* Skravletråd - assistert befruktning *

Skal starte på andre uttak nå i juni/juli… Fikk ut fem egg i november, og tre ble befruktet. Ingen satt… Jeg kjenner jeg trenger litt positive tanker og håp, for akkurat nå føles det ut som at jeg allerede forventer at dette ikke går, dette og.

Skal begynne på gonapeptyl i starten av juni. Håper det blir bedre enn den håpløse nesesprayen du må ha med det overalt!

Vet ikke hva poenget med denne posten er, bare litt utafor på en lørdag kveld. Jeg gjør dette alene, 36 (snart 37), og har altfor lite tro på at dette går..
Det er en tøff prosess å gå gjennom, og ikke noe rart om man føler seg litt motløs underveis. ❤️ Men det er mange eksempler på folk som har mange mislykkede forsøk, og så plutselig går det. Vi trengte tre uttak og to innsett før førstemann satt, mens lillesøster satt på første fryseforsøk. Jeg krysser fingrene for deg nå i juni/juli! Anbefaler å bli med i månedstråden her inne på Assistert forum, jeg syntes iallefall det var veldig fint å kunne dele tanker og bekymringer med andre som var i samme situasjon. ❤️

Det er en tøff prosess å gå gjennom, og ikke noe rart om man føler seg litt motløs underveis. ❤️ Men det er mange eksempler på folk som har mange mislykkede forsøk, og så plutselig går det. Vi trengte tre uttak og to innsett før førstemann satt, mens lillesøster satt på første fryseforsøk. Jeg krysser fingrene for deg nå i juni/juli! Anbefaler å bli med i månedstråden her inne på Assistert forum, jeg syntes iallefall det var veldig fint å kunne dele tanker og bekymringer med andre som var i samme situasjon. ❤️
Takk! Jeg skal se om jeg finner den tråden, for sliter litt med å finne fram (er ikke her så ofte). Snakker med noen venner og familie, men de skjønner jo ikke greia :confused:

Takk! Jeg skal se om jeg finner den tråden, for sliter litt med å finne fram (er ikke her så ofte). Snakker med noen venner og familie, men de skjønner jo ikke greia :confused:
Hvis du scroller litt nedover i samme «mappe» som denne tråden så finnes det allerede en Juni 2023-tråd :)

Hei! Har noen av dere opplevd at embryoet har noe mindre størrelse enn hva det skal (2-3 dager) på tidlig ultralyd ved IVF? Gjerne også utfallet :) Har hatt tidlig ultralyd i uke 8+1 hvor det da målte til 7+5…

Hei! Har noen av dere opplevd at embryoet har noe mindre størrelse enn hva det skal (2-3 dager) på tidlig ultralyd ved IVF? Gjerne også utfallet :) Har hatt tidlig ultralyd i uke 8+1 hvor det da målte til 7+5…
Ja, vi var på tidlig UL i uke 7 og ble da målt til et par dager mindre enn jeg var. Jordmor var ikke bekymret og sa det var noe sånt som 5 dager pluss/minus feilmargin. Hadde et helt ukomplisert svangerskap, baby har senere ligget litt over snittet i størrelse og ble født for en uke siden, helt perfekt og 3900gram ❤️

Helt vanlig, det er så små marginer i starten at det er ikke alltid mulig å få 100%

Ved sist blodprøve i november viste AMH 31,2 og FSH 2,4. Er det bra eller dårlig? Noen med mer erfaring som kan si hva de tolker av denne blodprøven?

Hadde forsamtale med Haugesund idag og legen kommenterte tidlig at jeg hadde trekk for pcos i en eller annen variant. Legen hos Medicus som fulgte oss opp gjennom 3 ferskforsøk og 1 fryseforsøk har vært veldig vag og forsiktig rundt det å si noe om om en eventuell diagnose.

Vedlegg

• 20230616_123403.jpg
    20230616_123403.jpg
    2,2 MB · Visninger: 43
Ved sist blodprøve i november viste AMH 31,2 og FSH 2,4. Er det bra eller dårlig? Noen med mer erfaring som kan si hva de tolker av denne blodprøven?

Hadde forsamtale med Haugesund idag og legen kommenterte tidlig at jeg hadde trekk for pcos i en eller annen variant. Legen hos Medicus som fulgte oss opp gjennom 3 ferskforsøk og 1 fryseforsøk har vært veldig vag og forsiktig rundt det å si noe om om en eventuell diagnose.
Basert på amh tenker heg at det er liten indikasjon på pcos.. jeg er like gammel og hadde amh på 34 nå i vår. Høyere enn for 7år siden.
Men hvis de ser på antall eggposer, lange sykluser kanskje uten eggløsning osv så vil det jo være en annen sak..

Basert på amh tenker heg at det er liten indikasjon på pcos.. jeg er like gammel og hadde amh på 34 nå i vår. Høyere enn for 7år siden.
Men hvis de ser på antall eggposer, lange sykluser kanskje uten eggløsning osv så vil det jo være en annen sak..
Takk for svar.

Har litt ekstra vekt jeg sliter med og har de to siste årene hatt sykluser på 35-40 dager første året og 40-60 dager det siste året. Eggløsning vet jeg ikke helt for har ikke testet aktivt etter det eller tempet før de siste 2-3 syklusene nå.

Takk for svar.

Har litt ekstra vekt jeg sliter med og har de to siste årene hatt sykluser på 35-40 dager første året og 40-60 dager det siste året. Eggløsning vet jeg ikke helt for har ikke testet aktivt etter det eller tempet før de siste 2-3 syklusene nå.
Da skjønner jeg litt mer hvorfor de sier det kan virke som tendenser til det, er vanskelig det der.

Hei alle sammen! Jeg har et ganske så rart spørsmål og håper på at de som vet svarer og at det ikke blir gjetting hva skjer hvis et fem dagers embryo blir satt inn tre dager etter eggløsning? jeg har forresten kramper på den ene siden bare og det er 9 dager siden jeg satt inn frozen embryo.

Er det noen som har erfaring med hva man kan forvente av styrke på pos test 7 dager etter innsett av 5-dagers embryo (en frossen sak)?

Er det noen som har erfaring med hva man kan forvente av styrke på pos test 7 dager etter innsett av 5-dagers embryo (en frossen sak)?
12dpo da.. du kan jo se hva de andre har lagt ut men man skal jo ikke sammenligne så mye. Sjekk heller om de dobler seg i styrke annenhver dag ish

Her er mine fra innsettet i høst;
Snapchat-542989039.jpg
Snapchat-1726523739.jpg

Første er på morgenurin, andre bilde litt senere på dagen.. Hadde fått sterkere tester på kvelden før mtp de rosa testene, da. Og RFSU var veldig svake generelt.
Men trenger altså ikke være så heftige streker x)
Fikk såvidt skimtestrek på kvelden 9dpo (4 dager etter innsett).

Her er mine fra innsettet i høst;
Vis vedlegget 408325Vis vedlegget 408326

Første er på morgenurin, andre bilde litt senere på dagen.. Hadde fått sterkere tester på kvelden før mtp de rosa testene, da. Og RFSU var veldig svake generelt.
Men trenger altså ikke være så heftige streker x)
Fikk såvidt skimtestrek på kvelden 9dpo (4 dager etter innsett).
3D7672AB-C4FD-4297-9376-8D5046AE4B30.jpegEr dette innafor det man kan forvente da?

HJELP! Flere her som får progresteron? Er på dpo 13/14 siden otrivelle og har tatt progresteron. Kjener først (mensen?)murringer i dag, men niplene mine er mørkelilla, det er de aldri til vanlig, og jeg begynnner å få et lite håp. Jeg har ikke vært oppblåst eller hatt mensenmurring før dette i denne syklusen så det er kanskje bare mensen, men håper så sterrkt og tørr ikke ta test i tilfelle den er negativ. Har gått fra å være en testetøs til å få fullstendig angst forr det. Kan det kun være progresteronen som gjør at niplene mine er så lilla?

Back
Topp