Skravletråd ❤️

Tror vi blir å vente, med mindre det skjer et uhell under OUL som jeg hører om til stadighet :p

Vi synes det var litt koselig å ikke vite forrige gang, men var ikke helt forberedt hvor mye det irriterte resten av familien. Visstnok heeeeelt umulig å få tak i kjønnsnøytrale babyklær eller utstyr :rolleyes: Selv om vi ikke hadde bedd om noen av delene. For oss er kjønnet egentlig veldig likegyldig, annet enn ifht. navn, og nå blir det litt på pur f å gjenta suksessen hahaha :p
Hehe, husker at det var helt uforståelig for meg da søsteren min ikke skulle vite kjønn på sin første :hilarious: vi ville vite på våre tre første, men denne gangen skal det forbli en hemmelighet!
 
Spent på hvordan denne dagen på jobb skal gå. Formen har blitt mye mer uggen i løpet av helgen, så blir en hard dag tror jeg :smiley-ashamed004
 
Hei. Hadde en kjempeubehagelig opplevelse på jobb på lørdag som jeg jeg har behov for å lufte.
Testet positivt veeeldig svak fredag og på grunn av eggløsningssprøyta var jeg ikke helt sikker før den ble sterkere på lørdag.
Var på jobb og fikk spørsmål om jeg var gravid lørdag kveld. 3+3... Svarte kjapt at "nei, er bare tjukk". Er nok litt oppblåst pga medisiner, men kjente jeg mistet enormt mye respekt for personen som spurte. Spurte foran en hel del andre ansatte, var sykt ubehagelig. Tenker at å spørre om noen er gravide generelt er veldig ufint og som å be om at folk skal lyve.
Man forteller når man er klar. Liker ikke å lyve og kanskje hadde jeg svart annerledes om hun hadde holdt det under fire øyne. Antagelig ikke. Veldig tidlig. Så vidt fordøyd nyheten selv. Dette er barn nr4, så forventer at det blir vanskelig å skjule... Har naturligvis ikke gått opp i vekt enda, og alle de ekstra kiloene fra forrige svangerskap ligger på magen.
Lurte på å fortelle sjefen min det. Vi har generelt fortalt det tidlig i alle svangerskapene, men aldri samme dag som positiv test. I alle fall ikke til kolleger man ikke jobber så tett med.

Hvorfor spør folk om sånt? Graviditet er en nyhet man skal få dele når man vil og er klar.

Dagens utblåsning.
 
Hei. Hadde en kjempeubehagelig opplevelse på jobb på lørdag som jeg jeg har behov for å lufte.
Testet positivt veeeldig svak fredag og på grunn av eggløsningssprøyta var jeg ikke helt sikker før den ble sterkere på lørdag.
Var på jobb og fikk spørsmål om jeg var gravid lørdag kveld. 3+3... Svarte kjapt at "nei, er bare tjukk". Er nok litt oppblåst pga medisiner, men kjente jeg mistet enormt mye respekt for personen som spurte. Spurte foran en hel del andre ansatte, var sykt ubehagelig. Tenker at å spørre om noen er gravide generelt er veldig ufint og som å be om at folk skal lyve.
Man forteller når man er klar. Liker ikke å lyve og kanskje hadde jeg svart annerledes om hun hadde holdt det under fire øyne. Antagelig ikke. Veldig tidlig. Så vidt fordøyd nyheten selv. Dette er barn nr4, så forventer at det blir vanskelig å skjule... Har naturligvis ikke gått opp i vekt enda, og alle de ekstra kiloene fra forrige svangerskap ligger på magen.
Lurte på å fortelle sjefen min det. Vi har generelt fortalt det tidlig i alle svangerskapene, men aldri samme dag som positiv test. I alle fall ikke til kolleger man ikke jobber så tett med.

Hvorfor spør folk om sånt? Graviditet er en nyhet man skal få dele når man vil og er klar.

Dagens utblåsning.
Så trasig å bli stilt sånn fremfor andre :( skikkelig ufint :(
Jeg tror dessverre veldig mange folk ikke tenker. De har gjerne aldri vært i noe kjip setting selv i forbindelse med graviditet eller er en sånn som tenker umiddelbart at man ikke skal ha mer enn 3 (noen klarer ikke forstå at folk ønsker og lever ulike liv) og så er det nok også en GOD dose mangel på impulskontroll hos mange :/
stor klem ❤️
 
Hei. Hadde en kjempeubehagelig opplevelse på jobb på lørdag som jeg jeg har behov for å lufte.
Testet positivt veeeldig svak fredag og på grunn av eggløsningssprøyta var jeg ikke helt sikker før den ble sterkere på lørdag.
Var på jobb og fikk spørsmål om jeg var gravid lørdag kveld. 3+3... Svarte kjapt at "nei, er bare tjukk". Er nok litt oppblåst pga medisiner, men kjente jeg mistet enormt mye respekt for personen som spurte. Spurte foran en hel del andre ansatte, var sykt ubehagelig. Tenker at å spørre om noen er gravide generelt er veldig ufint og som å be om at folk skal lyve.
Man forteller når man er klar. Liker ikke å lyve og kanskje hadde jeg svart annerledes om hun hadde holdt det under fire øyne. Antagelig ikke. Veldig tidlig. Så vidt fordøyd nyheten selv. Dette er barn nr4, så forventer at det blir vanskelig å skjule... Har naturligvis ikke gått opp i vekt enda, og alle de ekstra kiloene fra forrige svangerskap ligger på magen.
Lurte på å fortelle sjefen min det. Vi har generelt fortalt det tidlig i alle svangerskapene, men aldri samme dag som positiv test. I alle fall ikke til kolleger man ikke jobber så tett med.

Hvorfor spør folk om sånt? Graviditet er en nyhet man skal få dele når man vil og er klar.

Dagens utblåsning.
Det er mange med knekte sosiale antenner der ute... Forhåpentligvis følte hun seg dum etterpå. Prøv å rist det av deg. Lettere sagt enn gjort, det skjønner jeg :Heartred
 
Hei. Hadde en kjempeubehagelig opplevelse på jobb på lørdag som jeg jeg har behov for å lufte.
Testet positivt veeeldig svak fredag og på grunn av eggløsningssprøyta var jeg ikke helt sikker før den ble sterkere på lørdag.
Var på jobb og fikk spørsmål om jeg var gravid lørdag kveld. 3+3... Svarte kjapt at "nei, er bare tjukk". Er nok litt oppblåst pga medisiner, men kjente jeg mistet enormt mye respekt for personen som spurte. Spurte foran en hel del andre ansatte, var sykt ubehagelig. Tenker at å spørre om noen er gravide generelt er veldig ufint og som å be om at folk skal lyve.
Man forteller når man er klar. Liker ikke å lyve og kanskje hadde jeg svart annerledes om hun hadde holdt det under fire øyne. Antagelig ikke. Veldig tidlig. Så vidt fordøyd nyheten selv. Dette er barn nr4, så forventer at det blir vanskelig å skjule... Har naturligvis ikke gått opp i vekt enda, og alle de ekstra kiloene fra forrige svangerskap ligger på magen.
Lurte på å fortelle sjefen min det. Vi har generelt fortalt det tidlig i alle svangerskapene, men aldri samme dag som positiv test. I alle fall ikke til kolleger man ikke jobber så tett med.

Hvorfor spør folk om sånt? Graviditet er en nyhet man skal få dele når man vil og er klar.

Dagens utblåsning.
Hei! Så forferdelig for deg å bli stilt til veggs sånn omtrent før du har fått positiv test. Utrolig hva folk får seg til å si?
Jeg har ikke noe godt svar, men vil ihvertfall fortelle deg at du ikke er alene.
Jeg opplevde det samme dagen før deg, på fredag. Det var riktignok i en telefonsamtale med en kollega hvor han rett og slett spurte om jeg hadde «blitt smelt på tjukka»
Var ikke forberedt, men måtte jo stotre frem et svar, håper jeg klarte å virke troverdig.
Uansett utrolig ubehagelig og rett og slett ekkel opplevelse.
 
Hei! Så forferdelig for deg å bli stilt til veggs sånn omtrent før du har fått positiv test. Utrolig hva folk får seg til å si?
Jeg har ikke noe godt svar, men vil ihvertfall fortelle deg at du ikke er alene.
Jeg opplevde det samme dagen før deg, på fredag. Det var riktignok i en telefonsamtale med en kollega hvor han rett og slett spurte om jeg hadde «blitt smelt på tjukka»
Var ikke forberedt, men måtte jo stotre frem et svar, håper jeg klarte å virke troverdig.
Uansett utrolig ubehagelig og rett og slett ekkel opplevelse.
Håper jo litt at hun ble flau fordi hun "tok feil" og spurte så rett ut foran de andre.
Samme her. Lurer bare på det ble troverdig, eller om svarer kom for fort eller et eller annet sånn at alle ble mistenksomme.
 
Håper jo litt at hun ble flau fordi hun "tok feil" og spurte så rett ut foran de andre.
Samme her. Lurer bare på det ble troverdig, eller om svarer kom for fort eller et eller annet sånn at alle ble mistenksomme.
Helt utrolig fælt av henne å spørre FORAN så mange. Guri, jeg hadde begynt å grine jeg!
 
Hva gjør dere damer om dagene? Er dere i jobb? Sykemeldt?
Er selv sykemeldt på grunn av noe annet enn graviditet (enn så lenge). Bruker dagene til å få ryddet opp i alt vi har og selger unna ting. Håper jeg kommer meg tilbake til jobb snart...
 
Hva gjør dere damer om dagene? Er dere i jobb? Sykemeldt?
Er selv sykemeldt på grunn av noe annet enn graviditet (enn så lenge). Bruker dagene til å få ryddet opp i alt vi har og selger unna ting. Håper jeg kommer meg tilbake til jobb snart...
Er i full jobb, begynte i ny jobb 1. september så gjør mitt ytterste for å holde ut lengst mulig. Går på kvalmestillende, men kvalmen har heldigvis ikke vært like ille som sist :)

Litt kaotisk med ny jobb, nytt hus, ny barnehage for snart-to-åringen og en ny graviditet også kom jakta og etter det begynner mannen også i ny jobb. Nok å styre med :p
 
Er i full jobb, og det går veldig bra foreløpig! Jeg stresser litt pga lite symptomer, men alt så bra ut på ultralyd, så får heller se på meg selv som heldig. Med unntak av magen, den har slått seg heeeelt vrang. Har IBS og veldig mye trøbbel til vanlig, men nå gir all mat meg trøbbel, så det er litt kjipt. Skal også selge leilighet så står midt i fotograferings- og visningskaos. Det ryddes og vaskes mye om dagen, men står i det og håper det blir salg snart!
 
Vi skal selge huset etterhvert vi også, men ikke med en gang. Planlegger å flytte langt nå, så man kan jo spørre seg om det er lurt med enda en baby nå. Hadde bare ikke lyst å vente lenger. Vi blir ikke yngre akkurat. Hadde aldri sett for meg fire barn da vi begynte med nr 1. :knegg:
 
Er i full jobb, men jobber hjemmefra en dag i uka. Så langt har jeg klart meg i min ganske aktive jobb på tross av kvalme. Postafen på kvelden har jobbet mye. Og på en måte er det greit å ha mye å gjøre på dagtid, får ikke så mye tid til å kjenner etter på kroppen. Men er trøtt på kvelden. :dead:
Nå har jeg høstferie, det er deilig.
 
Er 100% sykemeldt og har vært det i 4 uker nå. Formen er elendig. Tenker likevel å prøøøve meg en time eller to på jobb til uka. Så får vi se….
 
Back
Topp