Skravletråd☀️

Snakk om! Jeg er såååå irritabel om dagen. Må virkelig holde meg fra å frese..

Som igår så drakk min kommende ektemann såååå sykt irriterende høyt fra flaska.. når jeg skulle sove :hilarious: :hilarious:
Stakkars mann.. jeg sa ingenting da. Men guuuu så det kokte innvendig!
Hahah, kjenner meg igjen! :laughing025
 
Fant ut tidligere denne uken at jeg er gravid med nr 3. Ikke planlagt og usikker på hva jeg burde gjøre.. Slitt med ekstreme invalidiserende bekkenledd smerter. Flere innleggelser for smertelindring forrige svangerskap, satt i gang 3 uker før termin og mye smerter i etterkant av fødsel. Var sykemeldt store deler av permisjonen og kan fremdeles ikke jobbe pga smerter.. Begynner endelig å bli noe bedre, snart 2,5 år etter sist fødsel.. Vil jeg utsette meg for dette igjen, og ikke minst vil jeg utsette barna mine og mannen min for det? Tusen tanker om dagen…
 
I dag var jeg på jakt etter noe å spise som kunne kontre kvalmen. Jeg går i fruktavdelinga og ser en overmoden, skrumpen liten mango. Og hva gjør jeg? Jo, jeg begynner å grine fordi "den er jo blitt etterlatt" :bag:
Eg daue :hilarious:
 
Sitter på jobb og klarer kun å tenke på at vi kanskje får baby i februar :Heartpink Har drømt om å bli mor hele livet, og endelig er det kanskje min tur! Får helt tårer i øynene når jeg skriver dette. Klarer ikke å tro på at det er sant!
 
Fant ut tidligere denne uken at jeg er gravid med nr 3. Ikke planlagt og usikker på hva jeg burde gjøre.. Slitt med ekstreme invalidiserende bekkenledd smerter. Flere innleggelser for smertelindring forrige svangerskap, satt i gang 3 uker før termin og mye smerter i etterkant av fødsel. Var sykemeldt store deler av permisjonen og kan fremdeles ikke jobbe pga smerter.. Begynner endelig å bli noe bedre, snart 2,5 år etter sist fødsel.. Vil jeg utsette meg for dette igjen, og ikke minst vil jeg utsette barna mine og mannen min for det? Tusen tanker om dagen…
Jeg satt i noenlunde samme båt som deg frøken.

Vi ble uplanlagt gravide med min nummer 3, hans første. Vi skulle gifte oss og kjøpe hus før vi fikk felles barn. Så hvertfall 1 år frem i tid!
Gikk gjennom mange av de samme bekymringene som deg, pga. HG svangerskap. Og når jeg sier ekstrem.. så var det ekstremt.
Den type ekstrem at man blir totalt ubrukelig hele svangerskapet + i 6-12 mnd etterpå. Mister ekstremt med muskelmasse, blodtrykk er lavt, svimling og generelt at det tar tid å komme seg.. I tillegg begynte jeg i et engasjement på jobb i fjor som varer ut neste sommer. Jeg har LOVET å ikke bli gravid før hu som er i permisjon er tilbake fra sin.. De har også sagt de ønsker meg videre etterpå, men nå er jeg veldig usikker hva som kommer til å skje.

Jeg var ikke forberedt på de to strekene 24. mai for å si det mildt.

Dagen etterpå (25. mai) fridde mannen, vi har fremskyndet flytteplaner så fort det lar seg gjøre økonomisk og vi gleder oss til å velkomme vårt første felles barn sammen.. og tredje barnet i flokken.
Frykten for at jeg skal bli skikkelig dårlig sitter fortsatt igjen.. men det er jo verdt det :Heartpink
Jeg blir mer og mer kvalm for hver dag.. men jeg vet at om 7 mnd når den lille ligger i armene våre. Så vil det hele være glemt :hug003
 
Kvar gong eg har hatt svangerskapskvalme har eg blitt så ekstremt bilsjuk! Andre som blir dårligere i bil? Syns igrunn det e litt rart, er jo ikkje bevegelse som gjer oss kvalm liksom. Og så passa det veldig dårlig at jobben min er å kjøre bil :hilarious: har bestemt meg for at eg berre skal holde ut! Sommarferie om 1,5uke, så får me håpa eg ikkje spyr i bilen med skulunger der :hilarious:
 
Kvar gong eg har hatt svangerskapskvalme har eg blitt så ekstremt bilsjuk! Andre som blir dårligere i bil? Syns igrunn det e litt rart, er jo ikkje bevegelse som gjer oss kvalm liksom. Og så passa det veldig dårlig at jobben min er å kjøre bil :hilarious: har bestemt meg for at eg berre skal holde ut! Sommarferie om 1,5uke, så får me håpa eg ikkje spyr i bilen med skulunger der :hilarious:

Jeg blir det også. Syns ikke det er så rart med tanke på bevegelsene, hvis man allerede er litt kvalm. Blir aldri bilsyk ellers, men det er hardt når jeg er gravid! Har også mye kjøring i jobben min. Blir også veldig kvalm av å amme!
 
Måtte kjøpe nye tester i dag, for var tom for babyplan, og var helt sikker på at de ikke solgte make sure her i byen. Så først bestilte jeg make sure + noen digitale fra farmasiet - det ble 400 kr. Så tenkte jeg at jeg klarer jo ikke vente til de blir levert på onsdag, så da kjøpte jeg en 2 pk digital og en 2 pk vanlig clearblue på apoteket, til den syke summen av kroner 600!!! Og så gikk jeg innom en meny-lignende butikk bare for å sjekke etter make sure, noe de faktisk hadde :joyful:

Herregud, jeg har brukt 1100 kr på graviditetstester i dag! FRELS MEG FRA TESTETRANGEN :hilarious:
 
Måtte kjøpe nye tester i dag, for var tom for babyplan, og var helt sikker på at de ikke solgte make sure her i byen. Så først bestilte jeg make sure + noen digitale fra farmasiet - det ble 400 kr. Så tenkte jeg at jeg klarer jo ikke vente til de blir levert på onsdag, så da kjøpte jeg en 2 pk digital og en 2 pk vanlig clearblue på apoteket, til den syke summen av kroner 600!!! Og så gikk jeg innom en meny-lignende butikk bare for å sjekke etter make sure, noe de faktisk hadde :joyful:

Herregud, jeg har brukt 1100 kr på graviditetstester i dag! FRELS MEG FRA TESTETRANGEN :hilarious:
Jeg fikk to pakker i posten idag å tenkte med meg selv, det var lurt.. du er 17 dpo.. lenge skal du teste a lissom . :p har nå 25 strimmeltester liggende :hilarious:
 
Måtte kjøpe nye tester i dag, for var tom for babyplan, og var helt sikker på at de ikke solgte make sure her i byen. Så først bestilte jeg make sure + noen digitale fra farmasiet - det ble 400 kr. Så tenkte jeg at jeg klarer jo ikke vente til de blir levert på onsdag, så da kjøpte jeg en 2 pk digital og en 2 pk vanlig clearblue på apoteket, til den syke summen av kroner 600!!! Og så gikk jeg innom en meny-lignende butikk bare for å sjekke etter make sure, noe de faktisk hadde :joyful:

Herregud, jeg har brukt 1100 kr på graviditetstester i dag! FRELS MEG FRA TESTETRANGEN :hilarious:
Jeg fikk to pakker i posten idag å tenkte med meg selv, det var lurt.. du er 17 dpo.. lenge skal du teste a lissom . :p har nå 25 strimmeltester liggende :hilarious:

Jeg bestilte tester i helga, stod de skulle komme idag og ser nå de ikke kommer føre onsdag(!!!) Og da er jeg bortreist frem til fredag, og det går jo ikke an å vente med testing frem til fredag, så må ut å kjøpe etterpå :hilarious: blir fort en del testing her da ja :hilarious:
 
Jeg er så syyykt trøtt om dagen, hver dag rundt kl 13-14 har jeg bare lyst å legge meg og sove. Men når kvelden kommer og jeg skal legge meg er det akkurat som at jeg har lakenskrekk. Så får kanskje 6-7t maks, og det merker jeg blir lite i denne tiden. Ei venninne av meg anbefalte meg å snakke med legen om en sykemelding så jeg kan slutte på jobb 13-14 for å kunne dra hjem og slappe av. Så jeg har mer overskudd enn å bare være på jobb. Jeg tenker jo det hadde vært fint, men er redd for at jeg da må forklar hvorfor på jobb. Eller at folk begynner å lure. Er bare 6+0 på mandag. Men er 36år, så er kanskje lurt å ta det med ro. Jeg kan fort stresse meg, og merke pulsøkning nå bare jeg går i trappa hjemme. Noen med erfaring med dette som kan gi noen råd? Jeg har ingen barn fra før, dette er mitt andre svangerskap, jeg mista sist 7+3 MA, (ble målt til 6+3 på UL når jeg var på Volvat for å få det bekreftet). Jeg vet man ikke kan trene på seg SA, men merker jeg er bekymret for å miste igjen… :Heartred
Skjønner hva du mener :Heartred mistet selv tidligere i år, å når man først har gjort det så er man såret for livet tror jeg…da vet man hvor trist og fælt det faktisk er. Skal du på tidlig ul denne gangen?
 
  • Omsorg
Reactions: K.B
Kvar gong eg har hatt svangerskapskvalme har eg blitt så ekstremt bilsjuk! Andre som blir dårligere i bil? Syns igrunn det e litt rart, er jo ikkje bevegelse som gjer oss kvalm liksom. Og så passa det veldig dårlig at jobben min er å kjøre bil :hilarious: har bestemt meg for at eg berre skal holde ut! Sommarferie om 1,5uke, så får me håpa eg ikkje spyr i bilen med skulunger der :hilarious:
Samme her! Eller aldri hatt svangerskapskvalme før, men nå har jeg perioder i løpet av dagen som er ille. Og det er litt krise for jobben min er mye å være i bil :bored:
 
Jeg bestilte tester i helga, stod de skulle komme idag og ser nå de ikke kommer føre onsdag(!!!) Og da er jeg bortreist frem til fredag, og det går jo ikke an å vente med testing frem til fredag, så må ut å kjøpe etterpå :hilarious: blir fort en del testing her da ja :hilarious:
Nei det går faktisk ikke an :hilarious: Haha! Løp ut og kjøp:hilarious:
 
Skjønner hva du mener :Heartred mistet selv tidligere i år, å når man først har gjort det så er man såret for livet tror jeg…da vet man hvor trist og fælt det faktisk er. Skal du på tidlig ul denne gangen?
Ja, rakk ikke den i forrige svangerskap. Skal til fastlegen nå på torsdag, da skal jeg be om henvisning til TUL. Er usikker på om jeg skal be om en nå i uke 8, eller om jeg skal vente til u12 og NIPT samtidig.
 
Back
Topp