirsdag, så det ordner seg :)
Jeg jobber på Apotek 1, i følge det som står hos oss så kan det bestilles opp men da kan det ta opp til 14 dager leveringstid. Jeg vet i følge apotek så kan de gjøre en så kalt ''service for sine kunder'' å bestille fra et annet apotek som har den varen. Mellom apotek kan de gjøre transaksjoner. Og det går ann hvis det ikke er for langt å kjøre med kjøleelementer i en eske

Jeg jobber på Apotek 1, i følge det som står hos oss så kan det bestilles opp men da kan det ta opp til 14 dager leveringstid. Jeg vet i følge apotek så kan de gjøre en så kalt ''service for sine kunder'' å bestille fra et annet apotek som har den varen. Mellom apotek kan de gjøre transaksjoner. Og det går ann hvis det ikke er for langt å kjøre med kjøleelementer i en eske
Takk for info!
14 dager, ja :wideyed: Jeg var innom apoteket i dag, og de sa at leveringen er i rute, håper det stemmer.

Fikk vite i dag at Fyremadel var heller ikke å få tak i hvis jeg skulle trenge flere (har første kontroll i morgen og har igjen 2 doser).
Kjenner at slike ting stresser meg, jeg liker å ha kontroll og ha alt jeg trenger, når jeg trenger det :hilarious: Heldigvis fikk jeg en tlf. etterpå om at 1-pk Fyremadel er tilgjengelig, så det er ingen krise.

Takk for info!
14 dager, ja :wideyed: Jeg var innom apoteket i dag, og de sa at leveringen er i rute, håper det stemmer.

Fikk vite i dag at Fyremadel var heller ikke å få tak i hvis jeg skulle trenge flere (har første kontroll i morgen og har igjen 2 doser).
Kjenner at slike ting stresser meg, jeg liker å ha kontroll og ha alt jeg trenger, når jeg trenger det :hilarious: Heldigvis fikk jeg en tlf. etterpå om at 1-pk Fyremadel er tilgjengelig, så det er ingen krise.
Ja det er veldig stress :nailbiting: Husker jeg ikke tok ut flere på Menopur pakker da jeg skulle på tur til Stavanger. Den siste sprøyten jeg skulle ta var ikke 225 men 175. Sendte mld til legen med en gnag, han sa at det ikke var så veldig farlig.:cool: når har du egguttak?

Ja det er veldig stress :nailbiting: Husker jeg ikke tok ut flere på Menopur pakker da jeg skulle på tur til Stavanger. Den siste sprøyten jeg skulle ta var ikke 225 men 175. Sendte mld til legen med en gnag, han sa at det ikke var så veldig farlig.:cool: når har du egguttak?
Egguttak på mandag. Nå er Gonapeptylen på plass i kjøleskapet og resten av medisinene frem til uttak også er bestilt. Så nå kan jeg slutte å stresse. Har sikkert litt ekstra nerver fordi jeg gjør dette for første gang :)

Heiia! Noen som har erfaring med dette? Overstimulering, fryseforsøk og snart innsett. Jeg var på kontroll dag 10 etter avbruddsblødningen og da fant de en folikkel på 13 mm, men slimhinne var 3 mm så de mente at den folikkelen var noe rusk etter overstimulering. Var på ny kontroll dag 15 og da var den på 13 mm borte og en av de mindre var blitt større, men slimhinnen var bare 4 mm:/ Så de vurderer nå p-piller og så styrt syklus for å renske opp kroppen. Har du gjort det? Vil helst ha innsett I naturlig syklus, men er redd dette tar evigheter.. Men med p-piller vil det ta 3 uker og så ihvertfall to uker på progynova:/ blææh, vil bare sette inn nå!

Jeg hadde uttak tidlig på mandag. Når er egentlig dag 5 da? Ifølge dette bildet er uttaksdagen (befruktningsdagen) dag 1. Kan jeg da forvente å høre noe i morgen?:nailbiting: Håper virkelig ikke at vi må vente helt til mandag :dead: Hører til St. Olavs, hvis det har noe å si.
Bilde hentet fra google…

IMG_0150.jpeg

Jeg hadde uttak tidlig på mandag. Når er egentlig dag 5 da? Ifølge dette bildet er uttaksdagen (befruktningsdagen) dag 1. Kan jeg da forvente å høre noe i morgen?:nailbiting: Håper virkelig ikke at vi må vente helt til mandag :dead: Hører til St. Olavs, hvis det har noe å si.
Bilde hentet fra google…

Vis vedlegget 413656
Kan være du hører noe imorgen, trooor de ringte meg fredag etter uttak mandag

Heisann! Da blir det innsett på fredag, denne syklusen Noen her som har blitt advart om å ha sex i naturlig syklus? Vurderer å legge inn noen ekstra aksjer og om det skulle bli tvillinger er det ikke noe krise! Selv om det ikke er sånn veldig ønskelig da jeg var veldig dårlig med ett barn i magen sist

Heisann! Da blir det innsett på fredag, denne syklusen Noen her som har blitt advart om å ha sex i naturlig syklus? Vurderer å legge inn noen ekstra aksjer og om det skulle bli tvillinger er det ikke noe krise! Selv om det ikke er sånn veldig ønskelig da jeg var veldig dårlig med ett barn i magen sist
Det varierer hos klinikkene og hva som er grunnen til ivf. De kan jo ikke styre det du gjør, men risikoen for 3 er også tilstede om du har et befruktet selv og innsett av ett, så kan de dele seg..

Jeg ble ikke advart og etter 3 mislykkede ferskforsøk hadde vi sex før fryseforsøket. Ble tvillinger det.

Svangerskapet og barseltid var beintøft og livet med tvillinger (og en fra før) er rimelig hektisk (men også helt fantastisk). Gynekologen hos klinkken var forøvrig svært positiv og mente vi ikke hadde gjort noe galt. De advarer ikke om sex før fryseforsøk fordi det svært sjelden blir tvillinger ut av det. Uansett hva du gjør, tenk deg godt om. Barseltiden blir helt annerledes med 2 vs. 1 baby.
Ja, jeg har tvillingsøstre som er to år yngre enn meg, så har hørt mye om hvor tøft det blir! Nå har vi hatt et kronisk sykt barn med type kolikk i 1,5 år, så så lenge evt. tvillinger blir frisk så skal vi klare det!:) vi tok sjansen, man angra meg litt etterpå:P men er vel liten sjanse..

Nå er jeg egentlig ute av 'vi som prøver', men her er det jo en del som har erfaring med IVF, så jeg spør likevel.

Jeg var jo på tul i går, og jeg får ikke legens termin til å stemme. Dette er IVF så termin skulle jo vært udiskutabel, men saken er slik. Jeg beregnet ut i fra uttak, hun Beregner tydligvis ut i fra den dagen jeg satt eggløsningssprøyten (to dager før uttak). Likevel var vi bare en dag fra hverandre på termin, men hun lå to dager før meg i beregning av hvor langt jeg var kommet. Enklere forklart. Jeg trodde termin var 25.04 og at jeg derfor var 7+2 i går. Hun mente termin var 24.04 og at jeg var 7+4 i går. Er det noen her som forstår hvordan hun regner? Hun burde vel sagt 7+3 med endring av dato?

Dere bruker forskjellig svangerskapslengde. Uttak er riktig å regne som 2+0.

Hei alle dere her inne :)
Vi har innsett tirsdag, satt ovitrelle i går. Er det sånt at man ikke bør hoppe i høyet nå?

Hei alle dere her inne :)
Vi har innsett tirsdag, satt ovitrelle i går. Er det sånt at man ikke bør hoppe i høyet nå?
Er det ferskforsøk er svaret kontant nei.
men fryseforsøk: Noen klinikker sier dere ikke skal gjøre det, andre er ikke så nøye på det, spørs også litt på grunnen til ivf. Greia er jo det at de ikke skal legge opp til risikosvangerskap - tvillingsvangerskap.
Men realistisk sett er jo ikke sjansene voldsomme for å faktisk bli gravid naturlig + med ivf. Meeen risikoen eer jo også der for at den ene deler seg eller at du slipper to egg som blir befruktet også kaupang, trillinger :dance008
Kjenn litt på det, du

Er det ferskforsøk er svaret kontant nei.
men fryseforsøk: Noen klinikker sier dere ikke skal gjøre det, andre er ikke så nøye på det, spørs også litt på grunnen til ivf. Greia er jo det at de ikke skal legge opp til risikosvangerskap - tvillingsvangerskap.
Men realistisk sett er jo ikke sjansene voldsomme for å faktisk bli gravid naturlig + med ivf. Meeen risikoen eer jo også der for at den ene deler seg eller at du slipper to egg som blir befruktet også kaupang, trillinger :dance008
Kjenn litt på det, du
Fryseforsøk hadde x-antall innsett med første. Men husker liksom ikke tilbake til den tiden. Så nå ett nytt år uten positivtest så vil man jo gjøre det man kan for en positivt test. Blir litt dobbel sjanse når man har eggløsning og innsett da :jimlad:

Back
Topp