Skravletråd ❤️

Jeg kjenner meg så igjen i dette! Rart at man nesten lengter etter symptomer for å vite at man faktisk er gravid :hilarious: men du har da vært på ultralyd og sett?

Nevnte bekymringen min for mamma og hun beroliget meg med at hun hadde null symptomer med noen av oss - og vi er tre søsken! Kanskje det er arvelig hvor mye man reagerer på hcg? Hvem vet!
Var på UL 8+2 ja. Snart 2 uker siden.. da så jo alt fint ut og den ble målt til 8+3. Har jo ikke hatt særlig symptomer noen del av graviditeten så har ikke endret seg noe sånn sett..

Jeg var mye mer kvalm de gangene jeg var gravid med jentene mine. Hørte man visstnok er mindre kvalm når man skal ha gutt, at jenter stjeler skjønnheten til moren :laughing002 Men ja, er nok også sånn at hver enkelt person reagerer forskjellig. De vet jo heller ikke helt hvorfor man blir kvalm..

Var på UL 8+2 ja. Snart 2 uker siden.. da så jo alt fint ut og den ble målt til 8+3. Har jo ikke hatt særlig symptomer noen del av graviditeten så har ikke endret seg noe sånn sett..

Jeg var mye mer kvalm de gangene jeg var gravid med jentene mine. Hørte man visstnok er mindre kvalm når man skal ha gutt, at jenter stjeler skjønnheten til moren :laughing002 Men ja, er nok også sånn at hver enkelt person reagerer forskjellig. De vet jo heller ikke helt hvorfor man blir kvalm..
Jeg har også hatt to uker mellom, det er to lange uker... Nå er det 15 dager til TOUL, jeg gleder meg så til å få avklart om lille ser frisk ut. Har du fått time til TOUL?

Jeg har aldri vært gravid før, så har ingenting å sammenligne med. Jeg aner ikke kjønn (og skal ikke vite) men mistenker gutt. Uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor :hilarious: så uren hud som jeg har fått så bør det blir en forbaska vakker gutt ;)

Jeg har også hatt to uker mellom, det er to lange uker... Nå er det 15 dager til TOUL, jeg gleder meg så til å få avklart om lille ser frisk ut. Har du fått time til TOUL?

Jeg har aldri vært gravid før, så har ingenting å sammenligne med. Jeg aner ikke kjønn (og skal ikke vite) men mistenker gutt. Uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor :hilarious: så uren hud som jeg har fått så bør det blir en forbaska vakker gutt ;)
Har fått time til TOUL 15. november, så da er det bare to dager etter deg da! Jeg skal på Riksen, hvor skal du?

Har fått time til TOUL 15. november, så da er det bare to dager etter deg da! Jeg skal på Riksen, hvor skal du?
Åh, spennende! Er Nordlandsykehuset på meg, så vi er nok ganske langt unna hverandre i landet :happy:

Hvor lang tid tok det fra dere hadde første svangerskapskontroll til dere fikk tildelt time til ultralyd? Jeg har somlet sånn så er nesten litt redd jeg ikke rekker tul :hilarious:

Hvor lang tid tok det fra dere hadde første svangerskapskontroll til dere fikk tildelt time til ultralyd? Jeg har somlet sånn så er nesten litt redd jeg ikke rekker tul :hilarious:
Det plinget inn time på mobilen før jeg hadde forlatt legekontoret! Jeg var der i uke 8 ca og fikk time 13+5.

Tok en god uke hos meg, sykehuset var treige. Men til gjengjeld fikk jeg både TOUL og OUL da brevet kom i Helsenorge.

Henvist en fredag. Fikk innkalling mandagen etter! Gikk fort :D

Jeg ble henvist allerede 3+5 (var tilfeldigvis hos fastlegen den dagen jeg testet positivt). Da jeg var 8+0 hadde jeg fortsatt ikke fått tildelt noen time og ringte sentralbordet selv (Riksen). Fikk da tildelt time «manuelt» mens jeg snakket med hun på sentralbordet. Virket ikke som hun mente det hastet akkurat, men fikk siden jeg ba om det.,

I våres tok det bare en dag eller under, og da fikk jeg både TUL og oul time samtidig. Nå tok det en ukes tid, men skal være med på noe kurs/opplæring for de som utfører ul så kanskje derfor. Men ikke fått time til oul da. TUL på onsdag :)

Herregud ja nå skjønner jeg hvorfor ting har gått fort i svingene her, jeg har drevet å tulla så mye i det siste. Husker ikke navn, uker, null oversikt over ungene og skolering, tuller med dager, altså alt:smiley-ashamed004 Gravidhjerne, og influensa og tydeligvis uvi! Endte opp på legevakta i går med det legen beskrev som veldig høye verdier, hun sa det var godt jeg kom fordi nyrebekkenbetennelse 1 gang ila svangerskapet var jo nok :smiley-ashamed004

Herregud ja nå skjønner jeg hvorfor ting har gått fort i svingene her, jeg har drevet å tulla så mye i det siste. Husker ikke navn, uker, null oversikt over ungene og skolering, tuller med dager, altså alt:smiley-ashamed004 Gravidhjerne, og influensa og tydeligvis uvi! Endte opp på legevakta i går med det legen beskrev som veldig høye verdier, hun sa det var godt jeg kom fordi nyrebekkenbetennelse 1 gang ila svangerskapet var jo nok :smiley-ashamed004
Huff, nyrebekkenbetennelse er ikke noe gøy...
Fikk beskjed etter første svangerskapskontroll at jeg har en uvi. Ingen symtpomer.

Huff, nyrebekkenbetennelse er ikke noe gøy...
Fikk beskjed etter første svangerskapskontroll at jeg har en uvi. Ingen symtpomer.
Jeg hadde heller ingen symptomer på det sist. Nå hadde jeg "heldigvis" vondt i eggstokk området, så jeg ante ugler i mosen :smiley-ashamed004 men skulle nok tatt en sjekk tidligere for å unngå at det gikk så langt, men syns det er så innmari vanskelig å vite forskjell. Er det bebis som gjør at det er vondter og eller fordi jeg tisser i hytt og gevær, eller er det noe annet:smiley-ashamed004 legen lurte på om jeg pleide å være i dårligere form de andre gangene, men jeg sa det at det er nesten 10 år siden, pluss gravid hjerne så det er jeg ikke helt sikker på
:laughing025

Jeg hadde heller ingen symptomer på det sist. Nå hadde jeg "heldigvis" vondt i eggstokk området, så jeg ante ugler i mosen :smiley-ashamed004 men skulle nok tatt en sjekk tidligere for å unngå at det gikk så langt, men syns det er så innmari vanskelig å vite forskjell. Er det bebis som gjør at det er vondter og eller fordi jeg tisser i hytt og gevær, eller er det noe annet:smiley-ashamed004 legen lurte på om jeg pleide å være i dårligere form de andre gangene, men jeg sa det at det er nesten 10 år siden, pluss gravid hjerne så det er jeg ikke helt sikker på
:laughing025
Ikke lett å skille ting fra hverandre nei. Fikk også beskjed om at jeg hadde lav D-vitamin. Ble satt på medisin for det da. Googla symptomer, men kunne ikke akkurat si at jeg merker noe. Er trøtt, men er gravid. Har ikke engang vært like trøtt denne gangen som med de andre...

Er snart 12 uker og har derfor «unnet meg» å kose meg med å se litt på barnevogner på nett i helgen. Noen som vet om de pleier å ha gode tilbud på barnevogner på Black Friday?

Føles lenge siden yngstejenta hadde vogn, da hadde vi Stokke Trailz.. nå vurderer jeg Cybex Talos S Lux. Noen som har erfaring med den? :love7

Hvordan gikk det for deg på TUL? Vi var der i dag, og alt så fint ut :Heartred Veldig lettet! Og ser også ut som vi venter en liten gutt :love7
Gikk bare fint, veldig godt å se at alt ser normalt ut! Har lagt ut litt i den skjulte mai-gruppen :Heartred så stas med gutt! Vi skal ikke vite kjønn, så jeg må lukke øynene på neste ultralyd :nailbiting:

Så bra :Heartred Nå kan vi glede oss litt mer!
Jeg synes det er ekstra stas å ha noen fra assistert-forum her :Heartred man får jo med seg litt fra andres historier underveis i prosessen, så gøy å se når det klaffer :love017

Back
Topp