* Skravletråd - assistert befruktning *

HJELP! Flere her som får progresteron? Er på dpo 13/14 siden otrivelle og har tatt progresteron. Kjener først (mensen?)murringer i dag, men niplene mine er mørkelilla, det er de aldri til vanlig, og jeg begynnner å få et lite håp. Jeg har ikke vært oppblåst eller hatt mensenmurring før dette i denne syklusen så det er kanskje bare mensen, men håper så sterrkt og tørr ikke ta test i tilfelle den er negativ. Har gått fra å være en testetøs til å få fullstendig angst forr det. Kan det kun være progresteronen som gjør at niplene mine er så lilla?
Høres for meg ut som det kan tippe begge veier. Men altså, ta bare en test og så får du mannen til å sjekke, så slipper du å få sjokk om mensen kommer
Lilla brystvorter har jeg aldri hørt om før:dance008

Høres for meg ut som det kan tippe begge veier. Men altså, ta bare en test og så får du mannen til å sjekke, så slipper du å få sjokk om mensen kommer
Lilla brystvorter har jeg aldri hørt om før:dance008
Takk for svar:) Tok en test i dag, dpo 13, midt på dagen og den var blendahvit.. Er det fortsatt håp??

Jeg bruker progesteron. Mensenmurring kan være et godt tegn på at noe skjer. Heier på deg! Kan ikke svare ang nippler. Mine er i bruk daglig, så de er alltid litt rare… Håper du blir med inn i marsgruppen, den virker veldig hyggelig så langt.

Det blir sikker en del måneder til jeg kommer i gang med neste IVF-forsøk (må få abortert en tom fostersekk først :confused: og så er jeg på riksen hvor det jo er litt ventetid mellom forsøkene), men vil gjerne se fremover, så spør jeg: Er det noen andre her med lav AMH (4), som har hatt endringer i medisinregime som har gitt godt resultat på antall egg ut?

Første forsøk modnet veldig få egg, og endte opp med kun to ut, og bare ett som greide seg til innsett. Hadde det jeg oppfatter som "standardpakken" med Synarela, Gonal-f på 450 og Ovitrelle. På riksen sa de at hvis det blir en neste runde, så justerer de sikkert medisinene noe. Hva kan jeg forvente da? Er det noe dere har gode erfaringer med som jeg burde passe på å spørre etter? Med kun tre forsøk i det offentlige, så vil jeg jo veldig gjerne at det neste skal gi bedre uttelling enn det første.

Det blir sikker en del måneder til jeg kommer i gang med neste IVF-forsøk (må få abortert en tom fostersekk først :confused: og så er jeg på riksen hvor det jo er litt ventetid mellom forsøkene), men vil gjerne se fremover, så spør jeg: Er det noen andre her med lav AMH (4), som har hatt endringer i medisinregime som har gitt godt resultat på antall egg ut?

Første forsøk modnet veldig få egg, og endte opp med kun to ut, og bare ett som greide seg til innsett. Hadde det jeg oppfatter som "standardpakken" med Synarela, Gonal-f på 450 og Ovitrelle. På riksen sa de at hvis det blir en neste runde, så justerer de sikkert medisinene noe. Hva kan jeg forvente da? Er det noe dere har gode erfaringer med som jeg burde passe på å spørre etter? Med kun tre forsøk i det offentlige, så vil jeg jo veldig gjerne at det neste skal gi bedre uttelling enn det første.

Jeg ville hørt om muligheten for å få Menopur eller Pergoveris. De gir bedre resultater for meg iallefall. Hos meg var modning også et problem så da får jeg dobbel trigger. Altså både Ovitrelle og Gonapeptyl. Noen mener at man da må ha totalfrys fordi man ikke skal bruke Gonapeptyl og så sette inn ferskt, men hos Hausken fikk jeg innsett allikevel. Virker som de ikke er helt enig i hva som går og ikke.

Jeg ville hørt om muligheten for å få Menopur eller Pergoveris. De gir bedre resultater for meg iallefall. Hos meg var modning også et problem så da får jeg dobbel trigger. Altså både Ovitrelle og Gonapeptyl. Noen mener at man da må ha totalfrys fordi man ikke skal bruke Gonapeptyl og så sette inn ferskt, men hos Hausken fikk jeg innsett allikevel. Virker som de ikke er helt enig i hva som går og ikke.

Takk, da noterer jeg meg det! Jeg glemte å nevne at jeg forsåvidt også brukte Gonapeptyl en ukes tid forrige gang, fordi det jo var Synarela-mangel og jeg måtte bytte midtveis. Men som dobbeltrigger har den kanskje en annen funksjon?

Jeg har klart å dumme meg ut… tatt med feil pakke med Cyclogest på ferie og har ikke nok til to ganger om dagen. Blir enten en om dagen til onsdag, når jeg kommer hjem, eller to i dag, to i morgen og en mandag. Da blir det ingen på omtrent 48 timer, fram til jeg er hjemme.

Usikker på hvor lett det er å får tak i det her (Albania), om spørsmålet er om jeg skal stresse med å finne en lege; eller håpe at det går bra?

Føler meg utrolig dum nå altså…

Jeg har klart å dumme meg ut… tatt med feil pakke med Cyclogest på ferie og har ikke nok til to ganger om dagen. Blir enten en om dagen til onsdag, når jeg kommer hjem, eller to i dag, to i morgen og en mandag. Da blir det ingen på omtrent 48 timer, fram til jeg er hjemme.

Usikker på hvor lett det er å får tak i det her (Albania), om spørsmålet er om jeg skal stresse med å finne en lege; eller håpe at det går bra?

Føler meg utrolig dum nå altså…
Ville bare prøvd å høre på apoteket, ta med pakken, er du heldig er det ikke reseptpliktig en gang

Nå svarer jeg muligens litt sent, men jeg har erfaring med lav Amh. Den ble målt til 3 sist jeg sjekket, men før det har den også vært 2, amh kan altså svinge..

Mitt beste uttak var da jeg fikk 225ie gonal f + Genotropin + fyremadel. Da fikk vi ut fire egg.

Vi begynte karusellen i 2016, vårt første uttak brukte vi 450 ie puregon (finnes ikke mer)+ synarela. Da fikk vi ut to egg.

Vi har også hatt noen avbrutte forsøk bla har jeg gått på 600 ie gonal f.
Det er ikke nødvendigvis slik at det er bra å gi høy dose med FSH.

Jeg stemmer for kvalitet over kvantitet! Jeg har forresten blitt gravid på begge mine innsett. Nå er vi på forsøk nr 3, regner ikke med det går på første forsøk denne gangen, men jeg håper selvfølgelig!

Nå svarer jeg muligens litt sent, men jeg har erfaring med lav Amh. Den ble målt til 3 sist jeg sjekket, men før det har den også vært 2, amh kan altså svinge..

Mitt beste uttak var da jeg fikk 225ie gonal f + Genotropin + fyremadel. Da fikk vi ut fire egg.

Vi begynte karusellen i 2016, vårt første uttak brukte vi 450 ie puregon (finnes ikke mer)+ synarela. Da fikk vi ut to egg.

Vi har også hatt noen avbrutte forsøk bla har jeg gått på 600 ie gonal f.
Det er ikke nødvendigvis slik at det er bra å gi høy dose med FSH.

Jeg stemmer for kvalitet over kvantitet! Jeg har forresten blitt gravid på begge mine innsett. Nå er vi på forsøk nr 3, regner ikke med det går på første forsøk denne gangen, men jeg håper selvfølgelig!

Takk for svar! Jeg har allerede hatt samtale med lege med medisinregime for ny runde (som jeg enda ikke vet akkurat når blir), men er glad for tilbakemelding uansett. Planen er per nå at jeg skal teste ut Menopur, som jeg jo har sett andre her skrive at de har god erfaring med. Kan uansett ikke forvente mange egg ut, men nok til at jeg har mulighet til et fryseforsøk eller to hadde vært fint. Jeg ble jo faktisk gravid med det ene egget denne gangen, det bare gikk ikke hele veien.

Håper også du har like flaks på runde nummer tre!

Takk for svar! Jeg har allerede hatt samtale med lege med medisinregime for ny runde (som jeg enda ikke vet akkurat når blir), men er glad for tilbakemelding uansett. Planen er per nå at jeg skal teste ut Menopur, som jeg jo har sett andre her skrive at de har god erfaring med. Kan uansett ikke forvente mange egg ut, men nok til at jeg har mulighet til et fryseforsøk eller to hadde vært fint. Jeg ble jo faktisk gravid med det ene egget denne gangen, det bare gikk ikke hele veien.

Håper også du har like flaks på runde nummer tre!
Jeg har aldri prøvd menopur, men slik jeg har forstått det så er de FSH medisinene like, det er bare ulike produsenter. Jeg ønsker deg lykke til og krysser alt jeg har for oss begge to!

Da er planen å prøve å få nummer 2 med fryseforsøk neste måned, men jeg ammer fremdeles. De sier det ikke har noe å si lengre, siden jeg har regelmessig mens og eggeløsning, men er det noen som har erfaring med om det går/ikke går med fryseforsøk når man ammer? Ammer bare på dagen, og tror det kommer til å bli mindre og mindre nå når jeg begynner og jobbe og lille skal starte i barnehage. Skal ha innsett i naturlig syklus, om det har noe å si.

Da er jeg i gang med prosessen for assistert befruktning, etter en MA i oktober, en MA med blæremola i mars/april og en SA i juli (Fikk prøve selv i juni/juli imens vi ventet på planlagt oppstart av ivf nå i august. Ble gravid i juni-syklusen og mista i 5+4. SA'en skyver på tidsskjemaet, så nå blir det oppstart i neste syklus (har mensen nå) som starter i uke 36. Skal ta letorozol denne syklusen og ha en sjekk-ultralyd neste fredag for å se på virkningen av letorozolen.

Føles helt uvirkelig at vi endelig er i gang. Har forsøkt på nr 2 siden august i fjor, og det har vært en endeløs rekke av tilbakeslag, komplikasjoner og generell uflaks og dårlig behandling. NÅ håper jeg virkelig lykken snur!

I gang ved IVF!
Ble overstimulert med 50 follikler, fikk 16 egg ut, 12 befruktet og 8 blastoer endte i totalfrys.
Er det noen som har fått satt inn fryseforsøk i neste syklus? Jeg fikk mensen/avbruddsblødning allerede 6 dager etter uttak, så er jo nå på dag 3 inn i syklusen og klør i fingrene etter å få satt inn:banghead:

I gang ved IVF!
Ble overstimulert med 50 follikler, fikk 16 egg ut, 12 befruktet og 8 blastoer endte i totalfrys.
Er det noen som har fått satt inn fryseforsøk i neste syklus? Jeg fikk mensen/avbruddsblødning allerede 6 dager etter uttak, så er jo nå på dag 3 inn i syklusen og klør i fingrene etter å få satt inn:banghead:
Må mest sannsynlig vente til neste syklus ;)

Back
Topp