Tigerbaby
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Hehehehe, er lov å være grønn. (Og gul og blå som enkelte blir her av sprøytene, knis)Jeg innser at jeg i en alder av 37, og forsøk på å lage barn nr 2 med ivf, egentlig er ganske grønn på dette område, og at jeg egentlig anser meg selv som en ganske oppegående person, men jeg har begynt å tvile på meg selv
Alle spørsmål som plutselig dukker opp, og ikke alt kan googles frem til et svar.
Også spurte de på konsultasjonen på klinikken om jeg/vi hadde spørsmål. Men da hadde jeg jo ingen.
Men de kom etterpå….
Så det jeg plutselig begynte å lure på nå, ifht sprøyte. (Jeg har bemfola)
Siden jeg skal sette siste sprøyte idag, og allerede langt uti prosessen opplevde tull med injiseringen. Hva om det skjer idag?
Men tilbake til det jeg egentlig grublet på…. La oss si at en person feks. glemmer en sprøyte eller to ila prosessen, eller feiler og endel dose ikke blir injisert osv.
hva skjer egentlig da? Er det slik at folikkelene fortsetter å vokse selv om en feks skulle «glemme» de to siste sprøytene? Eller er sprøytene mer for å lage flere eggposer enn å få de til å vokse? Eller en kombinasjon?
Har forøvrig selv ila prosessen feilet big time på en sprøyte, så da satte jeg bare en ny en, da ingenting ble injisert på den første. Og måtte forøvrig få resept på ny siden jeg da var en i manko.
Og opplevde igår at det kom ut to litt store dråper på siden.
Fortsetter som normalt, men informerte klinikken om det, just in case…. Men de sa det ikke hadde betydning, og det var da jeg begynte gruble litt mere
Hvor mye ellee hvor lite er det som skal til før det får betydning?
Hilsen surrete meg
Sprøytene er egentlig for begge deler. Både eggposer og eggstørrelse. Har forstått det sånn at den først aktiverer egg og så fyller på, så noen kan på en måte falle fra i modninga fordi andre plutselig vokser mer.
jeg hadde en enklere type sprøyte så jeg hadde aldri problemer med nål eller liknende, men jeg opplevde ALLTID at det var noen dråper på vei ut, og det er ikke krise. Mister du en hel dose så såklart ville jeg vurdert en ny dose da, men eggene skal jo på en måte få nok og det er jo kontroller underveis nettopp for å holde et øye med at noen ikke blir for store og ikke for små. Jeg tror foliklene vokser, men minimalt, uten. Tror ikke de går tilbake i størrelse av seg selv i prosessen og det er vel det som er viktig uansett.
Jeg kan ikke forestille meg at noen som er så investert i baby-lagingen glemmer blankt en hel sprøyte, aldri hørt om